Gå til innhold

Fra 18. mai må SAS passasjerene ha munnbind

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Ansiktsmasker som dekker munn og nese er påkrevet fra du går om bord til du har forlatt flyet. Du som passasjer har selv ansvar for å ta med deg ansiktsmaske. Reisende uten ansiktsmasker vil nektes ombordstigning. Kravet om ansiktsmaske trer i kraft fra 18. mai og varer frem til 31. august. Barn under 6 år er unntatt denne regelen."

https://www.sas.no/safe-travel/  ✈️

Anonymkode: 9a3de...512

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer til å gjelde stort sett alle flyvninger etterhvert.

Anonymkode: 30ef0...159

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flere gjør dette nå, blant annet Lufthansa, KLM og Air France. Det er bra at det gjøres tiltak, men akkurat ansiktsmasker under selve flyreisen gjør ikke nødvendigvis noen forskjell. Tror nok det handler om å gjøre tiltak som er synlige så folk tør å fly igjen.

https://insideflyer.no/munnbind-pa-flyreisen-er-ikke-losningen-koronaviruset/

I alle fall hvis vi skal tro en dansk professor i mikrobiologi.

Anonymkode: 29926...acb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Poengløst å bruke munnbind ute i samfunnet, i hvert fall her jeg bor hvor vi neste ikke har smitte. Men skal jeg ut og fly så kommer jeg selvsagt til å bruke det. Det er tilgjengelig i apotekene nå. 

Anonymkode: 4c5e4...0b4

• Liker 4
Skrevet

Hva skal man gjøre om man trenger å spise og drikke da? Hva gjør de med små barn og babyer?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ansiktsmasker som dekker munn og nese er påkrevet fra du går om bord til du har forlatt flyet. Du som passasjer har selv ansvar for å ta med deg ansiktsmaske. Reisende uten ansiktsmasker vil nektes ombordstigning. Kravet om ansiktsmaske trer i kraft fra 18. mai og varer frem til 31. august. Barn under 6 år er unntatt denne regelen."

https://www.sas.no/safe-travel/  ✈️

3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hva skal man gjøre om man trenger å spise og drikke da? Hva gjør de med små barn og babyer?

:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Apocalypte skrev:

Med mindre du skal fly til Thailand klarer du deg uten mat og drikke i noen timer. 

Anonymkode: 47ebe...1c9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Apocalypte skrev:

Barn under 6 år teller ikke, du kan ta av ved spising og drikking.

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig sånn at folk reise med fly i år? Har reist en del med jobben, men nå har de innført reiserestriksjoner og zoom-møter for unngå jobbreiser. Og fritidsreiser skjønner jeg virkelig ikke at noen vil holde på med. Dersom dere ikke kan vente et år, så får dere da bruke munnbind da uten å klage over det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Med mindre du skal fly til Thailand klarer du deg uten mat og drikke i noen timer. 

Anonymkode: 47ebe...1c9

Det kan hende man må ta medisiner. Eller man begynner å hoste, og må få i seg drikke for å ikke bli arrestert 😛 Ser ikke frem til å sitte i flere timer uten drikke, men hvis det er det som må til for at vi får reise igjen så får det gå. Er dog redd for at det blir som etter 11. september, mange tiltak for syns skyld, og som skal være midlertidige og blir permanente.

Anonymkode: 27583...dac

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende man må ta medisiner. Eller man begynner å hoste, og må få i seg drikke for å ikke bli arrestert 😛 Ser ikke frem til å sitte i flere timer uten drikke, men hvis det er det som må til for at vi får reise igjen så får det gå. Er dog redd for at det blir som etter 11. september, mange tiltak for syns skyld, og som skal være midlertidige og blir permanente.

Er kun under påstigning og avstigning. 

Anonymkode: 0a944...b00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sånn at folk reise med fly i år? Har reist en del med jobben, men nå har de innført reiserestriksjoner og zoom-møter for unngå jobbreiser. Og fritidsreiser skjønner jeg virkelig ikke at noen vil holde på med. Dersom dere ikke kan vente et år, så får dere da bruke munnbind da uten å klage over det. 

Enkelt må ja, Norge har eg ganske stor maritime næring med mange som arbeider utlandet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kun under påstigning og avstigning. 

Kilde?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ikke, men jeg vil. Og kan gjerne bruke munnbind. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ du reise på ferie? 

Anonymkode: 0ddf4...3ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann kan ikke vente med å se sine barn i ett år til nei. Vi klager ikke, men hvor får man tak i det? 

Anonymkode: f2f57...4e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min mann kan ikke vente med å se sine barn i ett år til nei. Vi klager ikke, men hvor får man tak i det? 

De selger munnbind på apotekene og på kolonial.

Anonymkode: dc600...405

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle apotek selger det nå: https://www.apotek1.no/smittevern/munnbind-ved-smittevern

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Apotek1 har

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ du reise på ferie? 

Anonymkode: 0ddf4...3ad

Svarer bare for meg selv. Her har jeg og ungene sittet i snøhelvete siden september. Ligger enda en meter snø ute, og imorgen og fredag er det meldt kraftige snøbyger. Vi vil bort fra snøhelvete. 

• Liker 9
  • Opprett ny...