Gå til innhold

Bedre å skille seg med små barn enn tenåringer i hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis forholdet ikke fungerer, bør man skille seg mens barna er små eller vente til de nesten er ute av redet. Erfaringer?

Anonymkode: 2dac9...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor gamle barna er når forholdet er over. Dumt å skille seg mens barna er små, hvis forholdet er bra til barna er tenåringer. Og dumt å skille seg da barna er tenåringer hvid forholdet sluttet å være bra da de var små.

• Liker 6
Skrevet

Mens barna er små. Kva godt skal det kome ut av å «halde ut» og vere bitre og kranglevoren i alle år? Foreldra mine skilde seg då eg var 18, men eg skulle ønskje dei gjorde det minst 10 år før. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mumsmums skrev:

Kommer an på hvor gamle barna er når forholdet er over. Dumt å skille seg mens barna er små, hvis forholdet er bra til barna er tenåringer. Og dumt å skille seg da barna er tenåringer hvid forholdet sluttet å være bra da de var små.

Forholdet er dårlig når barna er små. Og det er enda dårligere når barna er større. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forholdet er dårlig når barna er små. Og det er enda dårligere når barna er større. 

Er forholdet dårlig stemmer jeg for skilsmisse. Hvem tjener på at noen er i et dårlig forhold? Ikke foreldrene, og ikke barna uansett alder.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kris- skrev:

Mens barna er små. Kva godt skal det kome ut av å «halde ut» og vere bitre og kranglevoren i alle år? Foreldra mine skilde seg då eg var 18, men eg skulle ønskje dei gjorde det minst 10 år før. 

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er ikke skilt, men det burde de vært, og aller helst aldri blitt sammen. Jeg husker jeg selv bad dem om å skille seg da jeg var 12-13 år. Å holde ut for barnas skyld er det tåpeligste argumentet jeg hører, og kan være direkte skadelig. Er forholdet dårlig nå mens barna er små, er det best å gå og bli ferdig med det. 

Anonymkode: e0f2e...74f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er ikke skilt, men det burde de vært, og aller helst aldri blitt sammen. Jeg husker jeg selv bad dem om å skille seg da jeg var 12-13 år. Å holde ut for barnas skyld er det tåpeligste argumentet jeg hører, og kan være direkte skadelig. Er forholdet dårlig nå mens barna er små, er det best å gå og bli ferdig med det. 

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Mumsmums skrev:

Er forholdet dårlig stemmer jeg for skilsmisse. Hvem tjener på at noen er i et dårlig forhold? Ikke foreldrene, og ikke barna uansett alder.

Takk for svar, du har helt rett. Man prøver og prøver men når tingaldei blir bedre..

AnonymBruker
Skrevet

Vil også tro at det er enklere for barna å omstille seg til nye tradisjoner og vaner. Jeg er 29 nå, og det hadde vært helt krise om foreldrene mine skulle skille seg nå og vi måtte venne oss til jul med bare 1 av dem av gangen og nye kjærester og sånt. Ser for meg at sånt er lettere jo yngre man er. 

Anonymkode: 58baa...04c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner eit par voksne skilsmissebarm som ikke forstår hvorfor foreldre holde samme så lenge. Men det komme veldig and på forholde mellom foreldre. 

Anonymkode: c3374...72e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Mine burde skilt seg da vi var helt små, i stedet for å «holde sammen pga barn og status». Jeg har ingen minner av at de var glad i hverandre.

Anonymkode: 55dae...d47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna nå, hva er «små»? Er et av barna under 2år så er min erfaring at ting kan bli bedre. Mangel på søvn, sliten, mangel på egentid osv. Så er barna små som i under 2år nå så gi forholdet en sjanse. Men jeg mener ikke at man skal holde ut, og krangle og ha det kjipt, frem til barna er 18år hvis parforholdet ikke blir bedre etter småbarns unntakstilstanden. 

Anonymkode: b012e...663

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare dårlige foreldre holder på sånn, «holder ut for barna» yeah rigth!!!! Du gadd bare ikke dele hus og bil og hytte

Anonymkode: 849a4...ef7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil også tro at det er enklere for barna å omstille seg til nye tradisjoner og vaner. Jeg er 29 nå, og det hadde vært helt krise om foreldrene mine skulle skille seg nå og vi måtte venne oss til jul med bare 1 av dem av gangen og nye kjærester og sånt. Ser for meg at sånt er lettere jo yngre man er. 

Anonymkode: 58baa...04c

Seriøst, krise i en alder av 29? Det er det motsatte av hva jeg har tenkt i alle år mens jeg har holdt ut😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Mine burde skilt seg da vi var helt små, i stedet for å «holde sammen pga barn og status». Jeg har ingen minner av at de var glad i hverandre.

Anonymkode: 55dae...d47

Er det sant, huff så trist. Føler virkelig at jeg har gjort alt feil nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna nå, hva er «små»? Er et av barna under 2år så er min erfaring at ting kan bli bedre. Mangel på søvn, sliten, mangel på egentid osv. Så er barna små som i under 2år nå så gi forholdet en sjanse. Men jeg mener ikke at man skal holde ut, og krangle og ha det kjipt, frem til barna er 18år hvis parforholdet ikke blir bedre etter småbarns unntakstilstanden. 

Anonymkode: b012e...663

Mine barn begynner å bli store, men jeg burde sikkert gått for lenge siden.

AnonymBruker
Skrevet

Når de er store.

Anonymkode: 22601...28b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare dårlige foreldre holder på sånn, «holder ut for barna» yeah rigth!!!! Du gadd bare ikke dele hus og bil og hytte

Anonymkode: 849a4...ef7

Tanken har vært at det vil gi dårligere livsvilkår for barna, med feks. lita leilighet som må deles med søsken, dårlig råd og ingen hjelp til lappen og klær etc. Samt stabilitet og fine familestunder. ( Mye krangling og tristhet også)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når de er store.

Anonymkode: 22601...28b

Ja, hvorfor tenker du det? 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...