Gå til innhold

Hva er det i veien med kirsebærtreet?

Gjest Madeline

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Vi kjøpte en kirsebærtre for en uke siden. Nå oppdaget jeg at det har kommet noen rosa flekker på noen av bladene + noen små hull. Hva er dette og hva kan gjøres med det? Jeg oppdaget at det var maur i treet. Da sprayet jeg litt maurmiddel på steinkanten rundt treet så mauren forsvant . Kan det være mauren som spiser opp bladene? Er det noe jeg kan sraye treet med som hjelper? Jeg lurte på om jeg skulle lage meg en grønnsåpeoppløsning å spraye med. Det gjør vel ikke noe skade men jeg vet heller ikke om det hjelper.

Er det noen som har kirsebærtrær og kan komme med noen gode råd til hvordan det skal stelles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nok ikke hjelpe, dessverre. Ville bare si at vi også har et kirsebærtre som er ca 2 år gammelt, altså ikke særlig stort enda. Ifjor trodde vi det var ødelagt (så pjuskete ut), men fikk aldri tatt oss sammen til å fjerne det. Heldigvis, for nå i vår blomstret det vakkert m masse hvite blomster på, og nå er det hundrevis av grønne bær som forhåpentligvis blir til kirsebær om en stund :)

Håper treet ditt kommer seg også! Håper noen andre kan komme med tips til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg hadde tatt meg en tur på hageselskapet.no og postet spørsmålet på forumet der, de er kjempeflinke.

si fra om du ikke får svar så skal jeg annbefale deg noen andre sider for oss med lysegrønne fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Nå har vi vært innom et gartneri og spurt om råd. Vi tok med et blad fra treet slik at fagfolk kunne bedømme det. Det ser ut til å være sopp. Vi fikk vite at det har vært soppvær i det siste. Nå har vi kjøpt noe som heter "Kopperkalk Bayer" og er et soppmiddel. Så får vi håpe at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...