Gå til innhold

Kan en bruke vanlig barbermaskin på hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjør en vanlig maskin fra elkjøp samme nytten? Er ikke så fisefin på det med mindre hunden kan få negativt utfall av det. 

Anonymkode: edd9b...dec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maskina og skjæret på den vil (mest sannsynlig) ikke like det. Forskjellen i pris mellom en god barbermaskin til mennesker og en til hund trenger heller ikke å være så stor. Sjekk hundihuset på Finn. Han har rimelige, ordentlige maskiner til hund

Anonymkode: 21e99...279

AnonymBruker
Skrevet

De har noen rimelige på jula. Og det ligger en del på finn.no 

Anonymkode: 75226...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bruke en vanlig maskin fra Elkjøp. Maskinene som er beregnet på hund er fra de samme produsentene uansett. 

Men, hvis du ønsker å klippe med forskjellige skjær  (forskjellig lengde)så må du ha en som er beregnet på hund. Og vil man bruke avstandkammer så anbefaler jeg de i metall, da de i plast ikke egner seg.

Hvis du ser etter en super billig en så er det mange som er fornøyd med den fra Biltema. Men jeg kan definitivt anbefale å sjekke ut hund1 eller hundihuset, de selger kvalitet.

Men uansett hva du velger å kjøpe, så må hunden være nyvasket, gjennom børstet og uten floker, og helt tørr før du klipper. Hvis ikke så sliter det veldig på maskinen, og den holder i mye kortere tid. Samtidig som at du ikke vil få en jevn klipp, og kan risikere å skade hunden hvis den har floker og man bare klipper rett over uten å passe på huden.

Anonymkode: 8d243...4da

AnonymBruker
Skrevet

Kommer kanskje an på hvilken hund du har? Jeg har stor puddel, og trenger en kraftig maskin for å komme igjennom pelsen. 

Kjøpte en brukt Klippemaskin på finn :)

Anonymkode: c8f2b...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...