AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Del Skrevet 13. mai 2020 Og hvor ofte vasker du? Anonymkode: d425b...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Del Skrevet 13. mai 2020 Hvor ofte man vil vaske gulvet bestemmer man helt selv, heldigvis 😄 Jeg vasker nesten aldri gulvene jeg, kan gå både to og tre måneder mellom hver gang.... Jeg støvsuger hver uke, og tørker opp med våt klut hvis jeg søler noe. Anonymkode: a0025...d6a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mai 2020 #3 Del Skrevet 13. mai 2020 Generelt vedlikeholdstips er å vaske så sjelden som mulig. Parkett er ikke spesielt glad i vann. Så om du støvsuger eller tørrmopper ofte for å fjerne støv, samt fjerner flekker når de oppstår er det ikke spesielt hensiktsmessig å vaske gulvet. Avhenger selvfølgelig av bruk og hva slags mennesker som bor i huset. Med små barn og husdyr må man vaske oftere enn om det bor to rolige voksne personer som ikke griser så mye 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Del Skrevet 13. mai 2020 Enig med de to over. Anonymkode: 57fb5...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 13. mai 2020 #5 Del Skrevet 13. mai 2020 Kjøkkengulvet vaskes ofte, gjerne et par tre ganger i uken. Parkettgulvene, kun når det er sølt noe. Ellers så tørrmoppes de når det er behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Del Skrevet 13. mai 2020 Ofte og før jegxgår gjester og når de har gått. Anonymkode: f0998...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg vasker gulvene hver dag, men klorin og ajax. Har eikegulv, vasker også håndtak, over vask, toalett og kjøkkenbenker og bord hver dag. Er jeg for renslig? Jeg har svarte møbler og svarte vegger og tak. Støv syns så fort. Anonymkode: d425b...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. mai 2020 #8 Del Skrevet 13. mai 2020 Kjøkken, bad og gang kanskje hver 3 uke, stue kanskje annenhver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Del Skrevet 13. mai 2020 Finnes da ikke svar på det. Vi er kun to voksne. Gulv på badene, og gulv i gangen, vaskes hver uke. Badene er ikke møkkete, men har 60*60 lyse fliser, så de blir skjoldete ved vannsøl. Gulv på kjøkkenet flekkvaskes ved søl. Vaskes kanskje annenhver uke. Stuegulv hver 2-3 måned, hyppigere i sommersesongen om vi går barbeint inne. Soverom 1-2 ganger i året. Har dampvasker med hvit mopp (den tar alt) - og denne får såvidt litt gråfarge, så veldig møkkete er det ikke når vi vasker. Anonymkode: a065c...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Del Skrevet 13. mai 2020 Vasker gulv sjeldent (en gang i måneden maks). Tørrmopp og støvsuger funker godt. Tar småflekker når jeg ser dem. Anonymkode: 22a69...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Del Skrevet 13. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker gulvene hver dag, men klorin og ajax. Har eikegulv, vasker også håndtak, over vask, toalett og kjøkkenbenker og bord hver dag. Er jeg for renslig? Jeg har svarte møbler og svarte vegger og tak. Støv syns så fort. Anonymkode: d425b...cd5 Høres veldig mye ut! Anonymkode: 22a69...2c6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. mai 2020 #12 Del Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker gulvene hver dag, men klorin og ajax. Har eikegulv, vasker også håndtak, over vask, toalett og kjøkkenbenker og bord hver dag. Er jeg for renslig? Jeg har svarte møbler og svarte vegger og tak. Støv syns så fort. Anonymkode: d425b...cd5 Ja. Og hvorfor vasker du med klor, har du sykdom i huset? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Del Skrevet 13. mai 2020 Vi har laminat i hele huset, med unntak av gang og bad. Lamingulvet vasker vi bare hvis vi søler, siden det er anbefalt å bruke vann og vaskemidler så lite som mulig. Vi støvsuger ofte da. Badene og gangen har fliser. Badene vasker vi én gang i uka, og gangen litt etter behov. Disse stedene støvsuges også ofte. Anonymkode: f5b4c...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Del Skrevet 14. mai 2020 6 timer siden, Apocalypte skrev: Ja. Og hvorfor vasker du med klor, har du sykdom i huset? Det lukter godt, jeg har alltid vasket med klorin. Anonymkode: d425b...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Del Skrevet 14. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lukter godt, jeg har alltid vasket med klorin. Anonymkode: d425b...cd5 Det er ikke nødvendig å desinfisere gulvene i et hjem daglig. Det er overdreven renslighet, på grensen til det sykelige. Man trenger ikke vaske gulv så ofte. Hvor ofte man bør vaske (med bare vanlig Ajax/vann og ikke klorin) avhenger av hvem som bor i boligen. Har man f.eks tre store hunder, bør man kanskje vaske hver uke, men bor det en eller to voksne i boligen som tar av seg skoene i gangen når de kommer hjem, så trenger det ikke vaskes mer enn kanskje en gang i måneden eller annenhver måned. Så lenge man støvsuger ofte (en gang i uka) og tar evt flekker og søl med en gang de skjer, så trenger man ikke vaske hele gulvet særlig ofte. Klorin er faktisk ikke særlig sunt å puste inn produktrester av. Og dette smører du utover gulvene dine hver dag....? Ikke bra i det hele tatt. Hvem har lært deg at du må vaske gulv hver eneste dag, og i tillegg drive "overkill" og bruke klorin til det?? Anonymkode: 5cbea...7d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 14. mai 2020 #16 Del Skrevet 14. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker gulvene hver dag, men klorin og ajax. Har eikegulv, vasker også håndtak, over vask, toalett og kjøkkenbenker og bord hver dag. Er jeg for renslig? Jeg har svarte møbler og svarte vegger og tak. Støv syns så fort. Anonymkode: d425b...cd5 Spiser dere fra gulvet hver dag? Det var ekstremt mye vasking. Jeg støvsuger ukentlig og vasker flekker når de kommer. Går som regel over kjøkkengulvet 2-3 ganger i året og stue kanskje årlig. Jeg kunne nok vasket oftere, men ser ikke at det er noe reellt behov for det. Baderomsgulvet vaskes ukentlig fordi vi dusjer rett på fliser, det blir fort litt krem på gulvet pga sprellende barn og annet søl. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 14. mai 2020 #17 Del Skrevet 14. mai 2020 Hvorfor føler du at gulvet må vaskes hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 14. mai 2020 #18 Del Skrevet 14. mai 2020 Når det virker/ser skittent ut. Så "aldri". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #19 Del Skrevet 14. mai 2020 16 timer siden, Apocalypte skrev: Kjøkken, bad og gang kanskje hver 3 uke, stue kanskje annenhver måned. Så skjeldent på bad og kjøkken? 😮 Anonymkode: 7e8d9...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #20 Del Skrevet 14. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lukter godt, jeg har alltid vasket med klorin. Anonymkode: d425b...cd5 Vet du hva som kan skje om du lukter på Klorin for mye? Du blir overfølsom og får reaksjoner på det, svimmel, kvalme, hodepine. Så vær forsiktig med slik, dessuten vil vi unngå for mye slik for å unngå resistente bakterier. Anonymkode: 7a6da...9e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå