Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått vite at jeg har klamydia (og har fått antibiotika for det). Min mann har det også.

Vi har da begge antagelig hatt det i over 5 år.

Hvordan kan dette ha påvirket fruktbarheten vår? Har jo hørt at man kan bli steril (tette eggledere) men også noe om at det skjer kun hvis man også har hatt infeksjon. Og det ville man vel merket - eller??

Er det noen som har erfaring eller peiling?

Vi har forsøkt å bli gravide i snart et år. Min mann har tatt sædprøve (det var det det ble oppdaget) og den var litt under normal på kvalitet (det sto noe slikt som at det kunne føre til at det tok lenger tid å befrukte partner). Vil dette bli bedre når han har tatt pillekuren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Stemmer at du kan få tette eggledere av Klamydia, og dermed få problemer med å få barn. Og det som er guffent med Klamydia er at du kan ha det uten å vite om det, men det kan gjøre like stor skade for det! Det at dere begge kan ha hatt det i 5 år uten å vite noe om det understreker jo at noen er symptomfrie. Det er jo ikke alle som får skader av det, men en god del gjør det, desverre. Håper det ordner seg for dere!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde klamydia i ca 4 1/2 år for det ble oppdaget på en vanlig rutinekontroll etter et brutt forhold. Så traff jeg min nåværende samboer, og etter litt over et års prøving uten å bli gravid, ble jeg henvist til undersøkelse av egglederne. De fant ut at den ene var potte tett, høyst sansynlig pga klamydia. Anbefaler deg å bli henvist til en slik undersøkelse raskt.

Når det er sagt ble jeg gravid på vanlig måte til slutt.

Skrevet

Hei

Jeg har også hatt klamydia men har testa pos. i dag på CB etter 14 mnd. prøving.

Men det jeg skal si er at det er ikke noe fare for å bli steril av klamydia før du får en betennelse i eggstokkene.

Så hvis dere ikke har kjent noe så er det nok alt bra.

Har også en venninde som fikk betennelse i begge eggstokkene grunnet klamydia og hun ble gravid uten å prøve engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...