AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Når de kjøper dyre eneboliger? En millionbil? Tenker dere aldri "en utlending som rikere enn meg i mitt eget land". Eller er det bare meg? Anonymkode: 750b3...f78
Mari Y Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Tror det er mer at de vil finne noen å skylde på. Ikke- etniske norske blir deretter en lett syndebukk 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Jeg synes det er inspirerende at folk kommer fra fattige kår og klarer å klatre seg opp klassesystemet i Norge. All respekt til dem. Anonymkode: 47843...a09 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Det burde vært bare deg- men det tror jeg desverre ikke. Det er nok mange brunsnegler som er enige med deg. Jeg tenker ikke så mye på dette. Jeg tenker iallefall iķke at jeg har mitt eget land og her er det bare rom for at jeg skal lykkes. Anonymkode: 66758...30d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 jeg tenker ikke sånn fordi jeg er ikke rasistisk Anonymkode: 8ebb8...227
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 Det heter "misunnelig". "Sjalu" blir man når man allerede har noe, men er redd for å tape det. Feks at man har kjæreste man er redd for å miste til en annen. "Misunnelig" bruker man når man ikke har noe. Feks dyr bil eller hus. Men nei, jeg blir verken lett misunnelig eller sjalu. Anonymkode: 31c5a...73d 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 54 minutter siden, Mari Y skrev: Tror det er mer at de vil finne noen å skylde på. Ikke- etniske norske blir deretter en lett syndebukk Tror ikke flertallet tenker som deg her. De færreste har rike utlendinger i nær omgangskrets. Anonymkode: 69f5a...073
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 Ehh nei? Men jeg grøsser av de utlendingene som kommer til norge og ikke gidder å jobbe eller lære seg norsk. Anonymkode: c8997...1a9 4
Million Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Nei, det har aldri falt meg inn. Jeg er ikke den misunnelige typen. Har noen jobbet og slitt og kanskje studert i årevis for å oppnå gode kår i Norge og klatre fra kanskje foreldrenes fattige kår, så all respekt til dem! Det er mange innvandrerbarn som utdanner seg og tar høyskoler og prestisjestudier i dag. Ikke noe uvanlig lenger. Du vil få det travelt og kaste bort mye tid og energi om du skal gå rundt og være misunnelig på alle. Så nei. Jeg er helt ærlig ikke misunnelig for noe sånt. Jeg har hatt muligheten selv i dette fine landet til å utdanne meg og få høy lønn etc, men jeg gjorde det aldri. Så det er helt min egen feil. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Når de kjøper dyre eneboliger? En millionbil? Tenker dere aldri "en utlending som rikere enn meg i mitt eget land". Eller er det bare meg? Anonymkode: 750b3...f78 Nei, jeg er ikke særlig misunnelig av meg. Jeg er sterkt innvandrerkritisk, men verken rasistisk, eller misunnelig. Anonymkode: c5131...b40 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 Jeg er innvandrer og misunnelig på at jeg ikke er del av majoritetssamfunnet. Anonymkode: 31b64...b09 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når de kjøper dyre eneboliger? En millionbil? Tenker dere aldri "en utlending som rikere enn meg i mitt eget land". Eller er det bare meg? Anonymkode: 750b3...f78 Ha,ha, nei det tenker jeg virkelig aldri 😄 Jeg er fornøyd med det jeg har, og har aldri tenkt over at noen er heldige som eier mye mer/ har mer penger. Ikke har jeg lyst på bil eller enebolig heller, jeg trives i en liten rimelig leilighet og bruker pengene mine på reiser og andre opplevelser. (Misunnelse tar deg ingen vei, er det viktig for deg å ha så mye så får du brette opp ermene og jobbe for det ) Anonymkode: 750f5...704
Atomlynet Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 Jeg blir glad for at han ikke går på NAV og faktisk bidrar i samfunnet. 1
tangent Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 Nei, det har jeg aldri tenkt. Har en person bedre betalt jobb enn meg så har de tatt en god utdannelse og vært flink nok til å få en god jobb. Jeg kunne også hatt en annen utdannelse om jeg ønsket og vært i en annen type jobb. Men de typiske høyt betalte yrkene har aldri interessert meg. Så da er jeg fornøyd med det jeg har.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Vel. Det hender jeg blir misunnelig på kolleger som har fått sponset førerkort og utstrakt hjelp av NAV mtp bolig og diverse når jeg selv har erfart NAV som en vanskelig institusjon å få hjelp eller veiledning fra. Jeg har selv sovet på gata eller venners sofa mens mine kolleger som har innvandret har fått kommunal bolig med en gang. Såpass ærlig må jeg være. Anonymkode: 3761a...7a7 1
Mari Y Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke flertallet tenker som deg her. De færreste har rike utlendinger i nær omgangskrets. Anonymkode: 69f5a...073 Tror du forveksler meg og TS, her
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 Er ikke sjalu. Jeg frykter innvandrere med god råd. Så lenge innvandrere har dårlig råd og dårlig jobber, er de mest opptatt av å klare hverdagen og ligger ellers lavt i samfunnet. Med en gang de får god råd og mer tid, kommer kravene. Krav til bønnerop fra moskeen, krav til kjønnsdelt undervisning, krav til halal-mat på skolen og i butikken, krav til at bønnerom på skolen og arbeidsplassen, krav om hijab på alle jenter, krav om sharia-domstoler som de har i England, krav om at politiet må henlegge grooming-saker fordi det er rasistisk osv. Anonymkode: c3638...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Vel. Det hender jeg blir misunnelig på kolleger som har fått sponset førerkort og utstrakt hjelp av NAV mtp bolig og diverse når jeg selv har erfart NAV som en vanskelig institusjon å få hjelp eller veiledning fra. Jeg har selv sovet på gata eller venners sofa mens mine kolleger som har innvandret har fått kommunal bolig med en gang. Såpass ærlig må jeg være. Anonymkode: 3761a...7a7 I hva slags sammenheng har innvandrere fått førerkort og utstrakt hjelp av NAV til bolig? Når du har vært i en vanskelig situasjon og ikke fått hjelp av NAV, er det NAV som har sviktet. Kan hende tenkte de at siden du snakker norsk at du var mindre hjelpetrengende enn nyankomne flyktninger. Anonymkode: 31b64...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå