AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Har en hund av rasen Kleinspitz. Han er veldig skjønn og god, og kunne ikke tenkt meg noen annen hund. Likevel har jeg ett problem med penisen hans. Det kommer gult slim ut av den, i tillegg henger urin seg fast på pelsen rundt. Jeg må vakse han hver dag pga dette og syns det er ekkelt å ha han på fanget eller bære han pga jeg får dette på meg. Kommer også merker i sofa osv. Er dette normalt eller er det noe jeg kan gjøre? Vil ikke tenke sånn om hunden min 😞 Anonymkode: 6d46a...c07
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har en hund av rasen Kleinspitz. Han er veldig skjønn og god, og kunne ikke tenkt meg noen annen hund. Likevel har jeg ett problem med penisen hans. Det kommer gult slim ut av den, i tillegg henger urin seg fast på pelsen rundt. Jeg må vakse han hver dag pga dette og syns det er ekkelt å ha han på fanget eller bære han pga jeg får dette på meg. Kommer også merker i sofa osv. Er dette normalt eller er det noe jeg kan gjøre? Vil ikke tenke sånn om hunden min 😞 Anonymkode: 6d46a...c07 Da må du gå til dyrlegen, kanskje han har en infeksjon. Anonymkode: 40429...a5f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Høres ut som en infeksjon. Så du må få sjekket det ut. er ingen ekspert på hunder, men har hatt hannhunder (6stk) fra barndommen av og har 2 nå. Aldri opplevd gult slim. Urin må du tåle når du har hannhund, skyll ved behov med vann, enkelt å greit. Anonymkode: 88dbc...696
MissPierce Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Hunden din har en forhudskatarr. Det er veldig vanlig hos intakte hannhunder. Har akkurat hatt en runde selv med min. Kopi fra veterinær: Forhudkatarr er vanlig hos hannshunder. Behandlingen er å skylle forhuden med mild klorhexidin 1 mg/ml (kan fåes på apoteket) eller forhudsrens som du kan få kjøpt hos dyrleger og de fleste dyrbutikker. Det er viktig å få spylt forhuden på innsiden. Forhudsrens har ofte med en sprøyte der du sprøyter inn en viss mengde rensemiddel inni forhuden mens man holder den lukket slik at man kan masere væsken litt rundt slik at det når alle steder. Rensingen burde skje daglig i en uke. Så kan man rense igjen en gang i uken som forebyggende behandling. Hvis katarren ikke bedrer seg med slik behandling bør du oppsøke en dyrlege som kan undersøke dette. Det er da mulig man må ty til sterkere/mere effektive midler. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, MissPierce skrev: Hunden din har en forhudskatarr. Det er veldig vanlig hos intakte hannhunder. Har akkurat hatt en runde selv med min. Kopi fra veterinær: Forhudkatarr er vanlig hos hannshunder. Behandlingen er å skylle forhuden med mild klorhexidin 1 mg/ml (kan fåes på apoteket) eller forhudsrens som du kan få kjøpt hos dyrleger og de fleste dyrbutikker. Det er viktig å få spylt forhuden på innsiden. Forhudsrens har ofte med en sprøyte der du sprøyter inn en viss mengde rensemiddel inni forhuden mens man holder den lukket slik at man kan masere væsken litt rundt slik at det når alle steder. Rensingen burde skje daglig i en uke. Så kan man rense igjen en gang i uken som forebyggende behandling. Hvis katarren ikke bedrer seg med slik behandling bør du oppsøke en dyrlege som kan undersøke dette. Det er da mulig man må ty til sterkere/mere effektive midler. Der sparte hu tusenelapper i dyrlegebesøk 🐕 Anonymkode: 40429...a5f 1
MissPierce Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Der sparte hu tusenelapper i dyrlegebesøk 🐕 Anonymkode: 40429...a5f Ja, og det er veldig enkelt å gjøre det selv. Har en veterinær som ikke ber en komme inn for ting en enkelt kan fikse selv. Så jeg fikk denne anbefalingen, og skulle heller komme om det ikke gikk over etter noen uker med denne metoden. Det skal selvfølgelig IKKE brukes nål i sprøyten! 1
forkjølajente Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Hvis han har mye hår rundt/foran penis kan du godt barbere eller klippe vekk det som blir tisset på. Da slipper du å vaske daglig 👍 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå