AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Hva er deres erfaring? Må man ha helt perfekt helse for å kunne være fosterhjem? Jobber 50 %. Har hatt kreft, men er friskmeldt. Men er ikke 100 % så jeg orker å jobbe i den krevende jobben jeg har, men håper å greie tilrettelagt kontorarbeid eller lignende i de siste 50 %. Anonymkode: 7bfff...4b8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Det kommer helt an på fosterbarnet. Mange av dem kan jo trenge mer enn hva jeg hadde følt at jeg hadde kapasitet til om jeg i utgangspunktet hadde halv arbeidskapasitet. Anonymkode: 31d34...316 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Er det pga pengene du vil bli fostermor? For det høres virkelig ikke ut som du kan tilby et fosterbarn det h*n trenger! Anonymkode: 49b1e...06a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Hva har du å tilby et fosterbarn ? Anonymkode: cedbf...a03 2
Hr. Aktiv Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Du må sjekke at dette blir som kapitalinntekt i tilfelle. Blir det beregnet som lønnsinntekt vil du få sterkt redusert trygd og kansje sitte igjen med mindre enn om du ikke gjør noen ting.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er deres erfaring? Må man ha helt perfekt helse for å kunne være fosterhjem? Jobber 50 %. Har hatt kreft, men er friskmeldt. Men er ikke 100 % så jeg orker å jobbe i den krevende jobben jeg har, men håper å greie tilrettelagt kontorarbeid eller lignende i de siste 50 %. Anonymkode: 7bfff...4b8 Mamma har en venninne som er fostermor på tja, tjuende året? Hun har uføretrygd og har vært uføretrygdet siden lenge før hun ble fosterhjem, men aner ikke om det er strengere nå eller ikke. Anonymkode: 83c25...e4c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Kjenner et par som ble fosterforeldre for 2 år siden, der er fosterfar 100% ufør. Det er fostermor som tar mesteparten av ansvaret for barnet, men det er jo noe de fordeler seg imellom ettersom hva han klarer, dagsform osv. Anonymkode: b1739...4dd 1
jauda Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 Jeg kjenner et par som er fosterforeldre,mannen er uføretrygdet. Han er så flink med barn,utrolig herlig fyr!😄
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det pga pengene du vil bli fostermor? For det høres virkelig ikke ut som du kan tilby et fosterbarn det h*n trenger! Anonymkode: 49b1e...06a Jeg håper da at det er mer enn pengene som betyr noe. Jeg hadde nesten 600.000 brutto som ingeniør før jeg fikk 50 % AAP, så jeg går heller ned i inntekt. Mannen i huset har over 800.000 i inntekt, så det er ikke akkurat penger som er problemet her. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du å tilby et fosterbarn ? Anonymkode: cedbf...a03 Masse kjærlighet og et trygt og godt hjem. Vokste opp i fosterhjem selv, og behovet for fosterhjem her omkring gjør inntrykk. 22 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Du må sjekke at dette blir som kapitalinntekt i tilfelle. Blir det beregnet som lønnsinntekt vil du få sterkt redusert trygd og kansje sitte igjen med mindre enn om du ikke gjør noen ting. Takk for tips! Takk for innspill fra dere andre ❤️ Anonymkode: 7bfff...4b8 4
Gjest theTitanic Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 Det er stort behov for fosterhjem. Du blir nok sjekket opp og får oppfølging om du er aktuell, og det er absolutt verd å forhøre seg. Dessuten kan du i verste fall ikke få mer enn et nei.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 Hvis du ikke makter en krevende jobb 37.5 timer i uken klarer du ikke et krevende bsrn 24 timer i døgnet. Anonymkode: b65c7...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, jauda said: Herlighet så fordomsfulle noen er🤭 Fordomsfull...tja. Det er ikke nødvendigvis slik at hi får et sosialt veltilpasset barn som fungerer greit på skolen, er vant til vanlige familierutiner, er vant til og godtar at voksne bestemmer og stiller krav. Kanskje har barnet tilknytningsskader. Traumatisert? Vanskelig atferd. Ikke vant til å sitte ved middagsbordet, motstander av tannpuss. Mulig barnet trenger behandling, tett kontakt med skole, ppt, bup. Et fosterbarn er mer krevende enn en jobb. Hi kan kaste inn håndkleet og være en erfaring rikere. Men for fosterbarnet som kanskje gikk glipp av en varig plassering hos en annen familie kan det i verste fall bety en tapt barndom. Det er få ting som innebærer dårligere prognose enn gjentatte flyttinger.. Så fordomsfull? Jeg ville ikke gamblet på at hi er bedre rustet til å ta vare på et potensielt skadet barn enn 100% arbeid Anonymkode: b65c7...2bf 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 Takk for tilbakemeldinger. Det kan godt være som dere sier. Men det kan også være at de barna vokser opp på institusjon i stedet fordi det ikke er nok fosterhjemsplasser. Men jeg kan jo kanskje forsøke å være beredskapshjem først.. Anonymkode: 7bfff...4b8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke makter en krevende jobb 37.5 timer i uken klarer du ikke et krevende bsrn 24 timer i døgnet. Anonymkode: b65c7...2bf Vi er to stykker Anonymkode: 7bfff...4b8 1
Ulven Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Takk for tilbakemeldinger. Det kan godt være som dere sier. Men det kan også være at de barna vokser opp på institusjon i stedet fordi det ikke er nok fosterhjemsplasser. Men jeg kan jo kanskje forsøke å være beredskapshjem først.. Anonymkode: 7bfff...4b8 Du tenker kanskje på avlastningshjem? Jeg har også hatt kreft og er forsåvidt frisk fra den, men med store problemer i etterkant. Er 100% ufør. Vi hadde akkurat blitt fosterhjem da jeg ble syk. Basert på min erfaring vil jeg anbefale å starte som avlastningshjem først for å se om du takler dette. For det er ikke bare bare å være fosterhjem på fulltid. Barna som må flytte i fosterhjem har ofte omfattende bagasje, og trenger mye hjelp og oppfølging. Ofte dukker det opp diagnoser etterhvert som tiden går, med dertil oppfølging hos BUP og helsevesen. Uansett må dere først gå Pridekurs, og der får dere mye informasjon om det man evnt går inn i.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 Nei, tenkte på akuttplasseringer. Var selv i det de kalte beredskapshjem et halvt års tid da jeg var barn. Mulig det har fått en ny betegnelse. Men jeg skjønner at det uansett trolig er lite aktuelt at vi blir valgt, så jeg får la det bli med tanken. Takk uansett for at dere kom med innspill og erfaringer, følte det var verdt å forhøre seg litt. TS Anonymkode: 7bfff...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå