Gå til innhold

Snart vanlige åpningstider i barnehager igjen! Ifølge ministeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er først nå barnehagebarna har fått det tilbudet de har krav på, og som de behøver, med høyere voksentetthet. For første gang kan jeg, som forelder, hente små barn som både har blitt sett og hørt i barnehagen. Som alltid har fått et fang å sitte på ved behov. Som har fått leke mye ute, og som ikke er overtrøtte og sutrete på ettermiddagen. 

Måtte åpningstidene i barnehagen forbli slik de er nå fram til ting har roet seg. Og aller helst frem til bemanningen i barnehagen blir bedre. 

Anonymkode: ec6f2...d81

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er først nå barnehagebarna har fått det tilbudet de har krav på, og som de behøver, med høyere voksentetthet. For første gang kan jeg, som forelder, hente små barn som både har blitt sett og hørt i barnehagen. Som alltid har fått et fang å sitte på ved behov. Som har fått leke mye ute, og som ikke er overtrøtte og sutrete på ettermiddagen. 

Måtte åpningstidene i barnehagen forbli slik de er nå fram til ting har roet seg. Og aller helst frem til bemanningen i barnehagen blir bedre. 

Så du har ikke en jobb å gå til du da?

Anonymkode: 59916...a4c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke en jobb å gå til du da?

Anonymkode: 59916...a4c

Det var da litt av en konklusjon å dra 🙄🤦‍♀️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her er åpningstiden 7,5 timer. Det går sånn nogenlunde når vi er to foreldre som kan bytte på å hente og levere. Noen barnehager har bare seks timer, da blir det jo håpløst å kombinere med full jobb. Jeg antar det først og fremst er disse barnehagene detsiktes til.

Anonymkode: 6551b...be5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bhg er det du har? Her er alt fint nå, men det var det også før.

Anonymkode: 79032...43e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Folk må jo forstå at det ikke går å ha så korte åpningstider som barnehagene har nå. Folk får jo ikke gjort jobbene sine. Og med tanke på at økonomien går rett vest er jo det ganske kritisk

Anonymkode: 9418a...4d6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig dårlig gjort av Melby å framstille dette som liksom «nå må barnehagene ta seg sammen og holde lenger åpent».

Hos oss er det travelt og vrient med 6,5 timers åpningstid, men vi får det til å gå. Når jeg ser hvor bra barna mine har det i barnehagen om dagen, er det verdt det. Helt supert med inndeling i små grupper med forsvarlig bemanning 🙂

Anonymkode: 77331...7a4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk da mail senest i dag om at det vil være redusert åpningstid ut barnehageåret, altså til 9/8.

Anonymkode: ae53e...a31

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk da mail senest i dag om at det vil være redusert åpningstid ut barnehageåret, altså til 9/8.

Anonymkode: ae53e...a31

De må ombestemme seg om myndighetene bestemmer det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har de differensiert ilbudet, dvs at familier der minst én person er hjemmeværende eller jobber hjemmefra får kortest oppholdstid på 6 timer daglig, mens de som har to stk på full «bortejobb» eller som er enslige får 7- 8 timers dager. Fungerer greit enn så lenge😊

Anonymkode: e49d3...a91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For oss gjør det ingenforskjell. I avdelingen er det kun 10 barn og alltid 4-5 voksne. I tillegg er aldri småungen her i bhg mer enn 6 timer. 

Men jeg ser absolutt at kortere åpningstid i bhg ikke er forenelig med en gjenåpning av samfunnet, hvor folk har 8t arbeidsdag.. 

Godt de åpner igjen. 

Anonymkode: 060c1...2fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss har de differensiert ilbudet, dvs at familier der minst én person er hjemmeværende eller jobber hjemmefra får kortest oppholdstid på 6 timer daglig, mens de som har to stk på full «bortejobb» eller som er enslige får 7- 8 timers dager. Fungerer greit enn så lenge😊

Sammenligner de hjemmekontor med å være hjemmeværende uten jobb? Hvilken rolle spiller det for dem hvor foreldrene gjør jobben sin? Dette vil jo bare føre til arbeidsgiverne inndrar hjemmekontor for småbarnsforeldre, slik at alle snart har "bortejobb".

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det som er hjemmeværende fortjener å ha ungene 9 timer i barnehagen disse tider. Det er det som skjer ! De som jobber bør få 8 timer 

Anonymkode: c5c5f...7b5

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bhg er det du har? Her er alt fint nå, men det var det også før.

Må si det var det som slo meg også. 

Anonymkode: af348...84d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har åpent 7,5 timer og skal ha det fortsatt frem til 19.6. På mandag blir vi for mange barn, da siste barnet kommer tilbake :( I tillegg er vi beredskaps avdeling. Så når tidligvakten går kl 14, er det en voksen mindre. Har fått vikar inn nå, men ikke lett å få tak i det heller. Her er de fleste som er vikar inne og jobber. 

Anonymkode: bcc4a...797

• Liker 2
Gjest Gagaen
Skrevet

Som reinhaldar ville eg gjerne behalde kohortar for alltid og kortare åpningstid. Med lenger åpningstid og ekstra reinhald blir det enda meir stress. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner de hjemmekontor med å være hjemmeværende uten jobb? Hvilken rolle spiller det for dem hvor foreldrene gjør jobben sin? Dette vil jo bare føre til arbeidsgiverne inndrar hjemmekontor for småbarnsforeldre, slik at alle snart har "bortejobb".

Ja, de stiller i samme «klasse». Sikkert fordi man sparer seg for over 2 timer reisetid ved å jobbe hjemme fremfor i byen, og dermed går det opp i opp sånn sett...? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de stiller i samme «klasse». Sikkert fordi man sparer seg for over 2 timer reisetid ved å jobbe hjemme fremfor i byen, og dermed går det opp i opp sånn sett...? 

Høres ikke helt lovlig ut med slike hjemmesnekrede regler som gjør forskjell på folk.

Anonymkode: 77331...7a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnehagen ligger rett ved hjemmet. Gjør den det for alle med hjemmekontor hos dere? Jeg har barnehage rett ved siden av jobben og bruker lenger tid på å dra hjem igjen enn jeg ville ha brukt på å dra dit. (Dette er i utgangspunktet litt irriterende, og hadde vi blitt "straffet" med kortere barnehagetid i tillegg, hadde jeg rett og slett blitt dritsur. Heldigvis gjør ikke vår barnehage noe sånt.)

• Liker 6
  • Opprett ny...