AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Jeg er alenemor og er så sliten. Jeg er i eksamens perioden nå og kjenner at jeg er helt utslitt. Dagene går på å lese til eksamen, være med barnet og rydde. jeg får ikke noe hjelp fra barnefar og er helt alene med barnet. Har ikke noe venner eller familie i nærheten. Men er det dårlig av meg å spørre barnefar om hjelp. Kanskje ha ungen i 2 timer, mens jeg kan rydde huset. Er bare redd for å få nei. Ligger langt bak med ryddingen siden jeg har valgt de siste 2 dagene på å legge meg tidlig for så å være oppe tidlig med barnet. Jeg vet at det ikke er noe å klage på og det finnes mange andre som sliter med mye verre. Men føler jeg ikke får noe tid til meg selv. Og når jeg først har det går det til lesing. Anonymkode: 5c020...99f
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Har far valgt å ikke ha kontakt med barnet?
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Har du ingen venner som kan avlaste deg litt, eller familie?
Eneri Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Spør barnefaren, du får ikke verre enn et nei, og han bør være positiv til å ha ditt eget barn mer. Samtidig er eksamensperioden ikke evigvarende, og du skal ikke være så streng med deg selv når det gjelder standarden hjemme. Utdanning er en investering i deg selv og en bedre fremtid 😊 Kan du også spørre en mor i barnehagen om å ha barnet ditt sammen med sitt etpar timer en ettermiddag eller helgeformiddag? Lykke til med eksamen! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Du har absolutt lov å være sliten 💕 Jeg studerte når jeg var alenemor og ingen avlastning. Like så viktig som å lese er det å få tid til seg selv og gjøre noe gøy. Da blir man mer effektiv student. Jeg leste når ungen var I barnehagen. Innimellom lesingen gikk jeg meg en tur eller jogget. Drev på med litt musikk som avbrekk. Når ungen var hjemme var det middag, rydding og vasking samt leke med ungen og være sammen med venner, da dro vi på lekeplass, kafé osv. Når ungen var i seng leste jeg før jeg gikk å la meg. Helgen var lesefri. For meg var det viktig å lese gjevnt og trutt igjennom hele semesteret, for skippertak er nesten umulig når man er alene med et barn. Ta meg fri når jeg trengte det, få trent litt osv. Hvor gammel er barnet og går barnet i barnehagen? Anonymkode: 087f7...0ca 1
jauda Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Jeg også var alenemor under studie, det er utrolig tøft! Så all ære til deg ts❤ du må bruke nettverket du har rundt deg, spørr om hjelp og ikke vær flau! Barnefar vil helt sikkert ha barnet evt sviger familien?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Har du ingen venner som kan avlaste deg litt, eller familie? Leste du ikke hi?! Anonymkode: 608ee...3a8
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke hi?! Anonymkode: 608ee...3a8 Jo, men alle har noen, og hvis ikke så må man skaffe seg noen hvis man har behov for avlastning. Hun har jo familie til barnet, barnefaren, hun spør jo om det er dårlig å spør han om hjelp, det er det jo ikke så lenge han er oppegående og relativt villig. Kanskje har barnefaren noe familie der som hun kan prate med... Er jo ikke all verdens info i HI. Man må være litt løsningsorientert. Ei venninne av meg traff ei ufør venninne av tanta som endte opp med å passe barnet når det trengtes. Selv har jeg stilt opp for ei som studerte når barnet mitt gikk i barnehagen. Man må jo finne løsninger alt ettersom. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Ta kontakt med barnevernet, så kan du få hjelp til avlasting. Anonymkode: 2c73f...c65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå