AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Hver morgen kjører jeg sønnen min som går i 1. klasse og jenta mi som går i barnehagen like ved. Skolen åpner 8:15 og ringer da inn til time 8:30. Jeg leverer ofte i god tid så han får treffe vennene sine og prate med de før skolen begynner og når jeg har levert hu minste er klokka kanskje 8:35. Stadig ser jeg da elever som blir levert av foreldrene alt for seint og jeg treffer ofte andre foreldre jeg kjenner på turen hjem! Er det ikke respekt for at skolen begynner 8:30? Kan ikke huske at noen kom for seint da jeg gikk på skolen! Hvordan er det for dere lærere og er dere andre foreldre av samme oppfatning? Anonymkode: b129e...ed5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver morgen kjører jeg sønnen min som går i 1. klasse og jenta mi som går i barnehagen like ved. Skolen åpner 8:15 og ringer da inn til time 8:30. Jeg leverer ofte i god tid så han får treffe vennene sine og prate med de før skolen begynner og når jeg har levert hu minste er klokka kanskje 8:35. Stadig ser jeg da elever som blir levert av foreldrene alt for seint og jeg treffer ofte andre foreldre jeg kjenner på turen hjem! Er det ikke respekt for at skolen begynner 8:30? Kan ikke huske at noen kom for seint da jeg gikk på skolen! Hvordan er det for dere lærere og er dere andre foreldre av samme oppfatning? Anonymkode: b129e...ed5 Vi har fått beskjed om at vi skal levere mellom 08.30-08.45 for at ikke alle skal komme samtidig. Tipper flere har fått den samme beskjeden. Anonymkode: f93f2...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 Dette er da noe jeg har lagt merke til siden skolestart, så det er ikke et nytt fenomen. TS Anonymkode: b129e...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 Jeg kan heller ikke huske at forsentkomming var noe problem, det var av og til en og annen. Men det var 16 elever i min klasse, og 150 på hele skolen. På mine barns skole er det 29 i klassen, og 700 på hele skolen. Klart det til en hver tid er noen som er sene. Og noen har sikkert en god grunn. Vi hadde i et halvår en avtale med kontaktlærer om at sønn kunne komme forsent, da han slet med mat og medisiner en periode, og det måtte tas om morgenen. Vi sto opp en time før normalt, men hvis vi stresset for mye kunne det skjære seg helt. Så litt for ofte møtte vi alle foreldrene som hadde vært på skolen og levert og som var på vei tilbake, mens vi skyndte oss til. Jeg kunne ikke akkurat stoppe hver og en og forklare heller. Så det er da ikke din sak? Flott at ditt barn aldri er sen. Det logges nøye fra skolens side, så du kan være trygg på at de det gjelder får høre det. Anonymkode: 33220...e9f
Tirius Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 Mitt barn går i 1. klasse, der er alle 23 på plass stort sett alltid. Med det sagt, jeg har et barn som synes det er skummelt og vanskelig på skolen. Det går stort sett fint, men en dag i blant trenger hun tid til å hente seg litt inn. Da hender det jeg følger henne opp noen minutter for sent. Sånn får det bare være, det hjelper ikke å presse henne. En annen gang stod vi fast bak søppelbilen som blokkerte veien etter at jeg hadde levert barnehagen, den stod der i 20 minutter fordi det skjedde noe galt med den tømmegreia. Så da kom hun også for sent. Men de fleste dager er hun altså på plass når hun skal, synes kanskje problemet er større med de som er kronisk for sene hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 Vi har fått streng beskjed om at det ikke er lov å komme før 8.30 når skolen starter. Anonymkode: 3bc35...dcd
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Min erfaring er at det er de barna som ikke har helt "stødige" hjem som er treige, og de går som regel for egen maskin. Sånn utenom det så synes jeg de fleste er flinke og leverer innenfor tiden. Både før corona og nå
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 Men hvorfor har ikke du respekt for at det anbefales at barna går til skolen? Det finns vel knapt en skole i Norges land som har slike forhold at en mengde biler som skal korttidsparkere rett utenfor er egnet, uten å skape farlige situasjoner for dem som faktisk går? Ingen skoler ønsker trafikk eller at barna kjøres en og en. (Har barnet ditt for lang vei: det ville fått buss). Anonymkode: 33220...e9f 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Skrevet 13. mai 2020 Vi har også fått beskjed om at det er anbefalt at barna får både bevegd seg og får frisk luft for å være mest mulig klar til en god skoledag. Skolen blir enklere å følge med på og få utbytte av om de har startet dagen med bevegelse. Og vår skole har også problemer med at mange leverer barna på gale steder slik at det skapes farlige situasjoner. Noen har selvfølgelig gode grunner, men over halvparten kunne nok gått selv. (Jeg er ikke i nærheten av skolen når den åpner, så jeg vet ikke hvem som pleier å komme for sent, men nå anbefaler de at de som går ikke må komme for tidlig for å unngå smitte.) Anonymkode: 0a0e6...26b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor har ikke du respekt for at det anbefales at barna går til skolen? Det finns vel knapt en skole i Norges land som har slike forhold at en mengde biler som skal korttidsparkere rett utenfor er egnet, uten å skape farlige situasjoner for dem som faktisk går? Ingen skoler ønsker trafikk eller at barna kjøres en og en. (Har barnet ditt for lang vei: det ville fått buss). Anonymkode: 33220...e9f Å ikke respekterer hun at barna ikke skal komme tidligere på skoleplassen enn skolen starter. Anonymkode: 3bc35...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Skrevet 13. mai 2020 På forrige foreldremøte tok læreren opp hvor forstyrrende det er når elever kommer inn i klasserommet etter at timen er begynt. Klart det er respektløst! En gang kan skje alle, men jeg vet fra da jeg var elev at det var de samme som var for sene veldig ofte. Nå gikk vi til skolen da, så det kan jo være somling på skoleveien. Tilbake til foreldremøtet: Da læreren tok opp dette med forstyrrende forsentkomming, så hørte vi en fæla romstrering på gangen. Inn kommer eksen min i treningsklær og proteinshaken i neven. Bråkte mens han fant seg en plass, og det tok flere minutter før læreren fikk fortsatt på møtet. Under møtet trykket han stadig vekk på mobilen. Trolig klar for neste økt på timeplanen som han sikkert også kommer for sent til 😛 Han kjører av og til ungene for sent til skolen, men skylder da på ungene eller veiarbeide (som han visste om). Det er aldri hans feil at han kommer for sent til ting selv om han aldri beregner mer tid enn teoretisk kjøretid hvis det er null trafikk på veiene 🙄 Nei. Han har null respekt for andres tid. Og han gidder aldri å gi beskjed om at han er for sen til avtaler. Jeg har ventet en time på han. Jeg hadde en avtale og han skulle komme og ha ungene. "Telefonen ringte", sa han. 🙄 Anonymkode: 98857...b57
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #12 Skrevet 13. mai 2020 Det går flere hundre elever på skolen. Alle forsover seg eller blir forsinket en gang i blant, du også, så til enhver tid er det sikkert en gruppe elever som kommer i siste liten, men det er ikke de samme elevene som kommer for sent hver gang. Du ser Anne, Ola og Siri komme i siste liten på mandag og Per, Espen, Trond og Mette på tirsdag og Lene, Kari og Mari på onsdag og så konkluderer du med at ingen av dem har respekt for tid fordi de kom for sent én gang hver? Og hva vet vel du om hjemmesituasjonen til andre på skolen og årsakene til at de kommer for sent? Tror du skal gå litt i deg selv før du trekker konklusjoner om andre mennesker. Anonymkode: 23c28...9c5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå