Gå til innhold

Nå som økonomien går dårlig i Norge pga corona syns jeg vi burde stoppe innvandringen.

Anbefalte innlegg

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Enig, hadde vært fantastisk, men nå kommer nok Norge til å ta mot flere enn noensinne samt pøse ut med penger for å redde resten av verden 

Videoannonse
Annonse
Gjest Made4u
Skrevet
41 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Det jeg undrer på når jeg leser innleggene dine gjennom tråden er hvorfor du ikke tar utgangspunkt i tall og statistikker for uttalelsene dine. Det er lett å snakke om lykke, medmenneskelighet, spennende mat, fine bekjentskaper osv, men det hjelper lite i et større økonomisk perspektiv. 

Du hopper ikke høyere av om det står en en gjennomsnittlig flyktning/asylsøker ved siden av deg. Det er sant.

Men hvis du går på gaten kriminelt belastede strøk og blir ranet av utilfreds minoritetsungdom, så blir du både fattigere og fysisk/psykisk skadet. Det må jo anses å være en begrensende faktor for offrenes livskvalitet? Og dette ser vi jo i Oslo nå begynner å nærme seg svenskenivå (de varmer seg på en bil eller to mellom ranene). 

Likeledes kan vi på makronivå slå fast at analfabeter med lav yrkesdeltakelse tar mer ut av kassen enn de tilfører den. Og dess flere som skal ha av kassen, dess mindre blir det per mottaker. Verre en det er det ikke. 

Dersom innvandring hadde vært så rosenrødt som du fremstiller det skjønner jeg ikke hvorfor selv innvandringspositivistene i KRF, V, SV, RØDT osv opererer med begrensninger i antallet flyktninger / asylsøkere de vil ta imot. Er det fordi man ser begrensningene i forhold til ressurser, eller er det fordi man er redd for at man ikke rekker å bli venner med alle sammen?

Jeg så også du kom med "utdannings"-argumentet tidligere i tråden. Først og fremst: Hva gjør en sykepleier, sosionom, historiker, lege, jurist osv bedre til å se de store linjene enn en fagutdannet person? De eneste som, på bakgrunn av utdanning, da burde kunne uttale seg ville jo vært matematikere og økonomer. 

Nå er Norges økonomi og hvordan vi har det i Norge noe du selvfølgelig kan finne mye statistikk om, vellferden og levestandarden vår er statistisk vell dokumentert og Norge er også kåret til verdens beste land å bo i nettopp basert på statistikker som bekrefter den levestandarden vi har og vellferden vi opplever.

Jeg trenger absolutt ikke å hente frem statistikker for å bekrefte mine påstander og å få frem mine poenger, det er heller dere som sortmaler situasjonen og som skal ha det til at det er mer ille enn hva det er som har et forklaringsproblem og lite å fare med. Det er dere som baserer dere på synsing etter eget forgodtbefinnende og følelsesbasert tåkeprat (altså fremmedfrykt), at Norge er et rikt land, at det er et trygt land, og at vi har det godt her, samt har lite kriminalitet - det er et faktum.

Selv har jeg lest Politiet og myndighetenes egne statistikker og rapporter om kriminalitetsbildet i Norge og utviklingen som har vært og er, søk det opp og les du også og du vil se at det er svært hyggelig lesing og man ser positive trender. Norge er blitt et bedre samfunn enn hva det var, bildet du tegner av at det er så mye verre medfører ikke riktighet og de som jobber med kriminalitet sier det jo også tyderlig i rapportene selv at vi opplever en positiv utvikling og at Norge er et trygt land å leve i.

Noen bilbranner og innvandrer-ranere endrer ikke det faktum, det var verre tidligere og da bodde vi nær sagt utelukkende bare Nordmenn her. Altså har vi klart å få en positiv trend sågar med innvandring... Men altså, selvfølgelig har også kriminalitetsbildet sine utfordringer, og de utfordringene må man selvfølgelig gripe fatt i. Men de kommer også frem i hva man kan lese i statistikkene og rapportene man kan lese.

Å høre på din sortmaling og manipulasjon akter jeg ikke, det blir bare fryktbasert skremselspropaganda som er styrt av dine egne følelser (altså din fremmedfrykt) heller enn å være fakta.

Her kan du se fakta og fra en kilde vesentlig bedre enn de feilaktige følelsene du bærer på, altså frykten din.

https://forskning.no/kriminalitet-politi/kriminaliteten-fortsetter-a-falle/1355089

og fra Politiet selv som kilde:

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/kriminalitetsutvikling/trendrapport-oslo-2018---2021.pdf

Søk også opp den omfattende rapporten som viser statistikk for kriminalitet i enda bredere perspektiv, som tar for seg kriminaliteten tidligere sammenlignet med nå, selv har jeg lest denne og fikk mang en overraskelse.

Det du kommer med er altså feil, hvorfor skal noen lytte til ditt skremselsbilde og ikke Politiets og myndighetenes egen faktabaserte kunnskap? Det blir ikke mer kriminalitet og mer utrygt enn hva det reelt er, fordi du føler det slik fordi du har lest om en bilbrann eller at noen er ranet... Skjønner at slikt kan gå inn på deg ja, men det blir naivt av deg å tro at innvandringsstopp er løsningen på kriminalitet og at det skal gjøre Norge til et Paradis.

---

På samme måte som at jeg ikke vil settes i bås for hva Anders Behring Breivik gjorde, så tviler jeg på at innvandrere som gruppe vil finne det greit at du setter dem i bås for hva en enkeltstående idiot (eller flere enkeltindivider for den saks skyld) begår, om det er ran eller bilbrann får gå for det samme...

Er enkeltindivider som skal dømmes for handlinger, ikke grupper som helhet. Men skjønner jo at du som ser en innvandrer som gjerningsperson i nær sagt alt som hender, at du ikke evner å se det nyansert og bredt nok til at du klarer å ta inn over deg at enkeltpersoners handlinger ikke trenger å gå ut over hele grupper.

Du sortmaler rett og slett for mye og hauser opp til noe som ikke er behov å hauses opp til. Tenker at du kan starte med å lese deg opp andre steder enn der hvor fremmedfrykt spres mest unyansert, noen nettsteder er absolutt ikke greit å besøke om man ikke tenker kritisk og ikke er villig eller evner å se at de er manipulerende og at det som står der åpenlyst er feil når det står i motsetning til hva Politiet og myndighetene selv sier, de kan ikke basere seg på følelser som femmedfrykt og skepsis til innvandrere, men må ta utgangspunkt i statistikk som du selv snakker om og etterlyser.

Jeg kan sende deg flere linker jeg, fra gode kilder. Du har derimot lite og intet å vise meg, annet enn fremmedfiendlige konspirasjonsteorier fra kilder man burde være kritisk til og helst holde seg unna.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor er alle så bekymrede. Med 5,9% arbeidsledighet, tror du de få arbeidsplasser skal til innvandrere? Innvandrere i Norge er alltid i andre plass. Vi får de dårligste jobber. Vi har det vanskelige å leie hus, og ikke mist å kjøpe leilighet. Vi har ingen nettverk, og ingen hjelp fra familien. Alt er mye vanskeligere for oss. Men vi, de som kom for å jobbe, vet at ting er ikke  lett, og vi kjemper for å finne hus, jobb og å finne nye venner. 

Leilighetene nesten dobbel sin verdi i de siste 10 år, på grunn av stor etterspørsel fra innvandrere. Hvem ble rik ? Nordmenn som  plutselig  så sin  formue øke eksponensialt.

Hvem får de beste jobbene? selvfølgelig nordmenn.

Så hvorfor er dere så bekymred?

Anonymkode: 0a8b3...cef

Gjest Made4u
Skrevet
6 minutter siden, oxycodone skrev:

Enig, hadde vært fantastisk, men nå kommer nok Norge til å ta mot flere enn noensinne samt pøse ut med penger for å redde resten av verden 

Nei, det medfører absolutt ikke riktighet. Selvfølgelig gjør det ikke det.

Slutte å synse etter eget forgodtbefinnende og tro noe som ikke er realistisk, en forutsetning for en diskusjon er at den er faktabasert og baserer seg på virkeligheten, ikke noe som ikke er reelt og som ikke stemmer.

Alt tyder på at Norge vil ha en mer restriktiv pengebruk nå etter coronakrisen, det gjelder samtlige partier uansett hvor de står politisk.

Gjest Made4u
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor er alle så bekymrede. Med 5,9% arbeidsledighet, tror du de få arbeidsplasser skal til innvandrere? Innvandrere i Norge er alltid i andre plass. Vi får de dårligste jobber. Vi har det vanskelige å leie hus, og ikke mist å kjøpe leilighet. Vi har ingen nettverk, og ingen hjelp fra familien. Alt er mye vanskeligere for oss. Men vi, de som kom for å jobbe, vet at ting er ikke  lett, og vi kjemper for å finne hus, jobb og å finne nye venner. 

Leilighetene nesten dobbel sin verdi i de siste 10 år, på grunn av stor etterspørsel fra innvandrere. Hvem ble rik ? Nordmenn som  plutselig  så sin  formue øke eksponensialt.

Hvem får de beste jobbene? selvfølgelig nordmenn.

Så hvorfor er dere så bekymred?

Anonymkode: 0a8b3...cef

Helt korrekt!

Men noen vil tydelig tegne opp et uriktig verdensbilde og vil skape frykt.

Og de gjør det med argumenter som ikke danner riktige bilder.

Skrevet
13 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Som jeg skrev så behøver vi strengere kontroll og oppsyn med bistandsmidler. 

Men det hjelper ikke å bruke mer penger på en budsjettpost som ikke leverer resultater i det hele tatt. Først resultater, deretter eventuelt mer penger - dersom dette prioriteres.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyktninger får automatisk opptjent full pensjon som vi andre må jobbe i 40 år for å få jo.

Anonymkode: 10aee...9f9

Stemmer det. Og, det er urettferdig. Samme er støtte til å ta lappen

Anonymkode: 3a0a6...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Made4u skrev:

Nå er Norges økonomi og hvordan vi har det i Norge noe du selvfølgelig kan finne mye statistikk om, vellferden og levestandarden vår er statistisk vell dokumentert og Norge er også kåret til verdens beste land å bo i nettopp basert på statistikker som bekrefter den levestandarden vi har og vellferden vi opplever.

Jeg trenger absolutt ikke å hente frem statistikker for å bekrefte mine påstander og å få frem mine poenger, det er heller dere som sortmaler situasjonen og som skal ha det til at det er mer ille enn hva det er som har et forklaringsproblem og lite å fare med. Det er dere som baserer dere på synsing etter eget forgodtbefinnende og følelsesbasert tåkeprat (altså fremmedfrykt), at Norge er et rikt land, at det er et trygt land, og at vi har det godt her, samt har lite kriminalitet - det er et faktum.

Selv har jeg lest Politiet og myndighetenes egne statistikker og rapporter om kriminalitetsbildet i Norge og utviklingen som har vært og er, søk det opp og les du også og du vil se at det er svært hyggelig lesing og man ser positive trender. Norge er blitt et bedre samfunn enn hva det var, bildet du tegner av at det er så mye verre medfører ikke riktighet og de som jobber med kriminalitet sier det jo også tyderlig i rapportene selv at vi opplever en positiv utvikling og at Norge er et trygt land å leve i.

Noen bilbranner og innvandrer-ranere endrer ikke det faktum, det var verre tidligere og da bodde vi nær sagt utelukkende bare Nordmenn her. Altså har vi klart å få en positiv trend sågar med innvandring... Men altså, selvfølgelig har også kriminalitetsbildet sine utfordringer, og de utfordringene må man selvfølgelig gripe fatt i. Men de kommer også frem i hva man kan lese i statistikkene og rapportene man kan lese.

Å høre på din sortmaling og manipulasjon akter jeg ikke, det blir bare fryktbasert skremselspropaganda som er styrt av dine egne følelser (altså din fremmedfrykt) heller enn å være fakta.

Her kan du se fakta og fra en kilde vesentlig bedre enn de feilaktige følelsene du bærer på, altså frykten din.

https://forskning.no/kriminalitet-politi/kriminaliteten-fortsetter-a-falle/1355089

og fra Politiet selv som kilde:

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/kriminalitetsutvikling/trendrapport-oslo-2018---2021.pdf

Søk også opp den omfattende rapporten som viser statistikk for kriminalitet i enda bredere perspektiv, som tar for seg kriminaliteten tidligere sammenlignet med nå, selv har jeg lest denne og fikk mang en overraskelse.

Det du kommer med er altså feil, hvorfor skal noen lytte til ditt skremselsbilde og ikke Politiets og myndighetenes egen faktabaserte kunnskap? Det blir ikke mer kriminalitet og mer utrygt enn hva det reelt er, fordi du føler det slik fordi du har lest om en bilbrann eller at noen er ranet... Skjønner at slikt kan gå inn på deg ja, men det blir naivt av deg å tro at innvandringsstopp er løsningen på kriminalitet og at det skal gjøre Norge til et Paradis.

---

På samme måte som at jeg ikke vil settes i bås for hva Anders Behring Breivik gjorde, så tviler jeg på at innvandrere som gruppe vil finne det greit at du setter dem i bås for hva en enkeltstående idiot (eller flere enkeltindivider for den saks skyld) begår, om det er ran eller bilbrann får gå for det samme...

Er enkeltindivider som skal dømmes for handlinger, ikke grupper som helhet. Men skjønner jo at du som ser en innvandrer som gjerningsperson i nær sagt alt som hender, at du ikke evner å se det nyansert og bredt nok til at du klarer å ta inn over deg at enkeltpersoners handlinger ikke trenger å gå ut over hele grupper.

Du sortmaler rett og slett for mye og hauser opp til noe som ikke er behov å hauses opp til. Tenker at du kan starte med å lese deg opp andre steder enn der hvor fremmedfrykt spres mest unyansert, noen nettsteder er absolutt ikke greit å besøke om man ikke tenker kritisk og ikke er villig eller evner å se at de er manipulerende og at det som står der åpenlyst er feil når det står i motsetning til hva Politiet og myndighetene selv sier, de kan ikke basere seg på følelser som femmedfrykt og skepsis til innvandrere, men må ta utgangspunkt i statistikk som du selv snakker om og etterlyser.

Jeg kan sende deg flere linker jeg, fra gode kilder. Du har derimot lite og intet å vise meg, annet enn fremmedfiendlige konspirasjonsteorier fra kilder man burde være kritisk til og helst holde seg unna.

Sannheten er jo at politiet henlegger de fleste saker, mangler ressurser til etterforskning, og nå har blitt nærmest rasert av den såkalte Nærpolitireformen (et begrep så uærlig at det minner om Orwells bok 1984 og propagandaen der). Dette er problemer stort sett bare folk som blir utsatt for noe kriminelt kjenner til, samt politiet da (og de tør ofte ikke snakke offentlig om). Disse problemene er svært alvorlige, helt uavhengig av innvandringssaken.

At du stoler blindt på politiets rapporter om dette, forteller litt om din naivitet. Offentlige myndigheter rosemaler ofte virkeligheten, vrir på statistikk og dytter ubehagelige sannheter under teppet. Og nei, man behøver ikke være noen konspirasjonsteoretiker med tinnfoliehatt for å mene dette.

Anonymkode: 3ac85...ab3

• Liker 2
Gjest Made4u
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går kanskje an å se det som en måte å unngå et større opprør, som kunne rammet oss ganske hardt. Vi kan se det som en del av forsvarsbudsjettet.

Anonymkode: da410...558

Er vell strengt tatt bare karer som Manshaus og Breivik og co., som ser for seg og snakker om et større opprør etc.

Minner om at vi lever i et vellfungerende land hvor vi har det meget bra, det er intet som tilsier at det skal bli et opprør og kaos her.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Made4u skrev:

Helt korrekt!

Men noen vil tydelig tegne opp et uriktig verdensbilde og vil skape frykt.

Og de gjør det med argumenter som ikke danner riktige bilder.

Det virker som dere tror alle nordmenn tilhører middelklassen, har utdanning, trygg jobb og lett kjøper seg egen bolig.

Selv er jeg i denne situasjonen, men vet at dette bildet er helt feil.

• Liker 3
Gjest bienvilleparish
Skrevet
5 minutter siden, Made4u skrev:

Nei, det medfører absolutt ikke riktighet. Selvfølgelig gjør det ikke det.

Slutte å synse etter eget forgodtbefinnende og tro noe som ikke er realistisk, en forutsetning for en diskusjon er at den er faktabasert og baserer seg på virkeligheten, ikke noe som ikke er reelt og som ikke stemmer.

Alt tyder på at Norge vil ha en mer restriktiv pengebruk nå etter coronakrisen, det gjelder samtlige partier uansett hvor de står politisk.

Så du mener det ikke er reelt? Ja, da har du bodd under en stein. Eller er du sv/ap'er? De har nemlig en tendens til å være ekstremt naive. Norge kan ikke redde verden 

Gjest bienvilleparish
Skrevet
19 timer siden, Made4u skrev:

Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne,

Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring.

--

Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes.

---

Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument.

Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land.

---

Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede.

Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden.

Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt.

Du er jo helt på bærtur du 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Made4u skrev:

Er vell strengt tatt bare karer som Manshaus og Breivik og co., som ser for seg og snakker om et større opprør etc.

Minner om at vi lever i et vellfungerende land hvor vi har det meget bra, det er intet som tilsier at det skal bli et opprør og kaos her.

Det er bare et spørsmål om tid, se på Frankrike og Sverige. Frankrike spesielt har opplevd mye innvandreropprør. De har jo ikke noe oljefond å ta av for å dekke disse menneskenes urimelige ønsker og krav.

Innvandringstilhengere tar det alltid for gitt at vanlige skattebetalende slitere skal være fornøyde med å finansiere fremmede folks virkelighetsfjerne drømmer.

• Liker 4
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke prate om innvandring uten å bli sett ned på av venstresiden. Da er man rasist, ufør, har en dårlig jobb osv. Det venstre siden gjør er å skape hat når de rakker ned på folk sånn. 

Anonymkode: 9c637...e77

Er det noen som rakker ned på folk så er det vel snarere tvert i mot du, som har slike holdninger og menneskesyn. 

Skrevet
5 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Men det hjelper ikke å bruke mer penger på en budsjettpost som ikke leverer resultater i det hele tatt. Først resultater, deretter eventuelt mer penger - dersom dette prioriteres.

Leser du hva jeg skriver? Det er en forutsetning at bistandspolitikken skjerpes, altså økt kontroll over organisasjoner og strengere betingelser for mottakerlandene. Slik det er i dag går mye penger rett ut av vinduet, hvilket er et punkt jeg ikke mostrider. 

Men vi kan ikke slutte å hjelpe. Jeg mener, og mange med meg, at vi har en moralsk forpliktelse til å yte hjelp. 

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Norge er faktisk ikke det «fantastiske landet» du snakker om.

Selvfølgelig har vi oljepenger i bøtter og spann - og bruker dem generøst på alle mulige og umulige problemer, saker og områder. Hele innvandringsmaskineriet med asylmottak, stønader og alle slags hjelp og tiltak er selvfølgelig en del av dette.

Hvor lenge tror du dette varer? Norge lever langt over evne, både staten og hver enkelt av oss. En stor nedtur er uunngåelig. Coronakrisen har bare fremskyndet det. Verden kan ikke fortsette å bruke olje som i dag, da det medfører katastrofale klimaendringer. Oljeindustrien vi lever så fett på vil ta slutt om noen tiår. Da vil levestandarden synke kraftig, og de sosiale problemene øke massivt. Konfliktene i samfunnet vil øke, langs alle konfliktlinjer.

Norge er i dag et land som knapt nok har noen identitet, det må vel i såfall være de harry plast-trollene du ser utenfor turistbutikkene rundt om, samt et vagt minne om vikingtiden som fremstår like fjernt som fantasiene i Ringenes Herre. Kulturen vår er amerikanisert, vulgarisert og globalisert til døde, innvandringen kommer bare som enda et element i dette. Selv om jeg aldri har vært kristen, er det trist å se vår opprinnelige religion forsvinne til fordel for en blanding av kynisk likegyldighet og selvbevisst islam. Litteratur er det vel knapt noen som leser, det antiintellektuelle dominerer overalt. Verdiene som fremmes i alle kanaler er ureflektert globalisme og relativisme, å faktisk stå for noe er så «elitistisk» som det går an.

Jeg synes synd på de som må vokse opp i dette limboet av et samfunn.

Konstaterer at du nok ikke har det så bra, men kan si deg at det kan ikke samfunnsutviklingen løse for deg, det må du komme ut av selv.

Hva gjelder fremtidsutsiktene så må du ikke glemme at mennesker er tilpassningsdyktige, også vi Nordmenn. Norge var et bra land å bo i før vi fant olje og det vil nok være et bra land å bo i etter at vi ikke har Olje. Er jeg bekymret, Nei, i så fall i størst grad for deg og hvordan du har det nå, ikke for det norske samfunnet i fremtiden.

Synes du har et litt forkvaklet syn på hvordan Norge er, og det er like ille med tanke på hvordan Norge skal bli... Det kan ikke være enkelt å leve med det, min anbefaling til deg blir derfor å søke hjelp da noen å snakke med kan gjøre mye for hvordan man ser omverden og hvordan man finner seg til rette eller ikke makter å gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rant skrev:

Er det noen som rakker ned på folk så er det vel snarere tvert i mot du, som har slike holdninger og menneskesyn. 

Denne tråden er full av eksempler på disse holdningene. Innvandringskritikk = rasisme = null utdanning = ufør = drittsekk = tilnærmet lik Manshaus og andre galninger

Gjerne innbakt i lange pseudo-sosiologiske forklaringer om hvorfor «sånne folk» mener som de gjør. Forskjellen er gjerne den at utdannede middelklassefolk ordlegger seg annerledes og vet hvilket tabu innvandringskritikk er, og derfor unngår temaet.

Det er ikke slik at utdanning automatisk gjør deg til en globalist.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

De jeg kjenner som er negative til innvandring er det pga økonomiske kostnader og sosiale problemer. Det er vel ikke vår feil at de fleste som kommer hot som asylanter og flyktninger ikke er hvite?

Og snakker man med dem, tar det svært sjelden lang tid før rasismen kommer frem - selv om de ikke alltid er klar over det selv! 
Det er veldig vanskelig å holde rasisme atskilt fra det å være utpreget negativ til innvandring. 

Anonymkode: 7402b...ee6

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Made4u skrev:

Konstaterer at du nok ikke har det så bra, men kan si deg at det kan ikke samfunnsutviklingen løse for deg, det må du komme ut av selv.

Hva gjelder fremtidsutsiktene så må du ikke glemme at mennesker er tilpassningsdyktige, også vi Nordmenn. Norge var et bra land å bo i før vi fant olje og det vil nok være et bra land å bo i etter at vi ikke har Olje. Er jeg bekymret, Nei, i så fall i størst grad for deg og hvordan du har det nå, ikke for det norske samfunnet i fremtiden.

Synes du har et litt forkvaklet syn på hvordan Norge er, og det er like ille med tanke på hvordan Norge skal bli... Det kan ikke være enkelt å leve med det, min anbefaling til deg blir derfor å søke hjelp da noen å snakke med kan gjøre mye for hvordan man ser omverden og hvordan man finner seg til rette eller ikke makter å gjøre det.

Jeg hadde garantert vært lykkeligere om jeg hadde delt ditt virkelighetsfjerne syn på Norge, samfunnsutviklingen, innvandring og verden generelt. Selvfølgelig ser også jeg verden gjennom visse briller, men det gjør vi alle.

Norge var ikke særlig bra før vi fant olje, og tviler sterkt på at det vil være så veldig bra etter at den er borte. Jeg har nemlig litt innsikt i økonomi og historie, og vet at mennesker alltid tror fred og lykke vil vare evig. Slik er det ikke. Norge har ikke opphevet historiens gang, skjønt de som får sitt virkelighetsbilde fra media kan være unnskyldt for å tro nettopp dette.

Jeg som individ har det utmerket, men det gjør meg jo ikke blind for virkeligheten rundt meg.

Og mine kommentarer til norsk kultur står jeg fullstendig for. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og snakker man med dem, tar det svært sjelden lang tid før rasismen kommer frem - selv om de ikke alltid er klar over det selv! 
Det er veldig vanskelig å holde rasisme atskilt fra det å være utpreget negativ til innvandring. 

Anonymkode: 7402b...ee6

Det er vanskelig for idioter, rasister og ytterste venstrefolk. Normale mennesker klarer fint å skille mellom rasisme og et ønske om en strengere innvandringspolitikk. 

• Liker 4
  • Opprett ny...