Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har forsøker nå å prøve og spise sunnere og lagt fra meg potetgull, sjokolade, godteri, kaker og kjeks, brus osv. Det har faktisk gått ganske bra i et par uker, men jeg blir veldig fort sulten. Etter frokost går det ikke lang tid før jeg blir sulten igjen selv etter havregryn eller gode brødskiver. Jeg er ikke overvektig og varier ikke særlig på matmengde, men vil sultfølelse gå over? Kan også skje om kvelden etter kveldsmat. Da er jeg sulten igjen rundt 11 hvis jeg spiste kl. 8. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du har endret på er å droppe kaker osv? 

Anonymkode: 2dba3...18c

• Liker 1
Skrevet

jaaa^ skulle prøve for å sjekke om jeg fikk til, men sultfølelsen kommer fort 

AnonymBruker
Skrevet

Sultfølelse går vel ikke over, sånn permanent. Er du mer sulten enn før? Ligger du i kaloriunderskudd, eller prøver du på det? Prøver du å spise fettfattig? Spiser du variert? 

Anonymkode: f3c91...17e

Skrevet

Ligger i kaloriunderskudd, men spiser nok mat, spiser jeg mer ligger jeg i overskudd ://

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Friendss skrev:

Ligger i kaloriunderskudd, men spiser nok mat, spiser jeg mer ligger jeg i overskudd ://

Logisk at du får sultfølelse når du er i underskudd.. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Friendss skrev:

Okei, hvor stort underskudd har du?

Jeg tror ikke du spiser nok, eller bra nok, hvis du blir påfallende sulten (mer sulten enn før).

Det er et punkt/område mellom underskudd og overskudd - hvis du legger deg der, vil du være i vektbalanse,

AnonymBruker
Skrevet

Spis meir mat med lav kalori innhold, grønnsaker som brokkoli og gulerot. Bra vomb fyll som er vanskelig å spise for av. 

Anonymkode: bc86b...eff

Skrevet

vil noen kilo ned i vekt, underskuddet er ikke veldig stort, lå kanskje på i overkant av 2000 kcal før, nå ligger det på under 2000 kcal om dagen, det varierer, men blir veldig fort sulten igjen, må alltid vente litt til før jeg burde spise på nytt. er 170 og 68 kg helt middels aktiv. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har normal bmi. Fortsett å spise søtsaker og snacks bare av og til og spis en ekstra grønnsak hver dag så er du sunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vekta di er helt fin. Spis når du er sulten, og spis deg mett. Du kan kutte ned på godterier uten å snu opp ned på hele tilværelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i kaloriunderskudd i en måned nå, og de første 2 ukene var desidert verst. Nå går det mye lettere, og jeg har faktisk mer energi enn før jeg begynte. Kanskje fordi jeg spiser mye mer variert med dette kostholdet og får i meg mer proteiner og grønnsaker. 

Jeg kuttet også etter hvert litt ned på karbohydrater og syntes det hjalp på metthetsfølelsen. 

Vær tålmodig, men ikke vær redd for å gjøre små justeringer underveis.

Anonymkode: 0c382...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...