AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 https://www.nettavisen.no/okonomi/koronakrisen-gigaselskap-tilbyr-ansatte-permanent-hjemmekontor/3423967429.html Twitter gjør neppe dette for å være snille. Korona-krisen har vist dem at hjemmekontor faktisk er en lønnsom løsning. Tror dere dette vil bli en trend i USA? For dersom det blir en trend i USA kommer det til Norge før eller siden. Det vet alle som sitter i kontorlandskap i jobber de fikk gjennom personlighetstester. Anonymkode: 8c4ee...004
SPOCA Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 (endret) Det kan nok bli det, og det kan jo hende at dette medfører at enkelte amerikanske bedrifter tenker litt annerledes rundt hjemmekontor. Når man blir tvunget til noe, og man ser at det fungerer, kan det medføre at man må og kan tenke nytt. Jobber selv i et stort amerikansk firma, og den øverste ledelsen er er i utgangspunktet svært, svært negative til hjemmekontor, der de ser på dette som "ferie". De har null eller ingen tillit til sine medarbeidere, men så er kulturen ganske annerledes der enn her i Norge. Det er, for å si det mildt, stor kulturkræsj mellom hvordan amerikanerne anser sine ansatte, og hvordan den norske ledelsen ser på sine ansatte. I vårt firma har hjemmekontor nesten fungert knirkefritt for alle avdelinger, med unntak av én avdeling som må og trenger å være på kontoret for å "drive hverandre frem" (type salgsstilling osv). Rent personlig håper jeg at dette kan bli en permanent ordning. For min del egen del jobber jeg mye bedre hjemmefra enn i åpent landskap, jeg blir mye mer effektiv og får gjort unna mye mer enn hvis jeg sitter på kontoret. Det handler mest om at man ikke får noen forstyrrelser, og man slipper unna denne "småpratingen" fra kolleger. Så er det ingen tvil om at det er kostnadsbesparende. Bare reduksjon av utgiftene til kaffe er jo alene en grunn til å kanskje gi flere mulighet for hjemmekontor. Endret 12. mai 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, SPOCA skrev: Det kan nok bli det, og det kan jo hende at dette medfører at enkelte amerikanske bedrifter tenker litt annerledes rundt hjemmekontor. Når man blir tvunget til noe, og man ser at det fungerer, kan det medføre at man må og kan tenke nytt. Jobber selv i et stort amerikansk firma, og den øverste ledelsen er er i utgangspunktet svært, svært negative til hjemmekontor, der de ser på dette som "ferie". De har null eller ingen tillit til sine medarbeidere, men så er kulturen ganske annerledes der enn her i Norge. Det er, for å si det mildt, stor kulturkræsj mellom hvordan amerikanerne anser sine ansatte, og hvordan den norske ledelsen ser på sine ansatte. I vårt firma har hjemmekontor nesten fungert knirkefritt for alle avdelinger, med unntak av én avdeling som må og trenger å være på kontoret for å "drive hverandre frem" (type salgsstilling osv). Rent personlig håper jeg at dette kan bli en permanent ordning. For min del egen del jobber jeg mye bedre hjemmefra enn i åpent landskap, jeg blir mye mer effektiv og får gjort unna mye mer enn hvis jeg sitter på kontoret. Det handler mest om at man ikke får noen forstyrrelser, og man slipper unna denne "småpratingen" fra kolleger. Så er det ingen tvil om at det er kostnadsbesparende. Bare reduksjon av utgiftene til kaffe er jo alene en grunn til å kanskje gi flere mulighet for hjemmekontor. Jeg håper det samme og har sagt det lenge. Det sparer veier for kø og dermed byer for eksos. Det sparer plass og boligpriser i bykjernene vil falle. Anonymkode: 049eb...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå