AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #61 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, Jdz said: Vanlige kirurgiske munnbind er mindre effektivt i forhold til N95 åndedrettsvern, men disse er ikke av tøy. Munnbind av tøy har minimal effekt, om noen i det hele tatt. " Although good quality evidence is lacking, some data suggest that cloth masks may be only marginally (15%) less effective than surgical masks in blocking emission of particles, and fivefold more effective than not wearing masks.12 Therefore, cloth masks are likely to be better than wearing no mask at all. " https://www.bmj.com/content/369/bmj.m1442 Anonymkode: eeadd...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #62 Skrevet 13. mai 2020 https://smartairfilters.com/en/blog/best-diy-coronavirus-homemade-mask-material-covid/ Anonymkode: 9a3de...512 1
Jdz Skrevet 13. mai 2020 #63 Skrevet 13. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger gidder du å skrive noe alle nå vet at er feil? Som smittetallene i Asia viser så er ikke de som anbefaler munnbind idioter. Anonymkode: eeadd...5e8 Jeg tror ikke de som anbefaler munnbind er idioter, men finnes det virkelig noen klare bevis på at det er akkurat bruken av munnbind og ikke de mange andre tiltakene som er innført? Se på smittetallene i Norge. Vi bruker ikke munnbind og vi har klart oss svært bra takket være andre tiltak. Er vi idioter? Statistikk kan man som kjent trekke alle tenkelige konklusjoner fra... 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #64 Skrevet 13. mai 2020 Bruk kn95, det gjør jeg Anonymkode: 1f0df...857 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #65 Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, Jdz said: Jeg tror ikke de som anbefaler munnbind er idioter, men finnes det virkelig noen klare bevis på at det er akkurat bruken av munnbind og ikke de mange andre tiltakene som er innført? Se på smittetallene i Norge. Vi bruker ikke munnbind og vi har klart oss svært bra takket være andre tiltak. Er vi idioter? Hvis vi synes det er et like godt alternativ å stenge ned samfunnet og be alle holde seg inne som å bruke munnbind, så ja, da er vi stokk dumme. Anonymkode: eeadd...5e8
Jdz Skrevet 13. mai 2020 #66 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi synes det er et like godt alternativ å stenge ned samfunnet og be alle holde seg inne som å bruke munnbind, så ja, da er vi stokk dumme. Anonymkode: eeadd...5e8 Men det har de jo gjort i Sørøst-Asia, i samme grad eller mer enn vi har gjort i Norge. Hvordan vet du at det er munnbind og ikke de andre tiltakene som er gjort f.eks. i Hongkong, som er årsaken til at de raskt har fått kontroll på smitteutbruddene? Og hvordan forklarer du hvordan enorm smittespredning også forekommer i land og byer hvor bruk av munnbind er påkrevd hvis munnbind er den eneste suksessfaktoren? Endret 13. mai 2020 av Jdz 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #67 Skrevet 13. mai 2020 Just now, Jdz said: Men det har de jo gjort i Sørøst-Asia, i samme grad eller mer enn vi har gjort i Norge. Hvordan vet du at det er munnbind og ikke de andre tiltakene som er gjort f.eks. i Hongkong, som er årsaken til at de raskt har fått kontroll på smitteutbruddene? Hvordan vet du at det ikke er det? Synes du den diffuse tullegrafen du bladde opp har større faglig tyngde enn BMJ? Anonymkode: eeadd...5e8 3
abc123detvardet Skrevet 13. mai 2020 #68 Skrevet 13. mai 2020 36 minutter siden, Jdz skrev: Vanlige kirurgiske munnbind er mindre effektivt i forhold til N95 åndedrettsvern, men disse er ikke av tøy. Munnbind av tøy har minimal effekt, om noen i det hele tatt. Du får mene hva du vil, men forskning (via testing og numerisk analyse) og CDC er uenig med deg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #69 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, Jdz skrev: Og hvordan forklarer du hvordan enorm smittespredning også forekommer i land og byer hvor bruk av munnbind er påkrevd hvis munnbind er den eneste suksessfaktoren? Hvilke land og byer er dette? Anonymkode: 9a3de...512
Jdz Skrevet 13. mai 2020 #70 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det ikke er det? Synes du den diffuse tullegrafen du bladde opp har større faglig tyngde enn BMJ? Anonymkode: eeadd...5e8 Nei, jeg vet ikke at det ikke er det, men siden munnbind ikke er noen fellesnevner hverken for land som har mye eller lite smitte, tenker jeg at det ikke er usannsynlig at det er summen av tiltak som gir effekt og ikke munnbind alene. Tullegrafen var ikke ment som noe annet enn akkurat det. Et bilde på at alt kan vris og vendes på.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #71 Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, Jdz skrev: Nei, jeg vet ikke at det ikke er det, men siden munnbind ikke er noen fellesnevner hverken for land som har mye eller lite smitte, tenker jeg at det ikke er usannsynlig at det er summen av tiltak som gir effekt og ikke munnbind alene. Tullegrafen var ikke ment som noe annet enn akkurat det. Et bilde på at alt kan vris og vendes på. Jeg er enig i at mye av bruken vi ser av munnbind, er hodeløs. SAS burde derfor kreve at alle passasjerer har på korrekt anvendt P3-maske under turen. Alle burde få målt sin aktuelle lekkasje fra masketypen de bruker (pga nese, kinn, skjegg e.l.), før de fikk gå om bord i flyet. Anonymkode: 0e824...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #72 Skrevet 13. mai 2020 Venninnen min bor i Tokyo hvor bruk av munnbind, spesielt på vinteren gjennom influensasesongen, er veldig vanlig. Hun forteller at hun aldri har vært syk så lenge hun har bodd der til tross for at de klemmer seg som sild i tønner på T-banen. Hun mener at det er på grunn av at smittevern som munnbind er en del av folkesjelen i Asia. Anonymkode: 985b6...47f 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #73 Skrevet 13. mai 2020 40 minutter siden, Jdz said: Nei, jeg vet ikke at det ikke er det, men siden munnbind ikke er noen fellesnevner hverken for land som har mye eller lite smitte, tenker jeg at det ikke er usannsynlig at det er summen av tiltak som gir effekt og ikke munnbind alene. Selvsagt er det ikke munnbind alene, men din påstand har vært at ikke det har vært munnbind i det hele tatt. Anonymkode: eeadd...5e8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #74 Skrevet 14. mai 2020 6 timer siden, Jdz skrev: Vanlige kirurgiske munnbind er mindre effektivt i forhold til N95 åndedrettsvern, men disse er ikke av tøy. Munnbind av tøy har minimal effekt, om noen i det hele tatt. De er ikke helt meningsløse. Av stoff filtrerer de fra 50-60% av viruspartikklene avhengig av stofftype. Kirurgiske munnbind rundt 80% og støvmasker rundt 95%. 50-60% er bedre en ingenting. https://smartairfilters.com/en/blog/diy-homemade-mask-protect-virus-coronavirus/ https://smartairfilters.com/en/blog/best-materials-make-diy-face-mask-virus/ Anonymkode: dc600...405 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #75 Skrevet 14. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninnen min bor i Tokyo hvor bruk av munnbind, spesielt på vinteren gjennom influensasesongen, er veldig vanlig. Hun forteller at hun aldri har vært syk så lenge hun har bodd der til tross for at de klemmer seg som sild i tønner på T-banen. Hun mener at det er på grunn av at smittevern som munnbind er en del av folkesjelen i Asia. Anonymkode: 985b6...47f Det er virkelig ikke så mange som bruker munnbind i Tokyo som du skal ha det til. Anonymkode: 1a9c5...348 1
Anbefalte innlegg