Gjest Snowhi Skrevet 26. mai 2020 #41 Skrevet 26. mai 2020 35 minutter siden, Valentin skrev: Ehhh..? vet om flere tilfeller hvor både lappen har gått pga manglende edruelighet uten at de har hvert i nærheten av en bil og der hvor de får bråk for å røyke i utlandet. selv har jeg måttet levere urinprøver i 1 år og mistet lappen pga jeg ble tatt med en joint i en røykpakke og fått brev hvor jeg manglet edruelighet og ble fotgjenger uten å ha kjørt bil. tror ikke du vet helt hva du snakker om gitt. Politiet bøtelegger og straffer som de vil om de får greie på at du har benyttet deg av rusmidler som er ulovlige i norge. Nei, bare sjekk norske lover. Du blir ikke straffet for å røyke hasj om du er en helgetur i Amsterdam. Ja du ble tatt med en joint - det er ulovlig i Norge og så klart blir du straffet for det.
Klossmajor Skrevet 26. mai 2020 #42 Skrevet 26. mai 2020 (endret) 1 time siden, Valentin skrev: Ehhh..? vet om flere tilfeller hvor både lappen har gått pga manglende edruelighet uten at de har hvert i nærheten av en bil og der hvor de får bråk for å røyke i utlandet. selv har jeg måttet levere urinprøver i 1 år og mistet lappen pga jeg ble tatt med en joint i en røykpakke og fått brev hvor jeg manglet edruelighet og ble fotgjenger uten å ha kjørt bil. tror ikke du vet helt hva du snakker om gitt. Politiet bøtelegger og straffer som de vil om de får greie på at du har benyttet deg av rusmidler som er ulovlige i norge. Stilt spørsmålet «Vil jeg kunne dømmes i Norge for bruk av narkotika i utlandet?» svarer en jurist hos Ung.no følgende: «....Bruk av narkotika reguleres derimot ikke i straffeloven, men i legemiddelloven. Vi har ingen bestemmelse som sier at legemiddelloven får anvendelse på handlinger som er foretatt i utlandet. Bruk av narkotika i utlandet vil derfor ikke kunne straffes i Norge.» Endret 26. mai 2020 av Klossmajor 1
Valentin Skrevet 27. mai 2020 #43 Skrevet 27. mai 2020 (endret) 9 timer siden, Klossmajor skrev: Stilt spørsmålet «Vil jeg kunne dømmes i Norge for bruk av narkotika i utlandet?» svarer en jurist hos Ung.no følgende: «....Bruk av narkotika reguleres derimot ikke i straffeloven, men i legemiddelloven. Vi har ingen bestemmelse som sier at legemiddelloven får anvendelse på handlinger som er foretatt i utlandet. Bruk av narkotika i utlandet vil derfor ikke kunne straffes i Norge.» Ser hva du/dere skriver men jeg har flere kompiser som har fått oppleve at politiet skal straffe de for å ha thc i kroppen etter en tur i amster. En mistet til og med lappen pga manglende edruelighet etter en tur... noe som er helt høl i hue og vitner om prioriteringsfeil.. i norge så ses all bruk av illegale rusmidler på som misbruk. Enten det er innenlands eller utenlands. test selv... så kan dere selv erfare hvordan ordensmakten tramper over ens liv å man må bruke titusener på det senere. https://www.bt.no/btmeninger/leder/i/GG6mj9/politiet-blaaser-i-loven https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/noen-ma-stanse-lovens-klafingra-arm/70120092/amp https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/RR4M45/jusprofessor-mener-politiet-bryter-loven-i-frerkortsaker kan sikkert fortsette men anbefaler heller at dere leser dere opp og ser de som velger en blås fremfor alkohol opplever det samme som homofile opplevde på 60-70-80 tallet fra samfunnet. Endret 27. mai 2020 av Valentin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå