Gå til innhold

Dagkrem/nattkrem - Uren kombinasjonshud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en voksen dame (ca. 30) med fete partier (t-sonen), tørre (haken/nesen/pannen) og selvfølgelig noen "normale" partier i ansiktet. I tillegg har jeg enkelte kviser og hudormer. 

Jeg er nå på jakt etter en ny dagkrem og nattkrem. Er det noen med lignende hud som kan komme med noen anbefalinger? Vil helst unngå å gå i butikken i "disse dager", så må kunne bestilles på nett.

Anonymkode: 9c336...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen dame (ca. 30) med fete partier (t-sonen), tørre (haken/nesen/pannen) og selvfølgelig noen "normale" partier i ansiktet. I tillegg har jeg enkelte kviser og hudormer. 

Jeg er nå på jakt etter en ny dagkrem og nattkrem. Er det noen med lignende hud som kan komme med noen anbefalinger? Vil helst unngå å gå i butikken i "disse dager", så må kunne bestilles på nett.

T-sonen er panne/nese/hake.🙂 Det er neppe tilstrekkelig med dag/nattkrem for å stabilisere huden og bli kvitt kviser og hudormer, du bør ha en rutine med rens, serum og fukt.

Et eksempel på en hudpleierutine med 5 produkter:

Det beste er en mild rens som ikke etterlater et "lag" på de urene partiene og samtidig ikke virker uttørrende på de tørre områdene. En såkalt Micellar rens vil nok fungere, disse finnes som vann, melk og gel.

BHA-serum/toner for å fjerne og forebygge urenheter, balansere fet hud og jevne ut hudtone og struktur.

En fuktighetsgivende krem tilpasset kombinert hud som kan brukes dag og natt.

Solkrem.for dagtid og en ansiktsolje for tørre partier til natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik hud, og bruker for tiden dag- og nattkrem fra Mario Badescu, kjøpt på lyko.no. Kera Moist Cream på dag og Seaweed Night Cream på natt. Egentlig kunne jeg godt brukt Kera Moist både dag og natt, den er helt nydelig.

For min del fokuserer jeg mest på fukt, fordi selv om huden min er kombinert ser den aldri ut til å få nok fukt, og disse er helt supre for meg!

Sier meg ellers enig med Roci over her. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med Roci over her. Jeg har ca samme hud som deg og bruker CeraVe pm og IUNIK centella krem. Bruker ellers micellar water for å fjerne sminke, en mild rens, så feks BHA liquid fra paulas choice (2 ganger i uken, tilpasset til hvor ofte huden din tåler eksfoliering), så en av de nevnte kremene. Bruker også et beroligende serum med snegle og niacinamide fra IUNIK (kjøpt på skinsecret). 

Anonymkode: c559b...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og selvfølgelig alltid solkrem! Pleier å droppe fuktighetskremen og bare gå for solkrem på dagtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og selvfølgelig alltid solkrem! Pleier å droppe fuktighetskremen og bare gå for solkrem på dagtid

Synes solkrem tørker ut huden, hvilken bruker du?

Anonymkode: 83d33...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes solkrem tørker ut huden, hvilken bruker du?

Anonymkode: 83d33...97d

Bruker anthelios og den for fet/uren hud fra La Roche Posay. Bruker også Purito uncented centella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.5.2020 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Har ganske lik hud som deg om våren og sommeren (om vinteren er hele huden veldig tørr), og da bruker jeg en litt lettere krem (bruker Spring Green Tea Watery Calming Cream fra ATrue kjøpt på kul-pibu.no) også bruker jeg heller en fetere øyekrem der det er behov for det (under øynene og rundt nese), der bruker jeg Eye & Nourishing Cream fra Nature's Friend som også er kjøpt på kul-pibu.no.  På kvelden bruker jeg Khiel's Midnight Recovery for å få en glød til dagen etter.

Syntes dette fungerer veldig for meg, er sikkert mye mer jeg kan gjøre men hver gang jeg kjøper inn masse forskjellige produkter til lang hudpleierutine, ender jeg bare opp med å bruke de 1-2 uker før jeg ikke gidder mer 😮 Ellers bruker jeg Dermalogica Cleansing Gel som rens, og av og til sheet-mask hvis jeg trenger en boost! 

Anonymkode: d76dd...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...