Gjest Tar ferie Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Ja nå er det endelig over. Jeg har to barn i skole alder, og det er ikke måte på hvor travelt vi har det denne tiden på året. Uansett hva slags fritidsaktivitet de er med på så skal det være avslutning med grilling og stress. Jeg har regnet opp de tre siste ukene, og vi har stilt opp på 11 slike arrangement inkludert skoleavsluttningene. Hva synes dere andre? Jeg mener det er en uting, som gjør at vi foreldre som jobber helstilling kunne tenkt oss å slippe. Jeg stresser rundt og kjøper engangsgriller og grillpølser, mens de hjemmeværende mødrene stiller med store gourmet måltider og synes dette er så koselig. jeg blir bare sur. ER DETTE VIRKELIG NØDVENDIG? Tror ikke barna synes det er så gøy heller. Synspunkter!!!!!
Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Man er jo ikke nødt til å stille på alle disse arrangementene. Om man velger bort en del av dem er man vel ikke en dårligere forelder av den grunn.
Gjest Madeline Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Jeg er helt enig med trådstarter i at det blir alt for mye. Men det føyer seg pent inn i rekken med alle de andre tingene foreldrene må være med på: Høstgrupper, vintergruppe, vårgruppe, familiegrupper, overnattingsturer, juletrefest, 17. mai arrangement, besøksuke på skolen osv. Også forventer skolen at foreldre skal overta undervisningen hvis lærerne skal på kurs ol. Selvfølgelig trenger en ikke å være med på alt dette men det er faktisk forventet at en skal det. Aktiviteter og bursdager kommer i tillegg til alt det andre. Med 3 unger synes jeg det til tider er vel hektisk og jeg har til nå vært hjemmeværende. Kan tenke meg hvor travelt det blir for de som har full jobb i tillegg. Desverre er det mange som er redd for å si hva de mener om dette. Ikke rart kanskje når jeg selv har sett flere som har fått "så øra flagrer" hvis de sier noe. Jeg merker også på ungene at de synes det kan bli litt vel mye i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå