Gå til innhold

Barnehageansatte. Nevner dere at et barn har slått seg om det ikke er synlig og barnet er raskt tilbake i fin form?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til foreldrene? Tenker fks om barnet har ramlet eller slått seg men ikke fått noe særlig merke og bare er lei seg i fem minutter.

Anonymkode: 4939b...85d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til foreldrene? Tenker fks om barnet har ramlet eller slått seg men ikke fått noe særlig merke og bare er lei seg i fem minutter.

Tviler på det gjør det, det kan jo skje mange ganger i løpet av en dag. Vi har fått beskjed når det har vært mer skikkelig fall, om tenner kan ha fått et støt feks. Da jeg jobbet i barnehage pleide vi ikke si fra om slike småuhell som ikke var noen stor sak, men selvfølgelig om det var sår, kul eller barnet hadde grått lenge over det. 

Som forelder forventer jeg at de sier fra om det er skade, og spesielt om det her vært munnen (med tanke på tenner). Men om barnet har snublet og grått litt, må ikke jeg som mamma vite. Det er sånt som skjer og som barn glemmer like fort som det skjedde og leker videre. 

Anonymkode: edf98...21c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør vi ikke.

Anonymkode: 616cd...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg nevner det.

Sender også SMS i blant om det blir merke/kul e.l i ansiktet. 

Greit å vite før man kommer og ser det uten å være forberedt. Krisemaksimerer ikke, men forteller hva som har skjedd,vi så det og det og trøstet og plastret etc. 

Ikke ved skrubbsår på knær. ;) 
Noen foreldre ønsker å bli oppringt om dette skjer, da gjør vi det. 

(Om det er skade som krever legetilsyn varsler vi selvfølgelig alltid med en gang)

Anonymkode: 62d62...665

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet har slått hodet, JA. For symptomer på feks hjernerystelse kan komme mange timer senere(snakker av erfaring) Så sier alltid i fra slik at foreldrene skjønner hva som skjer/hva som er grunnen , hvis barnet skulle bli dårlig etter henting.

AnonymBruker
Skrevet

Vi sier alltid fra hvis barnet har fått en kul eller ei skrape i barnehagen. Men om de bare har falt og grått og lekt videre sier vi som regel ingenting. Hvis vi kommer på det sier vi det. Hvis det er av betydning som f eks slått hode o.l. Sier vi alltid fra 

Anonymkode: de0a6...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...