AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Det er forsket på at barnehagelærere slutter å bruke teori raskt etter jobbstart, og at de utgjevner seg mer på lik linje med assistenter. Jeg er barnehagelærer, og liker å ikke forske teorier og lese ting utover pensum. Blandt de jeg møter som er barnehagelærer , så virker de ganske dumme? Ikke de skarpeste knivene i skuffen? Virker som det eneste de tenker på i rollen er å oppføre seg som barn, tullet,tøyse og klovne? Jeg blir faktisk litt bekymret. De kan overhode ingenting utover pensum , og pensumet har de vel raskt glemt? Liksom "det vet jeg ikke, jeg er bare her å leker i sandkassa jeg 🤔🙄🥴" Jeg synes for eksempel en sosionom virker mye mer faglig orientet enn en barnehagelærer med samme utdanningslengde. Anonymkode: 33534...ed0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 De barnehagelærerne vi har hatt med å gjøre er både gøyale og smarte. 2 forskjellige byer og barnehager. Anonymkode: 89b9f...377 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Trenger man å være så smart for å være barnehagelærer da? Det viktigste er at man er flink i jobben Anonymkode: 92b98...b41 11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Wow. Snakk for deg selv. Jeg jobber ikke i bhg, men en annen institusjon. Har flere kollegaer som er barnehagelærere. De er utrolig dyktige på veldig mange områder. De er flinke på å lede, veilede, organisere. Oppfatter dem som veldig reflekterte. Selv er jeg spl, opplever at vi utfyller hverandre på en særdeles god måte. Anonymkode: 6654d...f58 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Jeg føler barnehagelærere er veldig pedagogisk riktige når de er helt nyutdannet, alt for pedagogisk riktig noen ganger. Barnehagelærere er mest opptatt av tittelen sin, og av å ha plantid etter min erfaring. Mest mulig plantid og møter og hersje med fagarbeiderne og assistentene. Viktig å vise hvem som er sjefen, liksom. Jeg synes faktisk barnehagelærerne skulle vært mer lekne, mer på gulvet og mer sammen med barna enn de er. Slik er det på min jobb. Hilsen fagarbeider. Anonymkode: 09cd6...81e 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow. Snakk for deg selv. Jeg jobber ikke i bhg, men en annen institusjon. Har flere kollegaer som er barnehagelærere. De er utrolig dyktige på veldig mange områder. De er flinke på å lede, veilede, organisere. Oppfatter dem som veldig reflekterte. Selv er jeg spl, opplever at vi utfyller hverandre på en særdeles god måte. Anonymkode: 6654d...f58 Kanskje de passer bedre i den jobben da ? Er de miljøterapeut eller miljøarbeider? Anonymkode: 33534...ed0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Jeg studerer barnehagelærer nå og opplever at ganske mange av de i klassen min er dumme. Men uansett, de fleste barnehagelærere jeg har jobbet med eller snakket med fremstår som veldig reflekterte og de har mye kunnskap om faget sitt. Anonymkode: ee973...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de passer bedre i den jobben da ? Er de miljøterapeut eller miljøarbeider? Anonymkode: 33534...ed0 De er ansatt som pedagoger. Anonymkode: 6654d...f58
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forsket på at barnehagelærere slutter å bruke teori raskt etter jobbstart, og at de utgjevner seg mer på lik linje med assistenter. Jeg er barnehagelærer, og liker å ikke forske teorier og lese ting utover pensum. Blandt de jeg møter som er barnehagelærer , så virker de ganske dumme? Ikke de skarpeste knivene i skuffen? Virker som det eneste de tenker på i rollen er å oppføre seg som barn, tullet,tøyse og klovne? Jeg blir faktisk litt bekymret. De kan overhode ingenting utover pensum , og pensumet har de vel raskt glemt? Liksom "det vet jeg ikke, jeg er bare her å leker i sandkassa jeg 🤔🙄🥴" Jeg synes for eksempel en sosionom virker mye mer faglig orientet enn en barnehagelærer med samme utdanningslengde. Anonymkode: 33534...ed0 Du virker helt klart mye smartere 😂😂 Anonymkode: 6b392...724 12
SoWhat? Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 Jaja. Bsrnehagelærernes tur til å bli hetset her inne. Fra før har sykepleiere, uføre og vektere fått gjennomgå. Flere også kanskje..... Politi har vel heller ikke sluppet så lett unna. Makan 😆fader i meg komisk til slutt. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 Er barnehagelærer blitt fritt vilt plutselig? Helt greit å snakke dritt om dem og at de skal jobbe gratis. Anonymkode: 112fb...2d0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 Har to barn i barnehage og opplever personalet som veldig oppegående. Det merkes at de har en plan, de håndterer situasjoner basert på kompetanse (at det er en tanke bak, ikke impuls eller gammeldagse måter), de "ser" barnet og det at de har en benchmark gjør at jeg har stort utbytte av foreldresamtalene (mine barn kan gjøre ting som jeg tenker "gjør alle barn det/er det en fase, eller er det et personlighetstrekk". Er selv siviløkonom og omgås mange skolemarte personer og noen streetsmarte også i jobbsen, men kan lite om pedagogikk og er blitt imponrt av de profesjonelle ansatte i barnas barnehage. Anonymkode: 0d6c0...0aa 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forsket på at barnehagelærere slutter å bruke teori raskt etter jobbstart, og at de utgjevner seg mer på lik linje med assistenter. Jeg er barnehagelærer, og liker å ikke forske teorier og lese ting utover pensum. Blandt de jeg møter som er barnehagelærer , så virker de ganske dumme? Ikke de skarpeste knivene i skuffen? Virker som det eneste de tenker på i rollen er å oppføre seg som barn, tullet,tøyse og klovne? Jeg blir faktisk litt bekymret. De kan overhode ingenting utover pensum , og pensumet har de vel raskt glemt? Liksom "det vet jeg ikke, jeg er bare her å leker i sandkassa jeg 🤔🙄🥴" Jeg synes for eksempel en sosionom virker mye mer faglig orientet enn en barnehagelærer med samme utdanningslengde. Anonymkode: 33534...ed0 Hvis man treffer én idiot, har man truffet én idiot. Hvis man treffer veldig mange idioter, er sjansen stor for at det er en selv som er idioten. Anonymkode: 52839...2c5 17
SansaS Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man treffer én idiot, har man truffet én idiot. Hvis man treffer veldig mange idioter, er sjansen stor for at det er en selv som er idioten. Anonymkode: 52839...2c5 Helt sant. Bestefar pleide å si at man skal passe seg når det blir mange idioter. Jeg har har hatt mye nytte av å tenke over det. jeg opplever dette som en trolletråd. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 Utdanningen er jo latterlig enkel 😂 Er ikke de skarpeste som velger denne retningen, men de trengs, så heldigvis at noen tar jobben. Anonymkode: f02a5...64b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Utdanningen er jo latterlig enkel 😂 Er ikke de skarpeste som velger denne retningen, men de trengs, så heldigvis at noen tar jobben. Anonymkode: f02a5...64b Hvordan vet du det? Anonymkode: 55159...aa9 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #18 Skrevet 13. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du det? Anonymkode: 55159...aa9 Trodde det var noe alle visste. Er jo enkleste linjen å komme inn på. Anonymkode: f02a5...64b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #19 Skrevet 13. mai 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forsket på at barnehagelærere slutter å bruke teori raskt etter jobbstart, og at de utgjevner seg mer på lik linje med assistenter. Jeg er barnehagelærer, og liker å ikke forske teorier og lese ting utover pensum. Blandt de jeg møter som er barnehagelærer , så virker de ganske dumme? Ikke de skarpeste knivene i skuffen? Virker som det eneste de tenker på i rollen er å oppføre seg som barn, tullet,tøyse og klovne? Jeg blir faktisk litt bekymret. De kan overhode ingenting utover pensum , og pensumet har de vel raskt glemt? Liksom "det vet jeg ikke, jeg er bare her å leker i sandkassa jeg 🤔🙄🥴" Jeg synes for eksempel en sosionom virker mye mer faglig orientet enn en barnehagelærer med samme utdanningslengde. Anonymkode: 33534...ed0 Det er vel det med at mange tenker som så som i mange andre yrker at "de er ferdig utlært", men som de sier hvis du tror du er ferdig utlært så er du ikke utlært men ferdig. Anonymkode: 1f4ba...b29
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #20 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var noe alle visste. Er jo enkleste linjen å komme inn på. Anonymkode: f02a5...64b For noe vrøvl! De går jo både allmenne og så tar de universitetet etterpå og det er mye pedagogikk osv. MEN samtidig så er det svært mange som virker ganske uvitende når de plutselig får et barn som avviker fra standarden. Da er det foreldrene som skal til pers, helt til det kommer frem at barnet faktisk har en genetisk sykdom eller annet og da er det ikke noe snakk om å ydmykt unnskylde for holdninger som man har vist med kroppsspråk og måten man møter foreldre på selv om man ikke har sagt det rett ut. Da er det iallefall j..... tøft å være foreldre. Så hvor er kompetansen på å vite iallfall litt sånn grunnleggende om genfeil, autisme og adhd.... Jeg synes det burde tas litt mer av det inn i studiene. Anonymkode: 1f4ba...b29 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå