Gå til innhold

Smittetallene beveger seg nesten ikke..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kommer det av?? Har lest flere steder at folk må mase om å teste seg. Mens vi hører på pressekonferansene at nå testes det masse osv .. Itillegg har folk begynt å leve litt mer som før, holder ikke avstand alltid , flere tiltak er blitt lettet på. Men da burde vi vel sett at smittetallene går litt oppover? Syns dette her virker litt rart.... 

Anonymkode: 6dd65...e3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så rart siden landet har vært nedstengt så lenge. Nedstengingen sørget for at en stor del av de som var smittet ikke fikk smittet særlig mange flere, og fordi det har gått så lang tid har viruset nå brent ut hos dem. Noe smitte finnes det fortsatt rundt omkring, men ikke nok til at det har blusset opp igjen. Det blir spennende å se hva som skjer når vi åpner grensen mot Sverige, for der er det mye mer virus i omløp enn her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er da flinke til å holde avstand da, og så lenge syke folk faktisk isolerer seg så vil de ikke smitte andre. De to siste smittetilfellene i kommunen min kom av "utenlandsreiser", så det er en selvfølge at det vil komme en ny oppblomstring av smitte med en gang grensene åpnes, selv om vi er flinke innenlands. 

Anonymkode: c8144...fad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent to uker, sier jeg bare..

Anonymkode: f757e...ad9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittetallene vil øke om noen uker, noe annet er utenkelig. Vi har god kapasitet i helsevesenet til å håndtere litt økning

Men håper inderlig at folk er fornuftige og overholder smittevern og begrensing av samlinger slik at regjeringen får panikk og ikke stenger ned ting igjen. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, da kommer verden til å gå under. Denne regla har gått om og om igjen her inne siden smittetallene begynte å bevege seg nedover. Det vil kanskje vært rart om vi ikke fikk noen økning i det hele tatt, men jeg holder ikke pusten i påvente av ragnarok...

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, Jdz skrev:

Jepp, da kommer verden til å gå under. Denne regla har gått om og om igjen her inne siden smittetallene begynte å bevege seg nedover. Det vil kanskje vært rart om vi ikke fikk noen økning i det hele tatt, men jeg holder ikke pusten i påvente av ragnarok...

Om en måned er vi alle døde😭

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Expandable86 skrev:

Om en måned er vi alle døde😭

Er det morro at tusentalls har dødd verden over pga covid 19? Ser du ikke alvoret??  Du syns tydeligvis det er morro å spøke med. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det morro at tusentalls har dødd verden over pga covid 19? Ser du ikke alvoret??  Du syns tydeligvis det er morro å spøke med. 

Er du klar over hvor mange som har dødd i verden siden det fleste korona-dødsfallet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvor mange som har dødd i verden siden det fleste korona-dødsfallet?

Ja, nesten 300.000 med store mørketall. Poenget ditt er?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk spøker om selvmord, kreft, psykisk sykdom, holocaust, fattige i Afrika, you name it. Skal jeg ta meg nær av det fordi folk spøker om ting jeg har opplevd på nært hold, som psykisk sykdom, selvmordsforsøk og kreftdødsfall?

Så hvorfor ikke spøke med korona? Er det fordi det skjer akkurat nå, muligens? Det er flere som dør av selvmord, fattigdom og andre sykdommer enn korona, så hvorfor skal akkurat det være forbudt område?

At man spøker om noe betyr heller ikke at man syns det er morro at folk dør. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De sier det testes veldig mange nå, men det gjør jo ikke det. Det testes faktisk ganske få. Rundt eller godt under tusen personer om dagen en god porsjon av tida. Da er det ikke rart vi ikke akkurat flommer over av positive tester heller. 

Anonymkode: 3e371...3c3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg skulle ønske de tok mer initiativ til at flere skulle teste seg nå. F.eks begynne å teste alt av helsepersonell f.eks i første omgang. 

Det står jo tydelig i rapportene på FHI at færre tester seg, og færre oppsøker lege for mistenkt covid-19. 

Endret av Nuttery
  • Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg skulle ønske de tok mer initiativ til at flere skulle teste seg nå. F.eks begynne å teste alt av helsepersonell f.eks i første omgang. 

Det står jo tydelig i rapportene på FHI at færre tester seg, og færre oppsøker lege for mistenkt covid-19. 

Det som er synd med dette er at neste smittetopp vil komme mer bardus på helsevesenet enn den ellers ville. 

Uten smittedata vil tsunamien kunne treffe svært overaskende, og hardt. Dersom smittetallene var pålitelige ville man kjøpe seg tid fra smitteøkning til innleggelsene begynner å strømme på i helsetjenesten. 

Vel, vi tester altfor få selv om vi skal ha sykt bra kapasitet nå. WHO sier at vi skal teste, og teste. Test and you will find! Norge vet vel best :)

landet uten munnbind  😄

• Liker 1
Skrevet

Tenk om det hadde blitt like mye ståhei for alle sykdommer og tilstander folk dør av. Da hadde verden blitt et mye bedre sted å leve.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Tenk om det hadde blitt like mye ståhei for alle sykdommer og tilstander folk dør av. Da hadde verden blitt et mye bedre sted å leve.  

Men da må jo du være fornøyd når de tiltakene vi har beskytter befolkningen fra alle smittsomme sykdommer, ikke bare Covid-19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne statistikken viser ca daglig smittede pr million innbyggere i noen utvalgte land: Sverige ligger her på topp i antall smittede, blant disse.

4FE6182F-40F9-4CF6-8CB3-6E96A6BA3238.png

Anonymkode: cce48...563

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne statistikken viser ca daglig smittede pr million innbyggere i noen utvalgte land: Sverige ligger her på topp i antall smittede, blant disse.

4FE6182F-40F9-4CF6-8CB3-6E96A6BA3238.png

Samtidig ligger Sverige tilsynelatende på bunn i statistikken av disse landene, når det gjelder antall testede pr million innbyggere. Det tyder vel på mørketall når det gjelder antall smittede?

C3824BE6-B972-4DA8-9935-959230A18E42.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nesten 300.000 med store mørketall. Poenget ditt er?

300.000? Det har dødd langt flere, over 20 millioner hittil i år. Og altså kun litt over 1 % av dem av Korona. Hvorfor bryr du deg så lite om 98-99 % av de som har dødd?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300.000? Det har dødd langt flere, over 20 millioner hittil i år. Og altså kun litt over 1 % av dem av Korona. Hvorfor bryr du deg så lite om 98-99 % av de som har dødd?

Jeg bryr meg om alle. I statistikken din er det overvekt av eldre som har hatt et livsløp hvor død er naturlig. Jeg bryr meg også om unge som dør av influensa for eksempel. Vi vil med smittevernet mot korona også beskytte disse slik at risikoen for at folk dør av andre smittsomme sykdommer reduseres. 

Anonymkode: e20fe...1c5

• Liker 3
  • Opprett ny...