monja Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Gutten min på snart 10 mnd biter når vi koser. For eksempel i skulderen, eller i hånden - eller han kan komme krypende under bordet og bite oss (eller andre) i føttene. Hvordan skal jeg reagere på dette overfor han? Jeg bruker å si til han at han ikke må bite for mamma synes det er vondt, men enda forstår han nok ikke helt hva han gjør. Andre som har erfaringer med dette?
Gjest Madeline Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Eldstemann gjorde også sånn. Jeg tror det rett og slett kom av at han klødde veldig når tennene kom. Han beit på omtrent alt. Men heldigvis gikk det over av seg selv da tennene kom.
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2005 Jeg håper det er tanngjennombrudd som gjør det. Han har fått 5 tenner, men det ser ut som om et par til er på tur nå. Han er ikke så fæl til å bite på andre ting. Bare meg liksom. Satser på at det er et forbigående fenomen.
Gjest Madeline Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Når han biter så kan du jo prøve å gi han en bitering el. som han kan bite på.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Du kan si nei til han, for barn i den alderen forstår bedre nei enn en lang forklaring. Like greit å stoppe han nå, for ellers kan du risikere at han bare fortsetter.
monja Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2005 Hannen: Biteringer er mer egnelig til å kaste rundt seg mener vår lille håpefull Madammen: Vi sier klart og tydelig "nei" også. Han reagerer på det og gir seg som regel med en gang da.
Kakemonster Skrevet 26. juni 2005 #7 Skrevet 26. juni 2005 Min biter og. Jeg ser velig streng ut å ser han inn i øynene å sier nei. Det hjelper iallefall noe.
Ann Forup Skrevet 27. juni 2005 #8 Skrevet 27. juni 2005 Det er nok fordi det klør i gummerne, men der kan også komme en periode når de kommer i tros alderen hvor de begynder at bide da er det nemmer at forklare at det må ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå