Gå til innhold

Hvordan tror dere det ville blitt om Norge ikke stengte ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Du får tro hva du vil. Spiller liten rolle uansett hvem av som har korrekt, vi sitter begge kl 9:30 på KG, det er tydeligvis ikke oss som tar beslutninger i landet. 

Nei heldigvis 😂  jeg er glad at jeg ikke har den jobben.

Jeg har tatt et valg om å stole på myndighetene, og ha tillit til at de vil det beste for oss. 

Jeg er ikke enig i alt, men jeg stoler på at de vet bedre enn meg.

Jeg stoler også på at fhi, når de anslår at 50 000 kunne dødd uten riktige tiltak, har godt belegg for å komme med de tallene.

Jeg vet at et anslag på 50 000 betyr alt fra 20 000 til 70 000, og ikke er en fasit.

Anonymkode: 90463...7d7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes en mellomting mellom lockdown og ingen tiltak. De fleste er enige i at tiltak var riktig, men samtidig at stenging av barnehager og småskole var feil

Anonymkode: 37e12...b39

Nei, de fleste er ikke det.

Anonymkode: f588d...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Expandable86 said:

Fordi all forskning tilsier at barn hverken blir smittet eller smitter andre i særlig grad. Regjeringen bare tok en sjanse og stengte alt for sikkerhets skyld.

Dette er feil. Det er en antakelse FHI har gjort basert på erfaring fra annen virussykdom, som tilsier at man er lite smittefarlig når man er symptomfri. De symptomfrie supersprederne vi har lest om, viser at dette ikke uten videre stemmer for koronasmitte. Vi vet veldig lite om hvor viktige barn er for smittespredningen av Covid-19.

Anonymkode: f588d...661

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi å nekte folk å dra på hyttene sine er det samme som å krenke bevegelsesfriheten og er et direkte brudd på grunnloven.

Anonymkode: 9f2ff...940

Når noen påstår at noe er et klart brudd på Grunnloven i første setning i slike sammenhenger vet man at de ikke vet hva de snakker om.

Anonymkode: 67f41...280

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, abc123detvardet said:

Her er det en forsker som mener 12.000 i Sverige kommer til å dø:

https://www.vg.no/nyheter/i/kJVxmv/professor-12000-kommer-til-aa-doe-av-coronaviruset-i-sverige

Du får tro hva du vil. Spiller liten rolle uansett hvem av som har korrekt, vi sitter begge kl 9:30 på KG, det er tydeligvis ikke oss som tar beslutninger i landet. 

Dagen etter kom Spanias undersøkelse av antistoffer og helte kaldt vann i blodet deres. De har nå begynt å snakke om at de kanskje blir nødt til å bruke en slå-ned-strategi i Sverige også til det kommer en vaksine. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-studie-kan-kullkasta-svenska-strategin

Anonymkode: 67f41...280

• Liker 1
  • Opprett ny...