AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Hei. Jeg vurderer å ta et kurs for å bli erfaringskonsulent men er ikke helt avklart i forhold til egen lidelse. Her for leden hadde jeg et tilbakefall som kunne blitt ganske alvorlig. Jeg har ingen utdanning men ønsker for å komme et skritt videre, å ta et kurs for å bli erfaringskonsulent. Jeg ønsker litt innspill og erfaringer fra andre rundt dette. Takk for svar! Anonymkode: a800a...491
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Bare ta kurset. Er det rus eller psykiatri som er hovedproblemet? Jeg har tatt sånt kurs og det var mange med under 1 år rusfri tid. De med hovedsaklig psykiske problemer hadde bedre avstand til problemene sine. Et kurs er bare et kurs, ikke noe jobbtilbud. Du finner ut av om du kan jobbe tidsnok. Anonymkode: 96bb2...9f4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 En kompis av meg er erfaringskonsulent og han har psykiske problemer. Han fikk jobben da han var ganske bra, men har blitt dårligere og er nå i jobb 50%. Jeg synes han sliter mer etter han ble erfaringskonsulent, enn før da han var kun pasient. Anonymkode: 7f04d...122
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Bare ta kurset. Er det rus eller psykiatri som er hovedproblemet? Jeg har tatt sånt kurs og det var mange med under 1 år rusfri tid. De med hovedsaklig psykiske problemer hadde bedre avstand til problemene sine. Et kurs er bare et kurs, ikke noe jobbtilbud. Du finner ut av om du kan jobbe tidsnok. Anonymkode: 96bb2...9f4 Hei ja jeg tenker dette jeg og. Og at det blir for meg en liten seier og et skritt videre men jeg skal snakke med de som arrangerer kurset også Anonymkode: a800a...491
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: En kompis av meg er erfaringskonsulent og han har psykiske problemer. Han fikk jobben da han var ganske bra, men har blitt dårligere og er nå i jobb 50%. Jeg synes han sliter mer etter han ble erfaringskonsulent, enn før da han var kun pasient. Anonymkode: 7f04d...122 Hei ok. Godt han satte seg ned i stillingsprosent men synd om han sliter mer etter at han ble erfaringskonsulet Anonymkode: a800a...491
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei ja jeg tenker dette jeg og. Og at det blir for meg en liten seier og et skritt videre men jeg skal snakke med de som arrangerer kurset også Anonymkode: a800a...491 Og det er psykiatri Anonymkode: a800a...491
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei ok. Godt han satte seg ned i stillingsprosent men synd om han sliter mer etter at han ble erfaringskonsulet Anonymkode: a800a...491 Jeg tenker at det må være heavy å hjelpe andre når man sliter sjøl. Når han snakker med meg må jeg legge bånd på meg og bare snakke positivt, for jeg vet det er det han vil høre, hvis ikke så går han. Anonymkode: 7f04d...122
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at det må være heavy å hjelpe andre når man sliter sjøl. Når han snakker med meg må jeg legge bånd på meg og bare snakke positivt, for jeg vet det er det han vil høre, hvis ikke så går han. Anonymkode: 7f04d...122 Ja og derfor vil jeg undersøke om andre har erfaringer somtilsier at det ikke går eller går. Evt hvilke situasjoner kan være mest krevende å møte Anonymkode: a800a...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå