AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Hei, Er 26 år, og har i år tatt opp fag som privatist. Burde jeg oppsøke den skolen jeg gikk på vgs, for å endre kompetansebeviset til å bli et vitnemål, eller er ikke dette noe poeng i? Jeg tar opp de standardfagene til generell studiekompetanse ; norsk, engelsk, historie, naturfag og matte. Eller er det slik at siden jeg er over 25,tar de ikke utgangspunkt i de andre fagene jeg har tatt uansett? Anonymkode: 23909...04d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Altså, jeg gikk allmenn, men strøk i et fag og har forbedret karakter i andre fag.. Anonymkode: 23909...04d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Om du søker etter 23/5 så holder det å laste opp kompetansebeviset som inneholder privatistkarakterene i SO. De godtar bilde, men jeg ville brukt en app som CamScanner eller lignende. Gjør du om på vitnemålet ditt fra vgs må du kontakte din vgs. Anonymkode: e2337...5b1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du søker etter 23/5 så holder det å laste opp kompetansebeviset som inneholder privatistkarakterene i SO. De godtar bilde, men jeg ville brukt en app som CamScanner eller lignende. Gjør du om på vitnemålet ditt fra vgs må du kontakte din vgs. Anonymkode: e2337...5b1 Men hva er best? Altså, dersom jeg tar privatistresultatene inn på vitnemålet, mister jeg retten til å bruke alderspoeng da? Jeg tok jo flere enn 23/5 fagene på vgs, vil ikke det kunne dra opp snittet litt? Anonymkode: 23909...04d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva er best? Altså, dersom jeg tar privatistresultatene inn på vitnemålet, mister jeg retten til å bruke alderspoeng da? Jeg tok jo flere enn 23/5 fagene på vgs, vil ikke det kunne dra opp snittet litt? Anonymkode: 23909...04d Om du oppfyller kravene til 23/5 og har forbedret noen/alle av de seks studiekompetansefagene vil det kanskje lønne seg for deg å søke etter 23/5 ja. Du blir uansett automatisk poengberegnet etter det som gir deg best snitt, så om 23/5 er det som gir deg best snitt så vil det være det du søker med (så sant du oppfyller kravene). Anonymkode: e2337...5b1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du oppfyller kravene til 23/5 og har forbedret noen/alle av de seks studiekompetansefagene vil det kanskje lønne seg for deg å søke etter 23/5 ja. Du blir uansett automatisk poengberegnet etter det som gir deg best snitt, så om 23/5 er det som gir deg best snitt så vil det være det du søker med (så sant du oppfyller kravene). Anonymkode: e2337...5b1 Så studiekompetansefagene teller mest alene på et kompetansebevis, enn dersom jeg putter de inn i vitnemålet fra vgs? På vgs har jeg jo tysk som språkfag, biologi osv? Anonymkode: 23909...04d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men tror jeg sendte mail til skolen. Sa at eksamensresultatet var klart og at jeg ønsket å få det på vitnemålet. Du skal jo få det signert på papir. Anonymkode: cc50b...b76
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men tror jeg sendte mail til skolen. Sa at eksamensresultatet var klart og at jeg ønsket å få det på vitnemålet. Du skal jo få det signert på papir. Anonymkode: cc50b...b76 Så da fekk du et vanlig vitnemål, som byttet ut vgs fagene med privatistresultatet? Anonymkode: 23909...04d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så studiekompetansefagene teller mest alene på et kompetansebevis, enn dersom jeg putter de inn i vitnemålet fra vgs? På vgs har jeg jo tysk som språkfag, biologi osv? Anonymkode: 23909...04d Nei, det er bare for å dokumentere at du har forbedret ett eller flere fag. Du vil automatisk bli beregnet etter det som gir deg best konkurransepoeng. Anbefaler deg å ta kontakt med din gamle vgs om det er noe du lurer på. Anonymkode: e2337...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå