Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt tynt og fint hår, men de siste månedene har det blitt enda tynnere. Det er helt fælt. Det er jevnt fordelt over hele hodet, men tydelig tynnere hår. Jeg har ikke endret noe som helst den siste tiden, jeg er ikke syk og jeg har alt av jern og vitaminer. Jeg vasker håret annenhver dag med mild shampo og balsam, bruker ikke stylingprodukter, ikke hårføner eller rettetang eller annen behandling. Hva i all verden kan jeg gjøre? Noen med samme problem som har funnet noe som virker?

Anonymkode: 04b5e...135

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du viker/ hårfeste som har trukket seg litt tilbake også? Det er ikke bare menn som kan være sensitiv for DHT, hormonet som forårsaker håravfall på isse og i hårfestet hos menn, kvinner kan også rammes av dette, dog i mindre grad. Nisim sjampoen synes jeg fungerer for å stoppe håravfall utover det normale, og hjelper på hårveksten generelt. De har også et serum. Jeg har nettopp begynt å bruke det selv, så kan ikke si noe om virkningen av det enda.

Anonymkode: a8e96...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen viker eller tilbaketrukket hårfeste. Bare jevnt hårtap over hele hodet og tynnere hår.

Anonymkode: 04b5e...135

AnonymBruker
Skrevet

Oliven olje profukter er alfa omega men jeg er usikker. Jeg er mann vet du. Men oliven olje er veldig sunt for alt såå

Anonymkode: 812ab...052

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? For høyt eller lavt kan føre til hårtap. Ellers kan stress/sykdom være relevant. Mistet ekstreme mengder hår selv over en periode på ca 7 måneder. Viste seg å være en reaksjon etter veldig høy feber under influensa. Tok ca 3 måneder fra jeg var syk til det startet.

Anonymkode: 3f267...624

Skrevet

Pøs på med B-vitaminer. Det har hjulpet meg 2 ganger i livet når jeg har mistet ekstremt mye hår. (det får håret til å vokse ut igjen fortere). 

Les denne artikkelen og se om du kjenner deg igjen i noe av dette https://www.oslohudlegesenter.no/telogen-effluvium.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...