Cer3s Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Er nå 16+3 og kvalmen blir ikke borte 🥴 kaster nesten ikke opp men har en intens kvalme hele tia og jeg er litt lei. Sist svangerskap ble den borte i uke 13 så hadde et håp om at det skulle skje nå også men neida..
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Det mest vanlige er at den forsvinner litt før overgangen til andre trimester, så du er allerede litt på overtid. Hvis man ikke mister kvalmen før 2.trimester, er det så å si umulig å spå når den forsvinner, siden det er veldig individuelt. Du kan bli kvitt den neste uke, eller du kan bli kvitt den først når ungen er ute. Anonymkode: b0fb0...5b3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Det ble mye bedre mellom uke 20 og 22 for meg. Jeg var litt kvalm videre fram til fødselen var overstått, men da var det mer som mangel på matlyst og at jeg plutselig kunne kjenne en kvalmebølge pga. en lukt og ikke den lammende, mer konstante kvalmen. Anonymkode: 0fc04...db8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 To svangerskap med kvalme fra uke 4 til fødsel var over. Et hvor det ga seg rundt uke 14 Anonymkode: e4c46...3f9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 3 timer siden, Cer3s skrev: Er nå 16+3 og kvalmen blir ikke borte 🥴 kaster nesten ikke opp men har en intens kvalme hele tia og jeg er litt lei. Sist svangerskap ble den borte i uke 13 så hadde et håp om at det skulle skje nå også men neida.. Kan det være hyperemesis kanskje? Eller er det bare en sånn mild plagsom kvalme som henger der.. Ekstrem svangerskapskvalme Anonymkode: 30152...39e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 Mest sannsynlig vil den forsvinne om ikke så lenge. Men noen få er kvalme stort sett hele svangerskapet. Jeg har hatt tre sånne svangerskap. I det siste tok jeg mer hensyn til dette og var mye sykemeldt. For meg var alt stress veldig kvalmefremkallende. Måtte jeg hente i barnehagen, eller om jeg måtte skynde meg, eller om jeg kvidde meg til noe så ble jeg veldig mye mer kvalm. Så om kvalmen din fortsetter så vil jeg råde deg til å ta vare på deg selv! Anonymkode: 65e14...45e
Thea82 Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Hos meg forsvant den/ble veldig redusert fra ca uke 20. Men som ei annen i tråden skriver, om jeg presser meg for mye kommer den lett tilbake. Så har roet ned på tempoet, og gjør ikke så mye mer enn jobb og husarbeid;) ikke super festlig, men sånn er det vel bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå