Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ser at dette spillet har 13 års aldersgrense. Niåringen min har veldig lyst til å spille dette, hun har prøvd det hos en venninne. Noen her som kjenner til det? Er det trygt å slippe henne til?

Ser det går an å kjøpe noe via mobil, men hun har ikke tilgang til mobil selv.

http://www.habbohotell.no/habbo/no/

Videoannonse
Annonse
Gjest fanta
Skrevet

Synes det ser nokså uskyldig ut. Etter det jeg så så kan man fint bruke programmet gratis uten å benytte seg av ekstra ting som koster penger.

Så lenge dattera di er klar over at hun aldri skal oppgi kontaktinformasjon over nettet eller gå med på å møte ukjente så ville jeg ha latt henne holde på(ikke ubegrenset da)

Men jeg hadde nok holdt et lite øye med hvem hun chattet med samt bedt henne komme å si fra om hun opplevde noe ubehagelig fra ukjente.

Skrevet

Spill? Er det ikke bare chat da?

Gjest fanta
Skrevet

Ser ut til at du kan kjøpe ekstra ting som f.eks. tilgang på spill, møbler osv. Utover det ser det ut til å være et vanlig chat program.

Skrevet

Habbo er ikke noe spill, men en virtuell sone, der det innimellom blir arrangert konkurranser. Jeg kjenner en av de som driver det, vi har snakket om det flere ganger. Det er en form for avansert chat, der du kan ha ditt eget rom, som du kan innrede med møbler som du kjøper. Du kjøper habbo-penger for ordentlige penger, og så kjøper du ting til rommet for habbo-penger etc.

Med en viss form for internett-oppdragelse fra deg, så tror jeg dette er rimelig trygt. Det er flere moderatorer som følger med i de "offentlige" rommene. Jeg er ikke sikker på hva slags kontroll de har i de private rommene, men hvis du gjør som Fanta sier og ber henne om å ikke snakke med folk hun synes er ubehagelig å snakke med, ikke gi kontaktinfo og andre standard chat-regler, så bør det gå greit med private samtaler også. Du kan jo se om det er mulig å begrense tilgangen til private rom til å begynne med.

Moroa med Habbo er jo at unger kan snakke med andre unger hvor som helst. Og Habbo-folka finner på aktiviteter for sine brukere. Jeg har sett flere bilder av ting de har gjort, bl.a. et Velkommen-hjem-bilde til en av lederne som hadde vært offline en stund. (Masse habbo-figurer i hjerteform, som alle sa "Hei Mia" eller hva det var, slika t det sto den teksten over hodet deres.)

Hvis du følger litt med, så tror jeg Habbo er en veldig bra og trygg chat-base for en jente som vil være interaktiv på internett. :)

Catzy

• 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...