AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har vært 100% permittert fra jobben, og i går ba sjefen meg komme tilbake 50%. Jeg ble spurt om å jobbe onsdag, noe jeg sa ja til. I dag ble jeg satt opp på jobb på torsdag, uten at jeg ble spurt. Jeg vet at normalt sett kan ikke arbeidsgiver tvinge på deg ekstra vakter uten å høre med den ansatte, men lurte på om det er noen endringer nå pga. coronasituasjonen? Jobb på torsdag er forsåvidt ikke noe problem, men jeg er redd sjefen plutselig skal tvinge meg på jobb på 17. mai, når jeg har andre avtaler. Jobber i restaurantbransjen Anonymkode: b6798...368
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Kanskje det er velment? Snakk med sjefen din om dette. Anonymkode: c112d...85a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 Har du mer lyst å være permittert enn å jobbe? Mange som må jobbe 17. Mai. Ingen krise det når det et amputert opplegg uansett Anonymkode: 027ef...03c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Det kommer nok litt an på hvordan stillingen din er i utgangspunktet. Med forbehold om at jeg ikke er 100 % stødig på reglene, så vet jeg at man har plikt til å begynne å jobbe igjen når arbeidsgiver opphever permitteringen, så om 17. er en dag du vanligvis ville jobbet, så kan du nok i teorien tvinges til det. Anonymkode: 80c11...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå