Boblerone Skrevet 13. mai 2020 #101 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Størsteparten av innvandrerne er somaliere. De er overrepresentert i all kriminalstatistikk og svært få er i jobb. Anonymkode: 2c806...44f Også feil. 1. Polen 2. Litauen 3. syria 4. Somalia 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #102 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, Antiviruset skrev: Oslo by er et veldig lite koselig sted. Når bil brenning blir dagligdags, knivslagsmål like så er det noe alvorlig galt et aller annet sted. Setter ikke min fot i Oslo om jeg ikke må dit i forbindelse med jobb. Like greit for man går ikke glipp av noe som helst Mange flotte steder på Østlandet, men Oslo er ikke av det slaget. Og av en eller annen grunn så blir veldig mye av volden, bil brannene osv bare en liten notis i media. Det skal absolutt ikke frem i lyset hvem som gjør disse handlingene. Kan vel kanskje være at det er flest sosialister i media kanskje.. Og jeg må si politiet gjør en elendig jobb i Oslo av en eller annen grunn... Er jo nesten ingenting som blir oppklart.. Anonymkode: 9c637...e77 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #103 Skrevet 13. mai 2020 8 timer siden, Jr.Garcon skrev: Bistand til utlandet bør selvsagt stoppes helt. Det bør alt av innvandring og asyl også. Med unntak for arbeidsinnvandring - selv om jeg ikke kan forstå hvorfor vi skal importere arbeidskraft når vi har en halv million på arbeidsledighetstrygd. Folk som stemmer på partier med annet innhold får huske på det den dagen deres foreldre går av med pensjon, og det ikke er mer utbetalinger til pensjon igjen. Eller når de selv blir pensjonister, eller arbeidsledige, syke og statskassen er tom. For ikke å snakke om hvordan barna i Norge vil lide når de vokser opp, så her får folk faen meg klare å tenke på egne norske barn som de har satt til verden - før de slenger seg på en blogg-trend og ønsker velkommen til alt av barn verden over som har det fælt. Et helt sjokkerende revidert budsjett - direkte skremmende. Hva f skulle vi gjort uten olja, og uten å ha hatt oljeinntektene de siste tiårene. Hadde MDG styrt landet de siste 20 årene så hadde vi kjørt med hest og kjerre og vært luuuuuuuuuuuuuutfattige nå - greit å tenke på for alle urbane løkka moca-capo-chino ............ som stemmer på det partiet. Foreldre (land) som bruker penger på andre enn sin egen familie (eget lands borgere) så deres egne sulter ihjel/må gå for vann og brød/ med en ræva levestandard, er det kun et ord for! Håpløs diskusjon. Så lenge folk ikke skjønner at Norge aldri en dag har manglet arbeidskraft, nytter det ikke å diskutere. Landet har aldri hatt 0 arbeidsløse og likevel mangel på arbeidskraft. Pga dette har det aldri noensinne vært behov for å importere arbeidere. Men folk skjønner ikke dette. Anonymkode: 296ff...eea 2
Boblerone Skrevet 13. mai 2020 #104 Skrevet 13. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om en annen Rema jeg da. Og det må vel være lov å ikke synes Tøyen er så veldig koselig sted.. Anonymkode: 9c637...e77 Altså du kan ikke bruke en konkret Rema som et eksempel? EN Rema? Det argumentet holder ikke mål. morsomt hvordan det er slik at de som er negative til innvandring kritiserer innvandrere for å ikke jobbe, men hvis de jobber så er det jommen meg galt det også! 1
Mrs Robinson Skrevet 13. mai 2020 #105 Skrevet 13. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Rull inn. Vi trenger jo arbeidskraften!! Nå mer enn noen gang før! Anonymkode: 41067...96d Er du morsom? Det er nesten en halv million arbeidsledige nordmenn. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #106 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Boblerone skrev: Altså du kan ikke bruke en konkret Rema som et eksempel? EN Rema? Det argumentet holder ikke mål. morsomt hvordan det er slik at de som er negative til innvandring kritiserer innvandrere for å ikke jobbe, men hvis de jobber så er det jommen meg galt det også! Jo det holder mål. Man må ikke opplyse eksakt hvilken butikk det er i Oslo. (Ikke få sjokk men den er på østsiden) Det jeg kritiserer er at det ser ut som ingen fra Europa eller latin Amerika ser ut til å få jobb der! og at det er blitt vanskeligere for folk flest å få jobb etter all innvandringen. Anonymkode: 9c637...e77 1
Boblerone Skrevet 13. mai 2020 #107 Skrevet 13. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det holder mål. Man må ikke opplyse eksakt hvilken butikk det er i Oslo. (Ikke få sjokk men den er på østsiden) Det jeg kritiserer er at det ser ut som ingen fra Europa eller latin Amerika ser ut til å få jobb der! og at det er blitt vanskeligere for folk flest å få jobb etter all innvandringen. Anonymkode: 9c637...e77 Det er absolutt ingenting som tilsier at det har blitt vanskeligere å få jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #108 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Boblerone skrev: Det er absolutt ingenting som tilsier at det har blitt vanskeligere å få jobb. Hvor mange arbeidsløse er det i Norge akkurat NÅ? Begynn å se virkeligheten. Anonymkode: 9c637...e77 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #109 Skrevet 13. mai 2020 8 timer siden, Made4u skrev: I Norge har vi det bra tross innvandringen vi har hatt, forholdene her er altså ikke så ille som du og mange andre innvandrerfiendtlige rasister skal ha det til, dere sortmaler bare situasjonen og det gjorde slike som deg for 30-40 år siden også, men Norge ble ikke det ødelagte landet rasistene spådde. Faktisk er vi blitt verdens beste land å bo i, selv med innvandringen som ville ødelegge alt. I Norge har vi det bra tross for innvandring. Fint å kalle alle som er kritiske til innvandring for rasister, det er alltid med på å heve debatten. "Faktisk er vi verdens beste land å bo i, selv med innvandringen." Vel, tenk hvor bra vi kunne ha vært uten asyl- og flykninginnvandringen da! Dersom vi bare tok inn folk som er bra for oss, da skal du se at det ikke hadde vært så mange "rasister" allikevel. Anonymkode: 10aee...9f9 4
AlkoMann Skrevet 13. mai 2020 #110 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 12 timer siden, Betasuppe skrev: Nei. Det er rekordmange arbeidsledige. Skal de jobbe gratis da? Hele grunnen til at folk er mot innvandring er pga. at de har tilgang til velferdsstaten. Hadde de fått lov til å jobbe til hvilken lønn som var satt uten rett til velferdstjenester og NAV hadde nok folk vært mer positive. Uten rett til velferdstjenester og NAV hadde vel Norge vært et Norge ala 1960 hvor folk flest jobbet . Kanskje man hadde hatt noen politiske flyktninger som hadde greid å rømme. Nå ser vi en organisert menneskesmugling , med falske pass og urent spill. Venstresiden tar alt for god fisk . Derfor vil denne trafikken bare fortsette . Endret 13. mai 2020 av AlkoMann 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #111 Skrevet 13. mai 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og av en eller annen grunn så blir veldig mye av volden, bil brannene osv bare en liten notis i media. Det skal absolutt ikke frem i lyset hvem som gjør disse handlingene. Kan vel kanskje være at det er flest sosialister i media kanskje.. Og jeg må si politiet gjør en elendig jobb i Oslo av en eller annen grunn... Er jo nesten ingenting som blir oppklart.. Anonymkode: 9c637...e77 Det er en kraftig underrapportering av hva som skjer. Nevnes bare i forbifarten, hvis i det hele tatt. Svenske tilstander er snart Oslo-tilstander. Anonymkode: 3ac85...ab3 4
HalldirV2 Skrevet 13. mai 2020 #112 Skrevet 13. mai 2020 Vi bør begrense asylpolitikken til det minimale, og heller øke bistanden. Det er mange grunner til det: 1. Jobber blir mer og mer automatisert, hvilket betyr at arbeidsmarkedet vil minske i årene som kommer, og de jobbene som er vil i større grad kreve høyere utdanning. 2. Det blir fler og fler flyktninger, og asylpolitikken slik den er i dag løser ingenting. Det er som å øse vann fra en synkende båt istedenfor og tette hullet. Det er omlag 60 mill flyktninger i verden pr dags dato, og sett at Europa klarte å absorbere disse, så ville det likevel være 60 mill nye flyktninger innen kort tid. Hva da? Europa vil da til slutt kollapse, og kan ikke hjelpe noen, hverken med bistandspenger eller annet. Det vi behøver er et nytt asylsystem, og et langt sterkere FN som kan utføre den jobben de opprinnelig var satt til. FN må få mer midler, langt mer. Bistandspengene bør økes betraktelig, men under forutsetning av en bedre og strengere kontroll. Alt i alt må vi fordele ressursene på en bedre og mer rettferdig måte. Og sist, men ikke minst, Vesten må slutte å selge våpen til tvilsomme regimer og konfliktsoner. 3. Vi kan ikke risikere et scenario hvor etniske nordmenn blir minoritet i eget land. Det finnes bare ett land hvor nordmenn står fritt til å leve ut sine normer, verdier og levesett. 4. Stor innvandring, lik den i Sverige, Tyskland osv, skaper et mer polarisert samfunn, hvor konfliktpotensialet er økende. 2
Pawn Hearts Skrevet 13. mai 2020 #113 Skrevet 13. mai 2020 1 hour ago, Boblerone said: Også feil. 1. Polen 2. Litauen 3. syria 4. Somalia Ikke helt korrekt det heller. Sverige sniker seg inn mellom Litauen og Syria, så Somalia er på femteplass i statistikken.
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #114 Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er som er så ufornuftig med hva jeg har å si? Setter pris på litt mer konkret tilbakemelding. Anonymkode: 3ac85...ab3 Ekstreme innvandrermotstandere som sortmaler situasjonen har en virkelighetsoppfatning som ikke er reell, for 30-40 år siden sa dere at Norge kom til å bli fullstendig ødelagt av innvandringen og tegnet det samme urealistiske og dystre bildet som dere gjør. I dag 30-40 år etter så vet vi fasiten, Norge er verdens beste land å bo i tross innvandringen dere sa var så ødeleggende selv om vi også den gang sa at det dere kommer med var feil... Dere gjentar de samme argumentene, hatet deres er like sterkt som tidligere og dere er bare en ny generasjon hatere. Men vet du hva, samfunnet var ikke den gang slik dere hevdet, og det ble aldri slik dere sa det skulle bli. Det var bare deres egen virkelighetsoppfatning som var forskrudd. Virkeligheten er heller ikke slik dere hevder den er i dag, og blir heller aldri slik dere hevder den blir. Dere har brukt de samme argumentene til alle tider for å tegne et dystert bilde og å skremme, det dere kommer med går på repeat og blir like dumt og feil hver gang. Da velger jeg å konstatere fakta, at Norge er verdens beste land å bo i og taklet innvandring den gang og ting er ikke så mye annerledes nå - tro meg når jeg sier at fremmedhat og rasisme aldri har vært riktig og fornuftig å komme med.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #115 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Made4u skrev: Ekstreme innvandrermotstandere som sortmaler situasjonen har en virkelighetsoppfatning som ikke er reell, for 30-40 år siden sa dere at Norge kom til å bli fullstendig ødelagt av innvandringen og tegnet det samme urealistiske og dystre bildet som dere gjør. I dag 30-40 år etter så vet vi fasiten, Norge er verdens beste land å bo i tross innvandringen dere sa var så ødeleggende selv om vi også den gang sa at det dere kommer med var feil... Dere gjentar de samme argumentene, hatet deres er like sterkt som tidligere og dere er bare en ny generasjon hatere. Men vet du hva, samfunnet var ikke den gang slik dere hevdet, og det ble aldri slik dere sa det skulle bli. Det var bare deres egen virkelighetsoppfatning som var forskrudd. Virkeligheten er heller ikke slik dere hevder den er i dag, og blir heller aldri slik dere hevder den blir. Dere har brukt de samme argumentene til alle tider for å tegne et dystert bilde og å skremme, det dere kommer med går på repeat og blir like dumt og feil hver gang. Da velger jeg å konstatere fakta, at Norge er verdens beste land å bo i og taklet innvandring den gang og ting er ikke så mye annerledes nå - tro meg når jeg sier at fremmedhat og rasisme aldri har vært riktig og fornuftig å komme med. Hva er det du prater om? Det er du som har ett hat. Skulle tro du har vanket på blitz. Høres ut som alle som prater om innvandring er rasister i dine øyne. Anonymkode: 9c637...e77 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #116 Skrevet 13. mai 2020 Jeg blir av flere nå ansett som ekstrem motstander, uten at jeg sa så mye om dette for 30-40 år siden. Hvem er de som du snakker om som «dere»? Klart vi ikke kan ta på oss pengesluk, når vi ikke har nok til å ta oss av de menneskene som allerede oppholder seg på norsk jord. Det er mulig at Norge er det bedre land å bo i. Hva det er som har gjort det til slik et bra sted å bo? Er det innvandring? Kan økt innvandring forringe landet vårt? Jeg er en relativt ny innvandrer motstander. Jeg liker ikke det jeg ser av negative konsekvenser. Anonymkode: f9d12...ff9 4
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #117 Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette... Du syns vel det var helt topp at regjeringen hentet IS kvinnen høsten 2019? og brukte millioner på det.. En annen ting.... En rema 1000 i oslo så har jeg ikke sett en ansatt som er hvit på 1.5 år, Det er bare sjefen som er Norsk. Tror du virkelig ingen nordmenn eller noen fra øst europa vil ha jobb der?? Har sett stadig at folk som jobber der blir skiftet ut. Så ja det er blitt mye vanskeligere for endel nordmenn å få jobb pga innvandringen. Anonymkode: 9c637...e77 Det å hente henne til Norge igjen var en human beslutning, slik situasjonen var så finner jeg det helt klart som en god beslutning, definitivt! Vi skal være stolte av at vi bor i et land som ville gjort nettopp det, det er alt for mange land som ikke ville gjort det samme, det er slike land som burde ha skammet seg. Så ja, det vi gjorde sier noe om Norge, på en veldig positiv måte. Du kan vel ikke oppriktig mene at et lite og uskyldig barn skal bli skadelidende for morens feilgrep, som ville vært konsekvensen dersom vi ikke hadde hentet hjem også moren, når moren på en måte satt oss i en situasjon hvor barnet ble holdt som gissel. Det ville vært en skamplett i Norges politiske historie om Siv Jensen og FRP skulle fått gjennomslag for sitt ønske og da ville Norge som konsekvens latt et lite og uskyldig barn dø for morens feil, heldigvis er Erna Solberg og de andre partiene i regjeringen og på Stortinget generelt ikke like kynisk i tankegangen og har et vesentlig mer humant tankesett. Stiller du spørsmålstegn ved den beslutningen så sier det i grunn mer om deg enn noe annet, men så har aldri rasisme og fremmedfrykt vært humant tankesett heller. At du vil være i den båsen, deg og med... --- Rema1000 eksempelet ditt er ikke egnet til å forklare noe som helst, så hva du ønsker å formidle med det aner jeg ikke, uansett hva det måtte være du vil frem til så er ikke slike eksempel egnet til å understreke noe som helst. Ikke "normalen" for en Rema1000 butikk det der for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #118 Skrevet 13. mai 2020 5 timer siden, Antiviruset skrev: Oslo by er et veldig lite koselig sted. Når bil brenning blir dagligdags, knivslagsmål like så er det noe alvorlig galt et aller annet sted. Setter ikke min fot i Oslo om jeg ikke må dit i forbindelse med jobb. Alltid like festlig at de som synes Oslo er et helt forferdelig skummelt sted samtidig fronter at de aldri er det. Vel, jeg bor her og har gjort det i 43 år. Er i Oslo sentrum hver dag. Har tenåringer som farter byen rundt. Snakker med andre foreldre på barnehager og skoler mer eller mindre daglig. Hvem har best grunnlag for å uttale seg om hvordan det "egentlig er" i Oslo, mener du? Dere som hater byen og holder dere langt unna, eller vi som lever hverdagslivet her og- shock horror- har det veldig fint med det? Anonymkode: 29b30...ac1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #119 Skrevet 13. mai 2020 5 minutter siden, Made4u skrev: Det å hente henne til Norge igjen var en human beslutning, slik situasjonen var så finner jeg det helt klart som en god beslutning, definitivt! Vi skal være stolte av at vi bor i et land som ville gjort nettopp det, det er alt for mange land som ikke ville gjort det samme, det er slike land som burde ha skammet seg. Så ja, det vi gjorde sier noe om Norge, på en veldig positiv måte. Du kan vel ikke oppriktig mene at et lite og uskyldig barn skal bli skadelidende for morens feilgrep, som ville vært konsekvensen dersom vi ikke hadde hentet hjem også moren, når moren på en måte satt oss i en situasjon hvor barnet ble holdt som gissel. Det ville vært en skamplett i Norges politiske historie om Siv Jensen og FRP skulle fått gjennomslag for sitt ønske og da ville Norge som konsekvens latt et lite og uskyldig barn dø for morens feil, heldigvis er Erna Solberg og de andre partiene i regjeringen og på Stortinget generelt ikke like kynisk i tankegangen og har et vesentlig mer humant tankesett. Stiller du spørsmålstegn ved den beslutningen så sier det i grunn mer om deg enn noe annet, men så har aldri rasisme og fremmedfrykt vært humant tankesett heller. At du vil være i den båsen, deg og med... --- Rema1000 eksempelet ditt er ikke egnet til å forklare noe som helst, så hva du ønsker å formidle med det aner jeg ikke, uansett hva det måtte være du vil frem til så er ikke slike eksempel egnet til å understreke noe som helst. Ikke "normalen" for en Rema1000 butikk det der for å si det slik. At du er STOLT over at Norge henter en IS terrorist er helt utrolig... De millionene de brukte på å hente henne kunne de heller sendt til ofrene til IS feks jesidi folket. Anonymkode: 9c637...e77 6
Hverdagsfrue Skrevet 13. mai 2020 #120 Skrevet 13. mai 2020 16 timer siden, Made4u skrev: Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne, Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring. -- Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes. --- Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument. Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land. --- Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede. Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden. Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt. 👏🏻
Anbefalte innlegg