Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etterpåklokskapen . Jeg har ødelagt huden min fullstendig , i salong . Peeling . Er 36 år . Tok en hudscanning hvor jeg fikk 2 % score på porer og 3% på uv skader . Rart da jeg har soler meg lite og alltid med faktor 60 ... er det peelingen ? Som er så skadelig 

Anonymkode: 093b3...891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2% av 100% er vel så og si nærmest ingen skade. 🧐

• Liker 9
Skrevet

Det hadde vært rart om du overhodet ikke hadde skader på uv.  Alle har det, tom barn.  Vi blir utsatt for uv-stråling så fort man er i dagslys. Tror ikke den skanningen du tok stemmer, du har nok mye høyere skade når du er over 30.  Peeling reverserer ikke skade, det bare glatter det øverste hudlaget. Skaden er lagret mye lengre ned i huden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Først; solfaktor 60? Ig bruker du solfaktor året rundt? De samme skadelige UV-strålene er der hele året. Solskader hud når man er 36, må man nesten regne med. Om du ble solbrent når du var 10-år vil skaden fremdeles ligge der. når man passserer 30 vil huden gradvis bli dårligere. Og disse diagnoseverktøyene for huden er ikke veldig gode enda. 
behandle huden din bra. Rens. Peel, maske og fukt. Så skal du se du har huden resten av livet :) 

Anonymkode: d2143...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

100 % er topp hud 

AnonymBruker
Skrevet

Måtte lese om dette med prosent, har ikke hørt om hudscanning en gang før. Og toppscore er visst 100% så å få 2% og 3% er jo et nedslående resultat. Huff.. synes synd på deg..

Du burde kanskje bestille time (igjen) til hudlege og få råd fra noen med god kompetanse på området. 

(For andre som ikke vet noe om hudscan så kan jeg legge ved artikkelen jeg leste https://www.klikk.no/mote/skjonnhet/hudanalyse---steg-for-steg-2906162)

Vet det høres skummelt ut men selv så sluttet jeg helt med sminke og parfymerte kremer osv, bruker kun nøytrale fuktighetskremer. Huden min har fått et annet liv nå, den er mye renere og ser mye sunnere ut også. Tok litt tid å avvenne seg, men nå er det helt normalt og kommentarene er gode fra begge kjønn så tror jeg ser bra nok ut for andre også. Kvinner er liksom så opptatt av sminke, men det ødelegger ofte for huden.

Anonymkode: 9f3f5...44f

Skrevet

Det må være peelinga 

Skrevet

Smører du deg med solkrem hver dag, uansett vær? Uv strålene treffer deg selvom det regner. Peeling innholder ofte syre, f.eks AHA eller BHA. Solkrem med solfaktor 50 må brukes i 2 uker etter dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja hver dag med 50 ! Huden har også blitt veldig slapp . Er liksom 36 år 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hver dag med 50 ! Huden har også blitt veldig slapp . Er liksom 36 år 

Hvordan hud har foreldrene dine? Det er ofte arvelig. Har de fin ut er det mulig solskader, har de ikke kan det være gener.

Anonymkode: 838a2...586

• Liker 1
Skrevet

Måtte lese om dette med prosent, har ikke hørt om hudscanning en gang før. Og toppscore er visst 100% så å få 2% og 3% er jo et nedslående resultat. Huff.. synes synd på deg..

Du burde kanskje bestille time (igjen) til hudlege og få råd fra noen med god kompetanse på området. 

(For andre som ikke vet noe om hudscan så kan jeg legge ved artikkelen jeg leste https://www.klikk.no/mote/skjonnhet/hudanalyse---steg-for-steg-2906162)

Vet det høres skummelt ut men selv så sluttet jeg helt med sminke og parfymerte kremer osv, bruker kun nøytrale fuktighetskremer. Huden min har fått et annet liv nå, den er mye renere og ser mye sunnere ut også. Tok litt tid å avvenne seg, men nå er det helt normalt og kommentarene er gode fra begge kjønn så tror jeg ser bra nok ut for andre også. Kvinner er liksom så opptatt av sminke, men det ødelegger ofte for huden.

Er du ironisk? 2% og 3% er ikke et nedslående resultat, det er vel heller mer normalt. Man kan ikke forvente huden til en baby om man er 36. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hud har foreldrene dine? Det er ofte arvelig. Har de fin ut er det mulig solskader, har de ikke kan det være gener.

Min mor og hennes søstre er veldig rynkete . Men de brukte aldri solkrem . Min mor og tante har hatt hudkreft i ansikt , jeg og søster føflekk kreft 

AnonymBruker
Skrevet

Min mor og hennes søstre er veldig rynkete . Men de brukte aldri solkrem . Min mor og tante har hatt hudkreft i ansikt , jeg og søster føflekk kreft 

Kanskje dere har hud som ikke tåler soleksponeringen så godt. Håper du bruker faktor 50☺

Skrevet

Hvis du ser deg selv i speilet: Synes du selv at du ser helt ødelagt ut?

AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er nærmere enn du tror. Så nærme at selv om jeg sier den, vil du mest trolig ikke se skogen for bare trær.

Anonymkode: 5429e...8ed

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Rant said:

Er du ironisk? 2% og 3% er ikke et nedslående resultat, det er vel heller mer normalt. Man kan ikke forvente huden til en baby om man er 36. 

Hva får deg til å tro at jeg har mulighet til å være ironisk når jeg skrev at jeg ikke kan noe som helst om tema? Godt gjort i tilfelle!

Men jeg har lest litt mer, og forstår at en voksen med en OK bra score ligger på rundt 70%, leste og om ei jente som gikk fra 30% til 77% nå, så TS sin prosent er jo fryktelig lav da.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

☀️

Endret av Rant
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at jeg har mulighet til å være ironisk når jeg skrev at jeg ikke kan noe som helst om tema? Godt gjort i tilfelle!

Men jeg har lest litt mer, og forstår at en voksen med en OK bra score ligger på rundt 70%, leste og om ei jente som gikk fra 30% til 77% nå, så TS sin prosent er jo fryktelig lav da.. 

Beklager for at jeg antydet at du var ironisk. Hahahaha at du rett og slett ikke forstår matematikk er ikke mitt problem. 🤣 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etterpåklokskapen . Jeg har ødelagt huden min fullstendig , i salong . Peeling . Er 36 år . Tok en hudscanning hvor jeg fikk 2 % score på porer og 3% på uv skader . Rart da jeg har soler meg lite og alltid med faktor 60 ... er det peelingen ? Som er så skadelig 

Det er veldig rart ja! 

Sikker på at disse tallene stemmer. Jeg ville prøvd et nytt sted. Hvordan råd fikk du når hun sa disse tallene??

Hvordan peeling tok du?

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Rant skrev:

Beklager for at jeg antydet at du var ironisk. Hahahaha at du rett og slett ikke forstår matematikk er ikke mitt problem. 🤣 

Kommentarene dine blir rett og slett litt pinlige. For det er du som tar feil, så spydigheten kan du heller rette mot deg selv. 

Screenshot_20200514_114101_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: 1d82e...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...