Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 10 mnd biter når vi koser. For eksempel i skulderen, eller i hånden - eller han kan komme krypende under bordet og bite oss (eller andre) i føttene. Hvordan skal jeg reagere på dette overfor han? Jeg bruker å si til han at han ikke må bite for mamma synes det er vondt, men enda forstår han nok ikke helt hva han gjør. Andre som har erfaringer med dette?

Gjest Madeline
Skrevet

Eldstemann gjorde også sånn. Jeg tror det rett og slett kom av at han klødde veldig når tennene kom. Han beit på omtrent alt. Men heldigvis gikk det over av seg selv da tennene kom.

Skrevet

Jeg håper det er tanngjennombrudd som gjør det. Han har fått 5 tenner, men det ser ut som om et par til er på tur nå. Han er ikke så fæl til å bite på andre ting. Bare meg liksom. Satser på at det er et forbigående fenomen.

Gjest Madeline
Skrevet

Når han biter så kan du jo prøve å gi han en bitering el. som han kan bite på.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du kan si nei til han, for barn i den alderen forstår bedre nei enn en lang forklaring. Like greit å stoppe han nå, for ellers kan du risikere at han bare fortsetter.

Skrevet

Hannen: Biteringer er mer egnelig til å kaste rundt seg mener vår lille håpefull :ler:

Madammen: Vi sier klart og tydelig "nei" også. Han reagerer på det og gir seg som regel med en gang da.

Skrevet

Min biter og. Jeg ser velig streng ut å ser han inn i øynene å sier nei. Det hjelper iallefall noe.

Skrevet

Det er nok fordi det klør i gummerne, men der kan også komme en periode når de kommer i tros alderen hvor de begynder at bide da er det nemmer at forklare at det må ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...