Gå til innhold

Sykepleier, skal studere. Bør jeg gi beskjed til leder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber rundt 60% og skal begynne å studere i tillegg til jobb, noe som ikke er relevant for jobben eller yrket. Skal med andre ord omskolere meg. Stillingen jeg har er fast på 60%, har ikke redusert den. Studiet vil nok ta meg noen år, men bør jeg gi beskjed til leder om det ganske snart, for å spille med åpne kort? Eller kan jeg holde det for meg selv en stund til?

Har en følelse av at jobben eier meg og at de vil ha skepsis for at jeg vil vekke fra yrket. Jeg er avhengig av å jobbe for å få dette til økonomisk, og enn så lenge er det ikke nok å kun ta noen vakter her og der. Kanskje på slutten vil jeg ha råd til det.

Samtidig er det viktig for meg å få en god referanse, hvis jeg nå skal bli i jobben mens jeg studerer. 
Hva ville dere gjort i min situasjon? Er det noen som har vært gjennom det samme og har gode råd?

Anonymkode: 5b943...380

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom ikke studiet går utover jobben (typ du må ned i stillingsprosent eller lignende) trenger du jo ikke si noe

Anonymkode: 827bc...65b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si ifra, du har obligatoriske oppmøter på skolen og halve studiet er praktisk. I praksisperioder må du jobbe 30 timer i uka, som oftest i turnus. Inkl natt og helger. Hvordan skal du klare å kombinere det med 60% jobb? Har du faste vaker? Når jobber du?

Anonymkode: b4c82...12c

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo si ifra, du har obligatoriske oppmøter på skolen og halve studiet er praktisk. I praksisperioder må du jobbe 30 timer i uka, som oftest i turnus. Inkl natt og helger. Hvordan skal du klare å kombinere det med 60% jobb? Har du faste vaker? Når jobber du?

Hva er det du snakker om? Jeg ER sykepleier, skal ikke studere det.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev: