Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hmm... nå har det vist klikket for printeren her på jobben. Når jeg prøver å skrive ut får jeg opp "Skriv til fil". Samme type bilde som når en f.eks. skal lagre ett nytt dokument.

Filnavn *.prn og filtype skriverfiler (*.prn)

Noen som vet hva som kan ha skjedd her?

Kanskje ikke glimrende forklart dette her, men men..

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeleine
Skrevet

Her er det to alternativer :

1. Printeren er koblet til jobb-nettverket. Dette krever vanligvis fagkyndig hjelp fra dataavdelingen, men det er en ting du kan sjekke.Hvis datamaskinen har en oppegående windows kan du trykke på start og velge printer manager. Her kan du lete deg frem til en liste over de printere som du kan printe ut på. Sjekk at printeren du har problemer med står på listen ellers kan du velge en av de andre printerne.

Da må du bare huske på at dette valget er midlertidig.

2. Printeren er koblet direkte til datamaskinen. Hvis dette er tilfelle så bør du installere programmet og driver for printeren på nytt.

Skrevet

Hvis jeg i f.eks Microsoft Word klikker på "Fil", "Skriv ut...", åpnes en dialogboks som heter "Skriv ut"

Øverst til venstre er det en ramme som heter "Skriver", og til høyre for Navn , under knappen "Egenskaper" er det en avkryssingboks som heter "Skriv til fil."

Dersom jeg klikker på denne (aktiverer "Skriv til fil") så får jeg akkurat det samme som deg (Skriverfiler *.prn).

Dersom du får opp denne "Skriv til fil" hver gang du forsøker å skrive ut, skyldes det at avkryssingsboksen er markert. Fjern markeringen, så får du utskriften der du vil ha den - til skriveren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...