Ewisti Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Jeg har hittil vært permittert i 2 mnd, og alt tilsier at jeg kommer til å være permittert i ca. 6 måneder totalt. I år var egentlig året jeg og min mann hadde tenkt å begynne å prøve å få barn, men hele situasjonen har gjort at vi egentlig har lagt det litt på is. Det jeg lurer på er hvordan "lønn" i mammapermisjon beregnes? Ser de på hva jeg tjente året før jeg fikk baby? Jeg er redd for at dersom jeg skulle fått barn neste år, at de da hadde sett på lønnen min fra 2020, og 6 mnd. med vanlig lønn og 6 mnd. med dagpenger er ikke noe særlig å skryte av. I tillegg er jeg i en lavtlønnet bransje. Er redd for å drøye for lenge for at den økonomiske biten skal gå opp for min del, da jeg er over 30 og ikke har noen barn fra før.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 De regner det ut fra de tre siste månedene før du skal ut i permisjon 😊 Veldig fint for oss nå, siden permitteringsproblematikken forhåpentligvis er i orden. Litt kjipt for sesongarbeidere, men det kan løses ved at de ser på de siste 36 mnd istedenfor og regner ut gjennomsnitt. Det kan man velge. Anonymkode: e19c3...90d
Ewisti Skrevet 13. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De regner det ut fra de tre siste månedene før du skal ut i permisjon 😊 Veldig fint for oss nå, siden permitteringsproblematikken forhåpentligvis er i orden. Litt kjipt for sesongarbeidere, men det kan løses ved at de ser på de siste 36 mnd istedenfor og regner ut gjennomsnitt. Det kan man velge. Anonymkode: e19c3...90d Fantastisk! Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 16 timer siden, Ewisti skrev: Fantastisk! Tusen takk for svar Null problem! Fikk barn i desember i fjor, så da måtte jeg forstå disse reglene. Haha. Jeg fikk den gamle beregningen med de siste seks av ti mnd før permisjon, og faren fikk den nye med de tre siste månedene. Mye enklere nå! Jeg tror de regner sykepenger, svangerskapspenger og sånt på samme måte også. Anonymkode: e19c3...90d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Lurt å gjøre det sånn. Før var det ofte kun den siste lønnsslippen de så på. Jeg vet om folk som fikk «pumpet opp» den siste lønnsslippen av arbeidsgiver for å få mer penger fra NAV. Anonymkode: 98836...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå