Gå til innhold

Hvorfor må gressklippere bråke så jæ****?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menneskeheten klarer uten problemer å lage to tonn tunge superavanserte biler som ikke lager en eneste lyd.

Hvorfor klarer vi ikke lage en gressklipper som ikke bråker så sinnsykt? Den som klarer å lage en slik revolusjonerende oppfinnelse vil bli steinrik. Tenk på alle nabokranglene en sånn teknologi vil løse? Og tenk hvor lykkelige alle som vil klippe gresset på rød dager vil bli?

Anonymkode: c5933...84a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes gressklippere som ikke lager så mye lyd. Da er det naboene dine som ikke har den typen. Du takler litt bråk. 

Anonymkode: 7a90b...19f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje el-motor for å gå fremover og laser for å svi av tuppene på gresset? Og ett eller annet for å hindre brann. Skjønner ikke hvordan du kom på dette nå 😂

Anonymkode: 4a15b...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes, men de er dyre. 

Anonymkode: 899b6...77a

AnonymBruker
Skrevet

For å demonstrere handlekraft. Høylytt.

Anonymkode: 28015...89a

Gjest kira87
Skrevet

Robotklipper lager ikke lyd. Kan anbefales! ✌🏻

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, kira87 skrev:

Robotklipper lager ikke lyd. Kan anbefales! ✌🏻

Robotklipper er gull på alle måter!

Ellers finnes det elektriske gressklippere med batteri eller ledning, fritt valg. Disse lager mye mindre bråk enn bensinklipperne, men er ikke på langt nær så stillegående som en robotklipper. :) 

Anonymkode: cc84f...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare de med bensinmotor som bråker veldig, De nye, elektriske, bråker knapt. 

Anonymkode: 5286e...ed7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer vi ikke lage en gressklipper som ikke bråker så sinnsykt? Den som klarer å lage en slik revolusjonerende oppfinnelse vil bli steinrik.

Revolusjonerende oppfinnelse faktisk...

Skrevet

Jeg skal si deg noe som bråker veldig i mai, og det er brøytebilen som kjører om natten og tidlig om morgenen :) Jeg savner lyden av gressklipperen nå :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er når den ene naboen er ferdig med å klippe og det neste begynner og den tredje overtar når nummer to er ferdig! 

Anonymkode: 62f0f...605

AnonymBruker
Skrevet

De lages med høy lyd med vilje. Det kalles active sound design. Det er enkelt å lage en gressklipper som ikke lager lyd, men den ville solgt meget dårlig. Og det er fordi mennesker forbinder høye kraftige lyder med kraft. Når gressklipperen lager kraftig lyd, tror vi at den gjør en bedre jobb enn en som ikke lager lyd. Vi blir rett og slett mer fornøyd.

Det samme gjelder alt fra støvsugere til bruskorker. Elektriske biler f.eks er mer eller mindre lydløse, men produsentene legger inn mye kunstig lyd for at vi skal skjønne at bilen fungerer. På en Tesla er riktignok ikke høy lyd det viktigste for kundegruppen, men det er det for eksempel for motorsykkelentusiaster. Der er kraftfull lyd nærmest et must om du skal selge.

Anonymkode: ff4e9...22d

AnonymBruker
Skrevet

Robot klippere lager jo ikke lyd. 

Anonymkode: aa58b...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Ååå som jeg gleder meg til å høre gressklippere. Foreløpig ser det ut til at det kanskje ikke blir i år, men vi koser oss til lyden av snøfresere til naboene som fortvilt forsøker å få bort meteren med snø på plena...hadde jeg bare hatt en snøfreser...

Anonymkode: 446e7...f07

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå som jeg gleder meg til å høre gressklippere. Foreløpig ser det ut til at det kanskje ikke blir i år, men vi koser oss til lyden av snøfresere til naboene som fortvilt forsøker å få bort meteren med snø på plena...hadde jeg bare hatt en snøfreser...

Anonymkode: 446e7...f07

Jeg har medlidenhet med dere i nord, selv om vi her også holder på å snø ned nå .)

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, sommermor skrev:

Jeg har medlidenhet med dere i nord, selv om vi her også holder på å snø ned nå .)

Trøndelag snør også ned:(

Anonymkode: 4a2ff...571

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...