AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Del Skrevet 13. mai 2020 Er student og er i praksis ut mai. Har vært der hele semesteret. Det føles riktig å kjøpe en slags avskjesdsgave til veileder sim jeg kan gi siste dag. Er det vanlig å gjøre? Har hatt god kontakt med hele avdelingen (5stk) og burde sånn sett kjøpt noe til alle. Alle har på en måte fungert som veiledere for meg. Hva ville dere gjort? Og hva kjøper man isåfall? 🙂 Anonymkode: e0550...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. mai 2020 #2 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg har vanligvis bakt og tatt med til hele avdelingen ved endt praksis. Har også gitt blomster til en veileder. Kommer helt an på hvor godt jeg har blitt tatt i mot og hvor god veiledningen har vært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Del Skrevet 13. mai 2020 Vi pleier å kjøpe en kurv med litt forskjellig oppi. Te, nøtter, kjeks, frukt, sjokolade osv. Da gir vi den sammen, fra hele gruppen. Vet at noen pleier å kjøpe blomster til praksislærer. Jeg tenker at det er en fin gest, og praksislærerne våre har blitt veldig glade. Anonymkode: 5b398...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Del Skrevet 13. mai 2020 Like vanlig å gjøre det som å ikke gjøre det, men ikke kjøp noe dyrt. Jeg har kjøpt godteri og blomster. I din situasjon høres det ut som det beste er å kjøpe noe til hele avdelinga, f. eks konfekt eller bukett som kan stå framme. Anonymkode: d47ff...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg har brukt å bake kake etter endt periode. Kun to veiledere har utmerket seg og de fikk hver sin blomst. Anonymkode: 26eba...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Del Skrevet 13. mai 2020 kan ikke tenke meg de skal ha noen påskjønnelse for å gjøre jobben sin. Det er ikke unger! Anonymkode: be8a4...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Del Skrevet 13. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er student og er i praksis ut mai. Har vært der hele semesteret. Det føles riktig å kjøpe en slags avskjesdsgave til veileder sim jeg kan gi siste dag. Er det vanlig å gjøre? Har hatt god kontakt med hele avdelingen (5stk) og burde sånn sett kjøpt noe til alle. Alle har på en måte fungert som veiledere for meg. Hva ville dere gjort? Og hva kjøper man isåfall? 🙂 Anonymkode: e0550...0db Mangen kommer med ei kake som man spiser felles i lunsjen siste dag. Det er likevel slett ingen krav om det. Det kan være lurt å spørre om å bruke henne som referanse på CVen. Ellers så gjør du som du vil med gave eller ei. Det er opp til deg det. Anonymkode: 75ffc...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. mai 2020 #8 Del Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kan ikke tenke meg de skal ha noen påskjønnelse for å gjøre jobben sin. Det er ikke unger! Anonymkode: be8a4...849 Er stor forskjell på de veilederne som bare "gjør jobben sin" og de som virkelig brenner for faget og er utrolig gode å ha som student. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 13. mai 2020 #9 Del Skrevet 13. mai 2020 Aww så koselig å høre at du har et så godt forhold til veilederen din! Hjertet mitt ble varmet🥰 Jeg tenker du kan bake som noen også sa til avdelingen, men jeg tenker du kanskje kan gi en ekstra gave til veilederen din. Liten plante, konfekt, eller et kort med fine ord er også gull verdt selv om det ikke koster så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 13. mai 2020 #10 Del Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, pia mater said: Er stor forskjell på de veilederne som bare "gjør jobben sin" og de som virkelig brenner for faget og er utrolig gode å ha som student. Enig, de får ikke akkurat noe ekstra betalt for å ha studenter med seg, og det krever en del ekstra! Jeg har pleid å kjøpe til veilederen min om jeg har gått mye med disse og vet at de har strukket seg for å gi av sin kunnskap. I tilfeller hvor de har vært sykemeldt e.l. Og jeg har gått like mye med tilfeldige, blir det gave til avdelingen. Smågodt er ganske billig og settes pris på. Da blir det noe alle liker:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Del Skrevet 13. mai 2020 7 minutter siden, anonymLala skrev: Enig, de får ikke akkurat noe ekstra betalt for å ha studenter med seg, og det krever en del ekstra! Jeg har pleid å kjøpe til veilederen min om jeg har gått mye med disse og vet at de har strukket seg for å gi av sin kunnskap. I tilfeller hvor de har vært sykemeldt e.l. Og jeg har gått like mye med tilfeldige, blir det gave til avdelingen. Smågodt er ganske billig og settes pris på. Da blir det noe alle liker:) De får godt betalt. Noen utnytter dette , og driter i studentene. Anonymkode: 88262...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 13. mai 2020 #12 Del Skrevet 13. mai 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: De får godt betalt. Noen utnytter dette , og driter i studentene. Anonymkode: 88262...25c Ikke i mitt yrke nei, og vi har maaaange studenter. Har vært veileder selv, og kontakt for veiledere så er helt sikker her. Studenter skal som regel rullere mellom alle på jobb men de som ikke egner seg (gjerne de som heller ikke ønsker studenter) slipper oftest dette. Som student, har jeg alltid følt meg heldig med mine veiledere. Som veileder, har jeg som regel alltid hatt et godt forhold til mine studenter. Hun ene brukte meg også som referanse for jobbsøking senere og det er i veileders interesse og skape et godt forhold til de som skal bli fremtidige kolleger:) til ts: smågodt til avdeling, og kort til veilederen er det jeg ville gjort om jeg var i studentrollen igjen. Husker jeg brukte en del penger på ‘’fin’’ sjokolade og slik som ved ettertanke kanskje ikke var nødvendig og dyrt på et studentbudsjety. Tipper et kort med noen ord betyr mye mer for veilederen din! Endret 13. mai 2020 av anonymLala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. mai 2020 #13 Del Skrevet 13. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får godt betalt. Noen utnytter dette , og driter i studentene. Anonymkode: 88262...25c Jeg har hatt veiledere som sitter på fritiden sin gratis for å skrive vurderinger for de får ikke ekstra lønn for det og har ikke tid til det i arbeidstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Del Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: kan ikke tenke meg de skal ha noen påskjønnelse for å gjøre jobben sin. Det er ikke unger! Anonymkode: be8a4...849 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får godt betalt. Noen utnytter dette , og driter i studentene. Anonymkode: 88262...25c Merkelige holdninger. Det er mye jobb å ha studenter, det gir ingen ekstra betaling eller andre fordeler (heller det motsatte). Ts da jeg var student pleide jeg å ha med noe til hele avdelingen f.eks twist eller kake, fikk beskjed om at vi ikke burde gi ting til hver enkelt. Men nå når jeg er veileder selv ser jeg det er blitt vanlig å kjøpe noe snop til avdelingen og en liten ting til oss veiledere hvis de har vært der mer enn et par uker. Jeg har fått vin, sjokolade, gavekort eller blomster. Skal sies at jeg legger stor innsats i at studentene mine skal ha en lærerik, nyttig og trygg praksis (som krever en del innsats ubetalt utenom jobb), så kjekt når de takker og setter pris på det Anonymkode: 13eb2...c2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Del Skrevet 14. mai 2020 jeg kjøpte en buket blomster Anonymkode: 41f3f...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå