AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Det er meldt 147 Dødsfall det siste døgnet der. Anders Tegnell kommer med etterslep osv som vanlig. 1784 personer får intensivbehandling akkurat nå. 3476 døde totalt. Anders Tegnell gjør jo ikke en dritt. "fryktelig trist at mange dør sier han" Man kan ikke ha grensene åpne til ett land som ikke tar corona seriøst. Sverige har jo blitt helt ødelagt de siste årene pga vold, innvandring osv. Håper grensene til Sverige blir stengt i hele sommer og enda lenger. Anonymkode: 0e3fb...7bc 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Helt enig. Jeg er så skuffet over Sverige. Hadde de valgt samme strategi som resten av Norden kunne vi hatt åpne grenser mellom alle landene her oppe og det har vært så kjekt. Men neida, svenskene vet best.... Anonymkode: 63f99...6b7 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er meldt 147 Dødsfall det siste døgnet der. Anders Tegnell kommer med etterslep osv som vanlig. 1784 personer får intensivbehandling akkurat nå. 3476 døde totalt. Anders Tegnell gjør jo ikke en dritt. "fryktelig trist at mange dør sier han" Man kan ikke ha grensene åpne til ett land som ikke tar corona seriøst. Sverige har jo blitt helt ødelagt de siste årene pga vold, innvandring osv. Håper grensene til Sverige blir stengt i hele sommer og enda lenger. Anonymkode: 0e3fb...7bc Sverige er mer enn storbyene. Alle land har forskjellige restriksjoner, og det er ikke så store ulikheter mellom restriksjonen i Norge og Sverige. Men det gidder ikke trangsynte mennesker å sette seg inn i. Anonymkode: 403f7...84f 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sverige er mer enn storbyene. Alle land har forskjellige restriksjoner, og det er ikke så store ulikheter mellom restriksjonen i Norge og Sverige. Men det gidder ikke trangsynte mennesker å sette seg inn i. Anonymkode: 403f7...84f Hvem som er trangsynt kan man diskutere. Anonymkode: 0e3fb...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Uenig. Dagstur burde være lov, så lenge butikkene ved grensen opprettholder vår standard av smittevern (vask av lokaler og overflater, 1 meter avstand og antibac tilgjengelig i butikken) og at nordmenn tenker litt selv og ikke reiser over om man er syk selv. Problemet i Sverige er jo at Svenskene er dumme og velger å følge myndighetene i stedet for å ta ansvar selv. Noen valgte jo å holde barn hjemme fra skolen og slikt, men litt vanskelig når myndighetene er dumme. De valgte å dra på restaurant og nattklubb, i stedet for å tenke litt selv og holde seg hjemme for å unngå smitte. Bare fordi myndighetene er idioter og holder ting åpent, så betyr det ikke at du MÅ dra på puben for det. Så lenge storbutikkene ved grensen holder vår standard i smittevern og nordmenn tenker seg litt om. Så skal det ikke bli noe problem for dagshandling ved grensen. Anonymkode: 451c9...fe6 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Ingen som tvinger deg til å reise til Sverige uavhengig av korona eller ikke. Anonymkode: d7097...02b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen som tvinger deg til å reise til Sverige uavhengig av korona eller ikke. Anonymkode: d7097...02b Takk for opplysningen. Anonymkode: 0e3fb...7bc
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 Sverige har dummet seg litt ut der ja i forhold til resten av Norden. Gjør ikke meg noe om det blir værende stengt en god stund til. De bryr seg tydeligvis ikke om livene til sine egne innbyggere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Tobias Juul Grythe skrev: Sverige har dummet seg litt ut der ja i forhold til resten av Norden. Gjør ikke meg noe om det blir værende stengt en god stund til. De bryr seg tydeligvis ikke om livene til sine egne innbyggere. Helt enig. Det er det jeg sier. Det er helt jævlig at så mange har dødd der nede når det kunne vært unngått med en annen strategi. Anonymkode: 0e3fb...7bc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uenig. Dagstur burde være lov, så lenge butikkene ved grensen opprettholder vår standard av smittevern (vask av lokaler og overflater, 1 meter avstand og antibac tilgjengelig i butikken) og at nordmenn tenker litt selv og ikke reiser over om man er syk selv. Problemet i Sverige er jo at Svenskene er dumme og velger å følge myndighetene i stedet for å ta ansvar selv. Noen valgte jo å holde barn hjemme fra skolen og slikt, men litt vanskelig når myndighetene er dumme. De valgte å dra på restaurant og nattklubb, i stedet for å tenke litt selv og holde seg hjemme for å unngå smitte. Bare fordi myndighetene er idioter og holder ting åpent, så betyr det ikke at du MÅ dra på puben for det. Så lenge storbutikkene ved grensen holder vår standard i smittevern og nordmenn tenker seg litt om. Så skal det ikke bli noe problem for dagshandling ved grensen. Anonymkode: 451c9...fe6 Hvorfor skal butikkene ved grensa gjøre det resten av Sverige ikke gjør? Ser for meg at de ansatte på norby senteret ikke holder seg hjemme i evighet hvis de er småforkjøla når målet der er flokkimmunitet.. Og alle de rekkene med handlevogner, og restaurantene med buffet.. Grøss. Pluss at de av oss som da begynner å reise til sverige kanskje gjerne er av typen som går forbi håndspriten i butikkene og kaller det tull. Anonymkode: 2280f...7eb 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Tobias Juul Grythe skrev: Sverige har dummet seg litt ut der ja i forhold til resten av Norden. Gjør ikke meg noe om det blir værende stengt en god stund til. De bryr seg tydeligvis ikke om livene til sine egne innbyggere. Grensa mot Sverige er vel ikke stengt? Det kreves bare 10 dagers karantene ved grensekryssing fra Sverige til Norge. Dette bør kreves permanent, fra alle land, det kan dog diskuteres om ikke karantenetiden burde vært lengre. Det burde også diskuteres om en ikke burde kreve at vedkommende oppholder seg i umiddelbar nærhet av første kontaktpunkt med landet (grensa mot Norge eller flyplassen) i isolasjon til denne perioden er over og ikke reise hjem først. Anonymkode: 67766...6d5 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er meldt 147 Dødsfall det siste døgnet der. Anders Tegnell kommer med etterslep osv som vanlig. 1784 personer får intensivbehandling akkurat nå. 3476 døde totalt. Anders Tegnell gjør jo ikke en dritt. "fryktelig trist at mange dør sier han" Man kan ikke ha grensene åpne til ett land som ikke tar corona seriøst. Sverige har jo blitt helt ødelagt de siste årene pga vold, innvandring osv. Håper grensene til Sverige blir stengt i hele sommer og enda lenger. Anonymkode: 0e3fb...7bc Hvis grensene er stengt så lenge, så emigrerer jeg igjen. Har ingenting å leve for i drittlandet Norge uansett! Hatt en fæl barndom her og er fortsatt utestengt og mislikt her! Og sånn btw, så er Norge ganske ille på mange områder der andre land er bedre igjen. Hadde det MYE bedre inSverige og dere som mener Norge er så bra og vi er så heldige, har ikke peil på åssen ting faktisk fungerer!! For ikke å snakke om helsevesenet, politikken, inkassobyråer, Nav, skoler og det meste fungerer ikke her. Vi er et land som motarbeider hverandre og river hverandre ned til de grsder. Ser dere ikke åssen politikerne styrer dette landet og tenker bare på seg selv og er på god vei til å ta makten og styringen over eget liv? De vil innskrenke alt. Oppveksten min og mitt voksne liv har vært i dårlig kvalitet og inhumant, det er skremmende hvor dårlig man blir behandlet her i Norge og st alle vlir hjernevasket tilå tro noe annet. Også er det utrolig vanskelig å skaffe seg varige vennskap, få gifte seg og barn, ginne seg et sted å bo, osbosv. Ingen gidder å hilse lenger eller oppgøte seg skikkelig og høflig. Bare meg og meg og masse kulde log svik her i befllknknhen! Anonymkode: 55da5...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Skrevet 13. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Jeg er så skuffet over Sverige. Hadde de valgt samme strategi som resten av Norden kunne vi hatt åpne grenser mellom alle landene her oppe og det har vært så kjekt. Men neida, svenskene vet best.... Anonymkode: 63f99...6b7 Hvorfor hadde det vært kjekt egentlig... Anonymkode: f7731...106
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grensa mot Sverige er vel ikke stengt? Det kreves bare 10 dagers karantene ved grensekryssing fra Sverige til Norge. Dette bør kreves permanent, fra alle land, det kan dog diskuteres om ikke karantenetiden burde vært lengre. Det burde også diskuteres om en ikke burde kreve at vedkommende oppholder seg i umiddelbar nærhet av første kontaktpunkt med landet (grensa mot Norge eller flyplassen) i isolasjon til denne perioden er over og ikke reise hjem først. Anonymkode: 67766...6d5 Så du mener man skal sitte i karantene i ti dager resten av sitt liv bare fordi man krysser en grense??! Og sørge for at familiemedlemmer blir permittert og mister jobben? Jøss, du må være tidenes smarteste og godeste menneske! Det er dette jeg mener, med folket her i lands! Dere er eksperter på å motarbeide hverandre og denne kontrollere andre til hver minste bevegelse mentalitet, spyr av dere og vil bare vekk!!! Anonymkode: 55da5...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis grensene er stengt så lenge, så emigrerer jeg igjen. Har ingenting å leve for i drittlandet Norge uansett! Hatt en fæl barndom her og er fortsatt utestengt og mislikt her! Og sånn btw, så er Norge ganske ille på mange områder der andre land er bedre igjen. Hadde det MYE bedre inSverige og dere som mener Norge er så bra og vi er så heldige, har ikke peil på åssen ting faktisk fungerer!! For ikke å snakke om helsevesenet, politikken, inkassobyråer, Nav, skoler og det meste fungerer ikke her. Vi er et land som motarbeider hverandre og river hverandre ned til de grsder. Ser dere ikke åssen politikerne styrer dette landet og tenker bare på seg selv og er på god vei til å ta makten og styringen over eget liv? De vil innskrenke alt. Oppveksten min og mitt voksne liv har vært i dårlig kvalitet og inhumant, det er skremmende hvor dårlig man blir behandlet her i Norge og st alle vlir hjernevasket tilå tro noe annet. Også er det utrolig vanskelig å skaffe seg varige vennskap, få gifte seg og barn, ginne seg et sted å bo, osbosv. Ingen gidder å hilse lenger eller oppgøte seg skikkelig og høflig. Bare meg og meg og masse kulde log svik her i befllknknhen! Anonymkode: 55da5...8e4 Sverige er helt likt omtrent. Hvis du skal få et bedre liv må du nok mye lengre bort.. Bort fra ''sosialisme''. Anonymkode: f7731...106
Hulderen Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er meldt 147 Dødsfall det siste døgnet der. Anders Tegnell kommer med etterslep osv som vanlig. 1784 personer får intensivbehandling akkurat nå. 3476 døde totalt. Anders Tegnell gjør jo ikke en dritt. "fryktelig trist at mange dør sier han" Man kan ikke ha grensene åpne til ett land som ikke tar corona seriøst. Sverige har jo blitt helt ødelagt de siste årene pga vold, innvandring osv. Håper grensene til Sverige blir stengt i hele sommer og enda lenger. Anonymkode: 0e3fb...7bc Jeg er helt enig i overskriften på tråden, men jeg trodde at temaet skulle være grensehandel. Det er uhyre viktig for økonomien til Norge fremover at vi handler, og at vi handler i Norge. Butikkene nær grensen på norskesiden har jo blomstret, nå når det ikke er handelslekasje. amen jeg regner med at så snart man kan dra til Sverige uten restriksjoner, så vil harryhandelen ta seg opp igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener man skal sitte i karantene i ti dager resten av sitt liv bare fordi man krysser en grense??! Og sørge for at familiemedlemmer blir permittert og mister jobben? Jøss, du må være tidenes smarteste og godeste menneske! Det er dette jeg mener, med folket her i lands! Dere er eksperter på å motarbeide hverandre og denne kontrollere andre til hver minste bevegelse mentalitet, spyr av dere og vil bare vekk!!! Anonymkode: 55da5...8e4 Hva er problemet ditt? Dette er faktisk tilfelle i de fleste land nå. Anonymkode: f7731...106 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #18 Skrevet 13. mai 2020 Jeg håper grensen åpner så det blir sommerferie som planlagt 😎 Anonymkode: d546e...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #19 Skrevet 13. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hadde det vært kjekt egentlig... Anonymkode: f7731...106 Tja, sommeren står for døren og det hadde vært flott å tatt en rundreise. Litt demotiverende å vasse i snø nå Anonymkode: 63f99...6b7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #20 Skrevet 13. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverige er mer enn storbyene. Alle land har forskjellige restriksjoner, og det er ikke så store ulikheter mellom restriksjonen i Norge og Sverige. Men det gidder ikke trangsynte mennesker å sette seg inn i. Anonymkode: 403f7...84f Sveriges problemer er ikke kun konsentrert til storbyene. Bor selv i en ganske liten kommune, men det er store problemer knyttet til innvandring og økonomi her også. For ikke å snakke om corona, som også sprer seg raskt i mindre kommuner. Västra Götalandsregionen som Strömstad tilhører er det området med raskest spredning nå. Eldre mennesker får ikke tilgang til nødvendig helsehjelp og kveles ihjel fordi de ikke får oksygen. Sverige har ikke mye restriksjoner, det er jo ganske tydelig når man ser hvordan det fortsetter å spre seg, og mange driter langt i anbefalingene fra myndighetene fordi "de dør jo ikke av det hvis de blir syke". Heldigvis kan jeg holde meg mest mulig hjemme, men vet mange eldre som ikke har den muligheten, f.eks. fordi de bor på sykehjem der de ikke har noe smittevernsutstyr. Tydelig at du er en del av de trangsynte menneskene du nevner... Anonymkode: cbf22...bc4 5
Anbefalte innlegg