Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp hatt 7 dager menstruasjon og tok min første pille i dag tidlig (Microgynon). Har nå hatt samleie, ble litt caught in the moment, og han kom inni meg. Kan jeg bli gravid siden jeg tok første pille i dag tidlig, og det ikke har vært i systemet lenge nok/24 timer? Jeg har sittet på huk og hostet og hva enn det måtte være for å få sæden ut, for «sikkerhets skyld». Hva tror dere? Har jeg grunn til å være bekymret mtp at jeg tok første pille knappe 15 timer siden? 

(Ja jeg vet at prevensjon aldri er 100% sikkert, men lurer altså på om pillen er MINDRE sikker i dette tilfellet) 😊

Anonymkode: 2da65...e48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok du prevansjon før menstrasjon også, eller har du nettopp begynt på det?

om du nettopp har begynt så anbefales det å vente 7 dager med samleie for at prevansjonen skal fungere. Har du gått på det lenge og bare hatt stopp nå pga mens så skal du være så trygg som du kan få blitt.

Anonymkode: d60f5...4c4

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp hatt 7 dager menstruasjon og tok min første pille i dag tidlig (Microgynon). Har nå hatt samleie, ble litt caught in the moment, og han kom inni meg. Kan jeg bli gravid siden jeg tok første pille i dag tidlig, og det ikke har vært i systemet lenge nok/24 timer? Jeg har sittet på huk og hostet og hva enn det måtte være for å få sæden ut, for «sikkerhets skyld». Hva tror dere? Har jeg grunn til å være bekymret mtp at jeg tok første pille knappe 15 timer siden? 

(Ja jeg vet at prevensjon aldri er 100% sikkert, men lurer altså på om pillen er MINDRE sikker i dette tilfellet) 😊

Ja, det kan du. 
å sitte på huk og presse ut alt vil ikke hjelpe. Spermen blir "skutt" inn i skjeden og uansett hvor mye du får ut vil noe havne såpass langt inn. Dessuten kan sperm leve i vagina i en uke. 

det står vel i "bruksanvisningen" at du skal ta første pille på første menstruasjonssdag. Begynner du på tilfeldig dag må du bruke ekstra prevensjon i syv dager for å være sikker 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.
Beklager for uklart innlegg. Har tatt pillen i flere år. Tok siste pille forrige mandag, menstrasjon i 7 dager, tok pille igjen på tirsdag (i går) 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her.
Beklager for uklart innlegg. Har tatt pillen i flere år. Tok siste pille forrige mandag, menstrasjon i 7 dager, tok pille igjen på tirsdag (i går) 😊

Da er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: 82f76...b0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Hva skal være problemet da? Da kan han komme så mye han vil inni deg, er det som er poenget med prevensjon.

Og du, til en annen gang. Du kan droppe å sitte på huk og hoste 😂

Anonymkode: 00373...7fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg trodde at de 7 dagene med menstruasjon jeg IKKE tar pillen, at det var fritt vilt for sæden å slå seg til ro 😂 altså at prevensjonen hadde forlatt systemet i løpet av de syv dagene.

Hmm.. jeg kommer til å fortsette og squat and cough til hofta svikter, placeboen har virket til nå 🤓

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg trodde at de 7 dagene med menstruasjon jeg IKKE tar pillen, at det var fritt vilt for sæden å slå seg til ro 😂 altså at prevensjonen hadde forlatt systemet i løpet av de syv dagene.

Hmm.. jeg kommer til å fortsette og squat and cough til hofta svikter, placeboen har virket til nå 🤓

Man er beskyttet de 7 mensendagene.... dette står i bruksanvisningen hvis du hadde lest den... 

Anonymkode: 54a70...b5c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Tror du skal lese pakmimgsvedlegget. Og kanskje litt grunnleggende om p-piller.

Anonymkode: dab07...bd0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Du trenger heller ikke ta pause på pillene om du ikke ønsker menstruasjon. Jeg står kontinuerlig på de og har ikke hatt mensen på flere år.

Anonymkode: 00373...7fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...