Gå til innhold

Sykepleiere i psykiatrien/DPS, trives dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber på DPS, trives dere med det? Jeg har et ønske om å jobbe med dette. Hvordan er psykiatrien sammenlignet med feks sykehjem og sykehus? Hvilke andre yrkesgrupper jobber innenfor psykiatri?

Anonymkode: bcc27...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke med det selv, men jeg har vært mye innlagt på DPS og der var det flere pensjonister/over pensjonistalder som fortsatte å jobbe der bare fordi de elsket jobben sin så mye. Hørte ofte ansatte snakke om hvor glad de var i jobben sin.

Jeg syntes også det så veldig koselig ut å jobbe der, da det var mye strikking og jabbing i fellesarealene. Det virker som en generelt veldig rolig jobb, og definitivt mindre fysisk jobb enn sykehjem og sykehus som jeg selv har jobbet på (ingenting fysisk som jeg så, men har jo hørt om et par basketak på noen avdelinger). Men jeg beundret dem også for at de orket å snakke dag ut og dag inn med tunge tilfeller som meg og de innlagte. De hadde nok både et hjerte og en tålmodighet av gull. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vernepleier og jobbet både på sykehjem og på akuttpsyk på sykehuset. Det er helt klart to forskjellige måter å jobbe på! På psykiatrisk avdeling måtte man være mye mer i beredskap og antall innleggelse /belegg varierte noe voldsomt. Det kan også være ganske emosjonelt krevende dersom man ikke har gode strukturer som sikrer oppfølging av personalet.

På sykehjemmet er nok tempoet jevnt over litt lavere og mer stabilt. Det var også mye mer prosedyrearbeid enn det man gjør på daglig basis i psykiatrien. Der setter jeg litt injeksjoner osv en gang i blant. Har lagt ned ernæringsonde ett år ganger på en del år. Så det er jo primært det miljøterapeutiske arbeidet som er behandlingen i psykisk helsevern.. Men relasjonskompetanse og observasjoner/kartlegging er jo en stor del av jobben uansett hvor man er. 

Anonymkode: dd46e...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...