Gå til innhold

Ned i vekt - middag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å komme på ideer til middag som skal ligge på Max 500 kcal. Ønsker å ha noe fristende på meny’en og litt variasjon i hverdagen. Har noen dagsmenyer som jeg fikk som eksempel, men middagsmaten blir så tørr og kjedelig. Da kommer ikke jeg til å holde ut... 

Noen som har lyst å dele noen sunne middagstips med meg? 

Anonymkode: 9da86...e58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

200-300 gram entrecòte stekt i smør. 🤤 Sunt og godt.

Anonymkode: 9da67...20c

Gjest Fallabella
Skrevet

Kok kraft så har du god «saus til alle middager.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgeig blir "sunne middagstips" tørr og kjedelig mat.

Det trenger ikke være så vanskelig. Du lager bare mindre porsjoner av hva det enn er du vil ha. 

Anonymkode: 8ddc6...37f

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt veldig glad i fiskekarbonader, type med masse prosent fisk. Med litt rømmedressing og en råkostsalat av gulrot, hodekål og purreløk er det perfekt. Noen ganger har jeg med en liten potet eller brokkoli for å fylle på, det er ikke så veldig mange kalorier i karbonade og råkostsalat.

Spiser også mye asparges som tilbehør til middag. Kalorifattig, mettende og næringsrikt.

Anonymkode: 7a62f...3ba

Skrevet

Kokt torsk, med ertepure eller  200 g kålrot stappe, og potet. Kommer på ca 350 kalorier. Med litt smør på poteten blir det litt mer kalorier. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt du har lyst på TS, bare i begrensede mengder! Noen ganger spiser jeg middag bestående av mest grønnsaker, andre ganger blir det rett og slett ferdigpizza. Passer bare på kcal.

Anonymkode: bf054...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Kalori-restriksjon er direkte usunt. Greit å ikke overspise. Spiser du for lite, vil hormonsystemet stoppe forbrenningen i mye større grad. Dette er kroppens måte å overleve på.

Skal du ned i vekt, så er styrketrening og et balansert kosthold med minst mulig korn og sukker veien å gå.

Anonymkode: 482ee...f7c

AnonymBruker
Skrevet

Spiser det samme som tidligere. Men reduserer mengden saus og passer på å alltid ha 50% av tallerkenen fylt med grønnsaker. Tilpasser så resten av middagen etter ønsker kalorimengde

Anonymkode: 8952e...d88

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kalori-restriksjon er direkte usunt. Greit å ikke overspise. Spiser du for lite, vil hormonsystemet stoppe forbrenningen i mye større grad. Dette er kroppens måte å overleve på.

Skal du ned i vekt, så er styrketrening og et balansert kosthold med minst mulig korn og sukker veien å gå.

Spesiell påstand. Mange av oss som sliter med overvekt klarer ikke å naturlig begrense oss til en normal mengde mat. Jeg teller kalorier fordi det er en sikker måte å få i meg det jeg skal, men ikke mer enn det. Det handler ikke om å "spise for lite", men å spise nok og ikke for mye.

Tro meg, har prøvd alle mulige dietter, og trener jevnlig, men den eneste måten for meg og mange andre å gå ned i vekt og holde vekten er å ha oversikt over hvor mye vi får i oss. 

Anonymkode: bf054...7a6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis det. Jeg har hatt/har anoreksi, og på samme måte som at overvektige underestimerer hva de får i seg, så overestimerer jeg. Jeg er avhengig av å telle kalorier som en del av behandlingen for å sørge for at jeg får i meg nok mat. 

Anonymkode: 8d487...ff5

• Liker 5
Skrevet

150-200g oksekjøtt/kylling/fisk med 2 poteter/pasta/ris, salat og litt saus er vel enkelt å variere ca 5-600 kalorier

Kylling i pita med salat, enkelt og godt, mye bra fiskekaker å få med brød og salat feks
sushi

skikkelig omelett på brød

AnonymBruker
Skrevet

Jeg laget lammegryte av tomatsaus, rotgrønnsaker og kjøtt, og porsjonsdelte dette i 300 eller 350 g, husker ikke, og det kom på 300-ish kalorier.

Chilli con carne med bønner, linser, kikerter, tomatsaus, litt kjøtt(eller bare veggis), og en klatt ekstra lett rømme.

Tacosalat/tunfisksalat

Wraps med salat og noe annet fyll

Fisk har vel jevnt over litt mindre kalorier.

Kok i stedet for å stek, sparer kalorier der.

Wok med tilbehør er også digg, søt chillisaus!

Lag en stor pastaform med masse grønnsaker, vei opp og del i porsjonsbokser og frys. Gudegave om du jobber skift, og du kan bestemme selv hvor mange kalorier som skal være i en porsjon. Dyng på med salat på siden.

Anonymkode: 076e7...708

AnonymBruker
Skrevet

Lag pizza på speltlomper. 

Anonymkode: b2086...c9a

Skrevet
På 13.5.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig å komme på ideer til middag som skal ligge på Max 500 kcal. Ønsker å ha noe fristende på meny’en og litt variasjon i hverdagen. Har noen dagsmenyer som jeg fikk som eksempel, men middagsmaten blir så tørr og kjedelig. Da kommer ikke jeg til å holde ut... 

Noen som har lyst å dele noen sunne middagstips med meg? 

Anonymkode: 9da86...e58

Er ikke 500 kcal veldig lite? Hvor mye veier du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...