Gå til innhold

Trenger sykmelding, men kvier meg til å fortelle det til sjefen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått i 2 uker og følt at jeg må sykmelde meg (div årsaker), men skjønner ikke hvordan/når jeg skal gjøre det i 100% stilling. Føler meg dårligere hver dag. Har hatt 1 egenmeldingsdag i uken siste 4 ukene. Vil helst få sykmeldingen utenfor arbeidstid, sånn jeg slipper å ringe og melde fravær pga: «jeg blir sikkert sykmeldt. Skal snakke med legen etterpå». Nå har jeg snart arbeidshelg og jeg er redd jeg ikke klarer det... 

Anonymkode: 30132...2c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare få deg en legetime, for sykemeldinger kommer ikke med posten, du må møte personlig opp hos legen. Arbeidsgiver har ingenting med hvorfor du skal til lege, og du trenger ikke å si hvorfor. 

Anonymkode: 85672...84b

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått i 2 uker og følt at jeg må sykmelde meg (div årsaker), men skjønner ikke hvordan/når jeg skal gjøre det i 100% stilling. Føler meg dårligere hver dag. Har hatt 1 egenmeldingsdag i uken siste 4 ukene. Vil helst få sykmeldingen utenfor arbeidstid, sånn jeg slipper å ringe og melde fravær pga: «jeg blir sikkert sykmeldt. Skal snakke med legen etterpå». Nå har jeg snart arbeidshelg og jeg er redd jeg ikke klarer det... 

Nå er det ikke du som bestemmer om du blir sykemeldt eller ei.

Du tar deg fri for personlige æren (det tar neppe en hel arbeidsdag å gå til lege) og så får du se hva legen sier.

• Liker 1
Skrevet

Helt riktig. Samle sammen ballene og stå foran sjefen din og sijeg er sykmeldt i 2 uker bitcheeeesss IN YA FACEEE

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker den : " Jeg må få sykemelding. ".

Nei, du kan ikke sykemelde seg selv og du kan ikke tvinge legen din til å få en sykemelding!

Anonymkode: 043ef...13d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem som deg. Men så sente psykologen meg sporenstraks til legen. Jeg trasket avgårde etter mye om og men og det som skjer er det at sjefen din har absolutt  ingenting med hvorfor du blir sykemelt og det står ingenting på dokumenter legen/nav sender ril sjefen om hvorfor du blir sykemeldt. Sjefen hat absolutt ille noe med dette å gjøre. Og du har rett til å gå til legen av ymse grunner som arbeidsgiver har 0 og nada med å gjøre.

Anonymkode: 50dc8...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker den : " Jeg må få sykemelding. ".

Nei, du kan ikke sykemelde seg selv og du kan ikke tvinge legen din til å få en sykemelding!

Anonymkode: 043ef...13d

Selvsagt er det ikke en selv som bestemmer det, er da ikke det ts skriver heller. Men en føler jo selv når det er noe såpass alvorlig med sin egen helse at det mest sannsynlig blir en sykemelding. Ts har da på ingen måte skrevet at hun skal dukke opp på legens kontor med et våpen og true legen til sykemelding. Skjerpings... Det er lov å lese hi før dere svarer.. 

Anonymkode: 50dc8...31e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du turnus, siden du skal jobbe i helga? Har du ringt lege og fått time? Ring lege i dag, hvis ikke. Sjefen din har ingen ting med hvorfor du blir sykemeldt. Alt du trenger å gjøre er å levere sykemeldingen (eller nå kommer den kanskje digitalt..?) og gi muntlig beskjed om at du "dessverre har blitt sykemeldt og derfor blir borte til dato". Hvis sjefen spør om årsak trenger du ikke å si noe annet enn jeg har blitt syk. 

Anonymkode: 27446...3eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...