Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg og venninnen mine er mørkt håret, og hvergang vi til frisøren for å bleike håret så blir vi nektet Hvorfor? 

Det dem pleier å si er.. 

Nei du kan ikke få det lyst du er for mørk. 

Nei det jobber ikke jeg med. 

Nei du for det ikke som du ønsker deg. Jeg kan ikke ta sjansen! I tillegg så fniser dem 🤦‍♀️

Disse frisørene som sier dette har de bare alt for lite kunnskap? 

Har bleiket håre mitt før og fikk det nesten hvit! Og jeg har ganske så mørkt hår. Det er bare en lang prosess, isteden for å si nei dette gjør vi ikke... Hvorfor kan ikke dem bare si ja det kommer til å ta litt tid. 

Er det bare jeg og mine som opplever dette? 

Anonymkode: 8a416...6f9

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1373929-fris%C3%B8rer-som-ikke-vil-bleike-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Veldig uproft av dem vil jeg si særlig med den fnisingen. Det ville jeg ha tatt opp med sjefen deres. Frisører skal jo kunne bleke hår. Ring sjefen deres og snakk med sjefen

Enig veldig useriøse hadde ikke følgt meg tryg 😣 må nok reise til Oslo for å bleke håre mitt. Tenkte å ringe til sjefen og si ifra om det :) for den fnisingen er ikke greit. 

Anonymkode: 8a416...6f9

Ja, de var utrolig useriøse. De burde egebtlig ikke hatt den jobben om de er sånne. Mange merkelige folk der ute. Tror oslo kan være greit ja. Skulle egentlig vært unødvendig å reise for å bleke hår, men nær de er så uprofesjonelle så er det den beste løsningen. Den fnisingen hadde jeg blitt irritert over. Kjenner jeg blir irritert for dine vegner faktisk. Og jo bare ta en telefon til sjefen i morgen. Kundene har jo egebtlig alltid rett fordi det er jo kundens ønsker de skal jobbe med. Makan til frekke folk

• Liker 1

Hvis frisøren ikke vil bleke håret ditt er det nok gode grunner til det. Det kan være alt fra HMS til risiko for dårlig resultat.

Det kan til og med være at frisøren synes du virker som en kranglefant og ikke ønsker  deg som kunde.

Norge renner over av frisører, så hvis du absolutt vil bleke håret så finner du sikker en som vil gjøre det.

• Liker 3
AnonymBruker

Det er en risiko med å bleike håret. Jeg har kun gjort det en gang,  og jeg har kommunebrunt hår og selv da tok det en hel dag. Det er ekstremt mye penger, ekstrem risiko, mange produkter osv.. håret bør være helt fritt for andre farger, det bør være friskt og sundt osv. Det er veldig lett å bli sur på frisører for at de ikke gjør noe du vil, men det er og like lett å bli sur/ saksøke/ ødelegge ryktet til frisøren som gjorde at du; ble svidd i hodebunnen, mistet håret, håret ble sende gult/Orange /blått ut...  

Viss du synes det er så enkelt og greit får du ta en hjemmefarging da..

Anonymkode: 200ea...c7a

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

De har ikke nok kompetanse og erfaring med å bleke andre hårfarger enn den klassiske kommuneblonde som store deler av klienteller kommer med. Gå til en annen frisør/kjede. Selvfølgelig er kunden klar over at bleking svekker håret. Men hår er dødt materiale og vokser ut igjen. Selv er jeg omtrent "level 4" og har gått til en dyktig frisør som klarte å bleke det i en fin blond farge. 

Anonymkode: 68672...ad5

• Liker 1

Frisør🌼

Utrolig kjipt at du har fått disse svarene, tenker at de burde jo prøve før man kan si noe. Det man kan gjøre er å ta en prøve test, bare lysne et lite område/en stripe for å se hvordan håret ditt reagerer før man sier nei! Hvis du har mer mot et Asiatisk hår er det veldig sterkt og tåler mye, er det mot negroid hår er det svakt og tåler lite før det knekker av. Er hårkvaliteten som avgjør om man klarer å få håret lyst nok☺️

Det er mange tonehøyde som skal lysnes når man er så mørk. Bleking er det sterkeste man kan gjøre med håret sitt, men dette kan også gjøres over tid slik at man kan bygge opp hårkvaliteten underveis😉

Jeg har en kanal der jeg tester ut produktene til hjemmebruk, du kan jo se her om noe kan være til hjelp😉https://www.youtube.com/channel/UCK33_l_detiQPPr6CZE3L6w/featured

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...