AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #41 Skrevet 14. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd, men siden svenskene har valgt å kjøre sitt eget løp kan det ta tid før det blir mulig å reise. Danmark og Finland bør man kunne reise til om ikke lenge vil jeg tro. Island vil ikke ha oss ennå. Familiebesøk er gyldig grunn til reise inn/ut av Norge, om man holder karantene. Anonymkode: 63f99...6b7 Det er det her som er så dumt, akkurat som at Sverige er en ensartet stor smittebombe. Det er jo ikke det. Områdene i grensetraktene med Svinesund, Strømstad og områdene rundt der har lite smitte, akkurat som Norge har. For de som bor der er ikke landegrensene noe særlig man tenker på i dagliglivet, nettopp fordi man reiser over som man vil. Enkelte kan se hytta si hjemmefra, men kan ikke dra dit fordi den er i et annet land. Det er ikke noe mer smittefare dersom folk besøker hytter, campingvogner og butikker på andre siden av grensa. Det er heller ikke noen større fare for at jeg blir smittet på besøk hos bestemor i Sverige enn om jeg drar på besøk til onkel i Halden. Hus er hus og det er ingen som sier at man MÅ ut blant folk og eksponere seg for smitte bare fordi man drar over landegrensa. Sånn som det her feks: https://www.nrk.no/innlandet/nar-morfar-bor-i-sverige-blir-motene-annerledes-i-koronatidene_-kake-og-kaffe-pa-hver-side-av-grensa-1.15006610 Det er jo så dumt som du kan få fått det. Dersom man bare tråkker over strekes i grusen skal man i karantene. Dersom besteforeldrene fra Sverige tråkker over den samme streken så skjer det ikke noe. Annet enn at de kan kastes ut av Norge da, dersom de blir tatt for det. Men de kan jo stå på hver sin side av grensa og klemme hverandre, men så fort foten er over, da blir det karantene. Det er litt for dumt altså. Anonymkode: ae629...226
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #42 Skrevet 14. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det her som er så dumt, akkurat som at Sverige er en ensartet stor smittebombe. Det er jo ikke det. Områdene i grensetraktene med Svinesund, Strømstad og områdene rundt der har lite smitte, akkurat som Norge har. For de som bor der er ikke landegrensene noe særlig man tenker på i dagliglivet, nettopp fordi man reiser over som man vil. Enkelte kan se hytta si hjemmefra, men kan ikke dra dit fordi den er i et annet land. Det er ikke noe mer smittefare dersom folk besøker hytter, campingvogner og butikker på andre siden av grensa. Det er heller ikke noen større fare for at jeg blir smittet på besøk hos bestemor i Sverige enn om jeg drar på besøk til onkel i Halden. Hus er hus og det er ingen som sier at man MÅ ut blant folk og eksponere seg for smitte bare fordi man drar over landegrensa. Sånn som det her feks: https://www.nrk.no/innlandet/nar-morfar-bor-i-sverige-blir-motene-annerledes-i-koronatidene_-kake-og-kaffe-pa-hver-side-av-grensa-1.15006610 Det er jo så dumt som du kan få fått det. Dersom man bare tråkker over strekes i grusen skal man i karantene. Dersom besteforeldrene fra Sverige tråkker over den samme streken så skjer det ikke noe. Annet enn at de kan kastes ut av Norge da, dersom de blir tatt for det. Men de kan jo stå på hver sin side av grensa og klemme hverandre, men så fort foten er over, da blir det karantene. Det er litt for dumt altså. Anonymkode: ae629...226 Det er mest naturlige at man setter streken der grensen er. Vi vet at svenskene har mye større smittebelastning enn i Norge, det er en valgt strategi. Norge kan ikke følge med på hvor i Sverige det er hyppig smitte, for det endrer seg fra uke til uke. Vi er i en spesiell tid, men jeg er helt enig i strategien som er valgt. Sverige er et av de verste landene og om noen grenser skal fritt kunne krysses er denne grensen ikke blant de. Det er deres feil, og menneskene får svi for dette. Som sagt, det er mange familier som dette gjelder og det blir for til om Sverige skal bli unntatt fra dette så lenge de er i den situasjonen de er i. Jeg har vært mer bekymret for om mine slektninger overlever der borte, enn om jeg får sett de i sommer. Dere har både telefon og internett. Anonymkode: 63f99...6b7 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #44 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har både telefon og internett. Anonymkode: 63f99...6b7 Vanskelig å lage barn over telefon og internett. Anonymkode: ae629...226 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #45 Skrevet 14. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er det her som er så dumt, akkurat som at Sverige er en ensartet stor smittebombe. Det er jo ikke det. Områdene i grensetraktene med Svinesund, Strømstad og områdene rundt der har lite smitte, akkurat som Norge har. Anonymkode: ae629...226 Det er mindre smitte der enn i Stockholm, men mye mer enn i Norge. Det er 351 døde bare i Västra Götalands län, som de stedene ligger i. Anonymkode: 0c25f...d8e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #46 Skrevet 14. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å lage barn over telefon og internett. Anonymkode: ae629...226 Så travelt har dere det vel ikke... Har dere planer om å lage barn når dere ikke engang bor i samme land? Anonymkode: 63f99...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #47 Skrevet 14. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så travelt har dere det vel ikke... Har dere planer om å lage barn når dere ikke engang bor i samme land? Anonymkode: 63f99...6b7 Jo. Og ja. Det har vi. Anonymkode: ae629...226
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #48 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å lage barn over telefon og internett. Anonymkode: ae629...226 Det må det bare være. Anonymkode: 716e8...da3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #49 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må det bare være. Anonymkode: 716e8...da3 Det er da intet problem. IVF blir eneste lovlige måte å bli gravid på, og tilbudet blir godt tilgjengelig. All fysisk kontakt mellom mennesker (unntatt babyer) må gjøres straffbar pga smittefaren. Dette vil i tillegg være svært gunstig mtp feministbevegelsen. Anonymkode: 67766...6d5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #50 Skrevet 14. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da intet problem. IVF blir eneste lovlige måte å bli gravid på, og tilbudet blir godt tilgjengelig. All fysisk kontakt mellom mennesker (unntatt babyer) må gjøres straffbar pga smittefaren. Dette vil i tillegg være svært gunstig mtp feministbevegelsen. Anonymkode: 67766...6d5 Jeg sa heller ikke at det var et problem. Anonymkode: 716e8...da3
Anbefalte innlegg