AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Sittet oppe til seint og begynner å miste oversikt. Har blitt husblokker og husker ikke ting som var klart for noen uker siden. Jeg skriver litteraturstudie og har valgt sels artikler. i innledning viser jeg til en plan nasjonalforeningen har lager på ca 80 sider. I tillegg bruker jeg tanker fra en fagbok gjennom hele oppgaven. Denne boken er som kilde på noen punkt i teori. Jeg har også en artikkel på tidligere forskning som ikke er regnet bland de seks hovedartikkelen. Til spørsmålet..... 1)Holder det å ha kun de seks studiene under resultat? 2) Får jeg lov til å dra inn tanker i fagboken boken gjennom oppgaven, selv om ikke alle disse tankene er med i teorikapittel? Eksempel: To av studieartiklene diskuterer grensesetting. Kan jeg trekke inn i diskusjonen en tanke i fagboken om grensesetting og? Selv om dette punktet ikke er i teori? Anonymkode: 6ce53...b55
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Høres ut som du tar et litt annet litteraturstudie enn meg som bare analyserer. Tror du bør avtale en samtale med veilederen din 😊 Han/hun kjenner kravene og omfanget. Anonymkode: 4b691...f20 5
HalldirV2 Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sittet oppe til seint og begynner å miste oversikt. Har blitt husblokker og husker ikke ting som var klart for noen uker siden. Jeg skriver litteraturstudie og har valgt sels artikler. i innledning viser jeg til en plan nasjonalforeningen har lager på ca 80 sider. I tillegg bruker jeg tanker fra en fagbok gjennom hele oppgaven. Denne boken er som kilde på noen punkt i teori. Jeg har også en artikkel på tidligere forskning som ikke er regnet bland de seks hovedartikkelen. Til spørsmålet..... 1)Holder det å ha kun de seks studiene under resultat? 2) Får jeg lov til å dra inn tanker i fagboken boken gjennom oppgaven, selv om ikke alle disse tankene er med i teorikapittel? Eksempel: To av studieartiklene diskuterer grensesetting. Kan jeg trekke inn i diskusjonen en tanke i fagboken om grensesetting og? Selv om dette punktet ikke er i teori? Anonymkode: 6ce53...b55 Jeg tror du trenger en skrivepause, for dette innlegget var jævlig vanskelig å forstå seg på (kronglete formulert). Har vært der selv, når ord og setninger begynner å miste mening fordi man er kokt i hodet. Jeg er ikke sikker på om jeg har forstått deg riktig, men det er klart du kan trekke inn egne tanker som ikke står i teorikapittelet. Det viser en grad selvstendighet. Men, det må ha sammenheng og en logisk struktur, og du må kunne begrunne tankene dine på et faglig sett. Om seks studier holder? Det kommer helt an på om du har en kvalitativ eller kvantitativ innfallsvinkel, og hva som er normalt innen studiet ditt. Dette henger dessuten sammen med problemstillingen du har valgt, teoretisk rammeverk og metode. Dersom det er relevant for problemstillingen din å diskutere grensesetting, så bør du selvfølgelig inkludere disse artiklene. Hvis ikke, så nei. Du skal skrive on point, ikke generelt om vær og vind. Få deg en pause 8
pia mater Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Regner med dere har en veileder ift oppgaven der de beskriver kravene? Er veldig forskjellige krav mellom studieretninger, men også studiesteder, så er vanskelig å svare på uten mer informasjon. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sittet oppe til seint og begynner å miste oversikt. Har blitt husblokker og husker ikke ting som var klart for noen uker siden. Jeg skriver litteraturstudie og har valgt sels artikler. i innledning viser jeg til en plan nasjonalforeningen har lager på ca 80 sider. I tillegg bruker jeg tanker fra en fagbok gjennom hele oppgaven. Denne boken er som kilde på noen punkt i teori. Jeg har også en artikkel på tidligere forskning som ikke er regnet bland de seks hovedartikkelen. Til spørsmålet..... 1)Holder det å ha kun de seks studiene under resultat? 2) Får jeg lov til å dra inn tanker i fagboken boken gjennom oppgaven, selv om ikke alle disse tankene er med i teorikapittel? Eksempel: To av studieartiklene diskuterer grensesetting. Kan jeg trekke inn i diskusjonen en tanke i fagboken om grensesetting og? Selv om dette punktet ikke er i teori? Anonymkode: 6ce53...b55 1. Vil tro at de seks er MER enn nok. Kvantitet gjør ofte at man ikke får gått særlig i dybden. Så størrelsen på oppgaven er relevant. 2. Ja. Så lenge det handler om det du skriver om. Har du nevnt grensesetting fra Mørk, 2016 så kan du også nevne grensesetting fra Hansen, 2018 senere i oppgaven. Selv om Hansen ikke nevnes i teorien. Det du ikke kan er å skrive om utviklingsteori i analyse/drøfting dersom du ikke har nevnt det i teorien. Anonymkode: f570e...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Du bør få time hos veilederen din, så du får riktig svar. Dumt å stryke fordi du tror noen på KG har rett.... Anonymkode: 936dc...558 2
pia mater Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Vil tro at de seks er MER enn nok. Kvantitet gjør ofte at man ikke får gått særlig i dybden. Så størrelsen på oppgaven er relevant. Anonymkode: f570e...ac7 Kommer helt an på hvilket studie og hvilket studiested det er. Jeg skriver bachelor for tiden og har 10 artikler i mitt resultat, som er et minstekrav. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 Jeg tror nok du må prate med veilederen din. Jeg lurer litt på hva du skriver om da, siden du kun henviser til sekundærlitteratur og ingen primærlitteratur i form av skjønnlitterære tekster? Alle tekstene jeg har skrevet i litteraturfagene på mitt studie, inkludert bachelor- og masteroppgave har i hovedsak dreid seg om å analysere skjønnlitterære eller multimodale tekster. Hvis du forklarer litt rundt hvilken type oppgave du skriver blir det nok enklere å komme med konkrete forslag. Hvor lang er oppgaven? En regel å holde seg til på mindre oppgaver er f. eks. å ha MINST en kilde i litteraturlista pr. side av oppgaven. Hvilke litteraturteoretiske metoder tar du for deg? Refererer du til noen av de mest sentrale teoretikerne eller holder du deg til nyere forskere? Det kan lønne seg og bare ha noen kjappe referanser til teoretikere som Barthes, Saussure, Shklovsky, Bakhtin, Kristeva og lignende for å forklare sentrale prinsipper der det er relevant. Men igjen, dette spørs i stor grad på omfanget av oppgaven og kan være mer relevant ved en masteroppgave enn en bacheloroppgave. Anonymkode: 703e4...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Takk. Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg ikke forstår veileder. En akademisk person som ikke snakker norsk. Jeg er dårlig på å forstå utenlandsk norsk og har tårer i øynene når vi er ferdige fordi jeg skjønner ikke hva mennesket sier. hi Anonymkode: 6ce53...b55
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 Hva med dine medstudentet, du kan vel spørre de? Ellers anbefaler jeg å snakke med bibliotekaren på skolen din, de er ofte veldig behjelpelige Anonymkode: af873...8e7 2
HalldirV2 Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg ikke forstår veileder. En akademisk person som ikke snakker norsk. Jeg er dårlig på å forstå utenlandsk norsk og har tårer i øynene når vi er ferdige fordi jeg skjønner ikke hva mennesket sier. hi Anonymkode: 6ce53...b55 Spør om å få en annen veileder?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg ikke forstår veileder. En akademisk person som ikke snakker norsk. Jeg er dårlig på å forstå utenlandsk norsk og har tårer i øynene når vi er ferdige fordi jeg skjønner ikke hva mennesket sier. hi Anonymkode: 6ce53...b55 Skjønner ikke dette. Er det du som er utlending eller veilederen din? Anonymkode: 63fa3...0db
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 Du må gå til fakultetet ditt og bytte veileder. Men bachelor oppgave? Skal ikke den inn 15 juni? Anonymkode: ea903...b9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå