AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #241 Skrevet 14. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør mine skattepenger også. Anonymkode: 296ff...eea Men du sier jo selv at du tjener lite og dermed skatter lite. Ikke kom med «Penger er uviktig»-retorikk. Penger er avgjørende for et godt samfunn. At du ikke bidrar så mye er én ting, men ikke glem at andre bidrar mye mer. Anonymkode: 3ac85...ab3 1
Antiviruset Skrevet 14. mai 2020 #242 Skrevet 14. mai 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil dermed kunne komme kontinuerlige strømmer i uoverskuelig fremtid. Det hjelper ingenting på situasjonen der, og levestandarden her går ned samtidig som sosiale problemer går opp. Vi må tilby oss å hjelpe på situasjonen i utlandet, både økonomisk og på andre måter, men dagens religionsimport bidrar totalt sett negativt og hjelper eksakt ingenting i den store sammenhengen. Det dette handler om er om Norge har råd til immigrasjon som genererer slike enorme utgifter, har råd til slike store summer til bistand, og så stor velferdsstat. Svaret er nei! Det er oljen som gjør at vi har hatt råd til det noen årtier. Men innen 2030 så begynner oljefondet å tappes i rekordfart. Forpliktelsene til staten i fremtiden er enorme. Det kan hende at Norge klarer å få en annen inntekskilde som er like stor i fremtiden, men det er som å vinne i lotto to ganger på rad. Det vil aldri skje. Kommer vi i den situasjonen at vi ikke kan drifte dette lenger blir det stor sosial nød i Norge. I et land men knallhardt klima over hele landet, det er ikke forenlig med liv å bo på gaten i Norge store deler av året. Dette tenker sosialistene og MDG lite over, det er bare retorikk og ideologi som ikke er liv laga de bedriver. Men dette vil ikke endre seg før det er tvingende nødvendig, og det er det alt for sent. Men slik blir det. Mange vil klare seg godt, men en stor del av middelklassen vil synke ned i "fattigdom" og de som er fattige idag vil virkelig slite når vi kommer i en slik situasjon. Hente inn 3000 mennesker hvert år og mer en det, ja som er større en en liten norsk by som skal leve på trygd og overføringer fra staten. At voksne oppegående mennesker ikke ser hvor farlig dette kan være? Det kommer jeg aldri til å forstå. Ofte prioriteres disse foran alt annet, og dere kan bare forestille dere den kimen til konflikt dette kan bli i fremtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #243 Skrevet 14. mai 2020 På 13.5.2020 den 19.19, AnonymBruker skrev: I enhver politisk debatt og samfunnsmessig prioritering må ulike interesser balanseres opp mot hverandre. Helt normalt dette, og ulike mennesker vektlegger ulike ting. Men for innvandringsliberale er det å legge vekt på det norske folkets interesser per definisjon «ikke legitimt» og «rasistisk». Derfor vektlegger de nordmenns interesser nær null i alle slike debatter. Vi må bare finne oss i litt gjengopprør, litt voldtekt, en hel masse NAV-snylting, islamske hatpredikanter, og generell ødeleggelse av norsk kultur. Vi betyr ikke noe, vi som klager er bare «hår i suppa» i «utopien» deres. Anonymkode: 3ac85...ab3 Støtter denne! Anonymkode: 2c806...44f 1
AlkoMann Skrevet 14. mai 2020 #244 Skrevet 14. mai 2020 På 13.5.2020 den 14.44, AnonymBruker skrev: Jeg blir av flere nå ansett som ekstrem motstander, uten at jeg sa så mye om dette for 30-40 år siden. Hvem er de som du snakker om som «dere»? Klart vi ikke kan ta på oss pengesluk, når vi ikke har nok til å ta oss av de menneskene som allerede oppholder seg på norsk jord. Det er mulig at Norge er det bedre land å bo i. Hva det er som har gjort det til slik et bra sted å bo? Er det innvandring? Kan økt innvandring forringe landet vårt? Jeg er en relativt ny innvandrer motstander. Jeg liker ikke det jeg ser av negative konsekvenser. Anonymkode: f9d12...ff9 Det er viktig å ikke snakke for høyt om innvandringsmotstand . Det er kun Document, Resett og HRS som er et motstykke til resten av MSN. De fleste nordmenn tror fortsatt på det de ser på NRK og leser i VG . Folk er ikke villige til å diskutere innvandring seriøst . 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #245 Skrevet 14. mai 2020 På 12.5.2020 den 22.32, XaoS skrev: Spot on. Det er en snodig utvikling at tidligere sosiale frigjøringsprosjekter som likestilling, antirasisme og fagforeninger vokste fram av desperasjon hos arbeiderklasser, mens det nå er kamper som kjempes ført og fremst hos høyt utdannede med mye kulturell og økonomisk kapital. Jeg vet ikke om rasismen og fremmedfrykten vi ser hos lavt utdannede og/eller uføre er et tegn på mangel på empati og solidaritet, bitterhet på grunn av egen situasjon eller manglende evne til nyansert tenkning. Det er jo nettopp fordi den store middelklassen i Norge med høyere utdanning og relativt bra inntekt aldri berøres av innvandring, mens de som er i lavere utdannet og i lavtlønnede stillinger blir det. Det er lett å kjempe en "kamp" som man aldri må ta stilling til selv i virkeligheten, men elsker å snakke om det og skrive lidenskapelig på forum på nett. All talk, no action. Det er nettopp de lavt utdannede i samfunnet som blir utkonkurrert av innvandrere. Når 4/5 av arbeidsplassen består av somaliere som knapt kan sette sammen en setning på norsk til tross for å ha vokst opp her, da snakker vi. Når man blir truet og forfulgt på Oslo Øst. Det har ikke med hudfarge å gjøre. Det er ikke "oss" og "dem". Det handler om økonomi. Akkurat nå har ikke Norge økonomi eller systemer som kan ivareta store mengder innvandrere. Når landet ikke har kapasitet, ender vi opp i den situasjonen vi er i nå, med en generasjon nordmenn med utenlandsk bakgrunn som ikke kan snakke norsk og ikke er interessert i norsk kultur, skyhøy arbeidsledighet og ungdomskriminalitet. Men jeg skjønner at hvis du sitter i en pimpa enebolig i Bærum eller i et naturskjønt distrikt forstår jeg at dette virker fjernt, men det er realiteten. Anonymkode: b54c2...12f 1
Love&Hate Skrevet 14. mai 2020 #246 Skrevet 14. mai 2020 Det er 5millioner flyktninger i Tyrkia. Sånn har det vært i 10 år. Tyrkia har brukt mange miliarder dollar på dem. Det er resultatet av at vesten lager krig i midtøsten. Tror dere at vi er så jævla inntressert i å ha millioner med flyktninger i Tyrkia eller? Tyrkia har åpnet grensene sine. Dere lager krig så da kan dere ta imot noen hundre tusener. Synd men sånn er det. Skal dere klage for asylpolitikken så må dere begynne å.presse regjeringen om å slutte å starte krig i andre land. Dere tror kanskje at norge bare sprer glede i verden. Jaja NAMMO og Kongsberg Gruppen deler ut bomber over hele midtøsten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #247 Skrevet 15. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo nettopp fordi den store middelklassen i Norge med høyere utdanning og relativt bra inntekt aldri berøres av innvandring, mens de som er i lavere utdannet og i lavtlønnede stillinger blir det. Det er lett å kjempe en "kamp" som man aldri må ta stilling til selv i virkeligheten, men elsker å snakke om det og skrive lidenskapelig på forum på nett. All talk, no action. Det er nettopp de lavt utdannede i samfunnet som blir utkonkurrert av innvandrere. Når 4/5 av arbeidsplassen består av somaliere som knapt kan sette sammen en setning på norsk til tross for å ha vokst opp her, da snakker vi. Når man blir truet og forfulgt på Oslo Øst. Det har ikke med hudfarge å gjøre. Det er ikke "oss" og "dem". Det handler om økonomi. Akkurat nå har ikke Norge økonomi eller systemer som kan ivareta store mengder innvandrere. Når landet ikke har kapasitet, ender vi opp i den situasjonen vi er i nå, med en generasjon nordmenn med utenlandsk bakgrunn som ikke kan snakke norsk og ikke er interessert i norsk kultur, skyhøy arbeidsledighet og ungdomskriminalitet. Men jeg skjønner at hvis du sitter i en pimpa enebolig i Bærum eller i et naturskjønt distrikt forstår jeg at dette virker fjernt, men det er realiteten. Anonymkode: b54c2...12f Støtter din oppsummering. Akkurat som med andre samfunnsproblemer, blir ikke de negative konsekvensene av innvandring likt fordelt. Disse problemene bare dyttes opp i fanget på den lavere delen av arbeiderklassen, som bare ønsker seg et arbeid å gå til og en trygg og normal hverdag. Hvor mye er det å forlenge? Anonymkode: 3ac85...ab3
AlkoMann Skrevet 15. mai 2020 #248 Skrevet 15. mai 2020 13 timer siden, Love&Hate skrev: Det er 5millioner flyktninger i Tyrkia. Sånn har det vært i 10 år. Tyrkia har brukt mange miliarder dollar på dem. Det er resultatet av at vesten lager krig i midtøsten. Tror dere at vi er så jævla inntressert i å ha millioner med flyktninger i Tyrkia eller? Tyrkia har åpnet grensene sine. Dere lager krig så da kan dere ta imot noen hundre tusener. Synd men sånn er det. Skal dere klage for asylpolitikken så må dere begynne å.presse regjeringen om å slutte å starte krig i andre land. Dere tror kanskje at norge bare sprer glede i verden. Jaja NAMMO og Kongsberg Gruppen deler ut bomber over hele midtøsten. Jeg tror Tyrkia og Iran lager jævlig bra våpen. Norge har ikke ansvar for at andre land bruker våpen. Om Norge importerer våpen fra Iran og bruker dem i krigføring mot Sverige vil jeg ikke klandre Iran for dette. Norge skal ikke være barnehagetante for hele verden .
Anonym90059005 Skrevet 15. mai 2020 #249 Skrevet 15. mai 2020 https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/artikler-og-publikasjoner/okonomisk-integrering-for-innvandrere-over-tid?fbclid=IwAR07r3cm9Q4yX5zTzyecyRHIism_Hj7-HxJNvvy-ox6lhfJoqvkWSEG2sgs Bare limer inn denne rapporten her som ble publisert av SSB i går om økonomisk integrering av innvandrere over tid, basert på en analyse av inntektene til ulike innvandringsgrupper. Noen av forkjemperne for høy innvandring og som stadig kommer med mantraet "vi trenger arbeidskraften" som vil gjette om det er positiv eller negativ lesning? Når man ser de høye tallene for offentlige overføringer og de lave gjennomsnittlige inntektene som denne rapporten beskriver, er det ikke rart at SSB kommer frem til en gjennomsnittlig livsløpskostnad for hver flyktning som ligger på hele 16,4 millioner kroner per person. Man kan godt være for at vi skal ta inn masse flyktninger, men å tro noe annet enn at det også medfølger enorme kostnader, det er beint fram naivitet og idioti. 1
judith52 Skrevet 15. mai 2020 #250 Skrevet 15. mai 2020 Den burde jo vært stoppet for flere tiår siden spør du meg... 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #251 Skrevet 15. mai 2020 30 minutter siden, Jane Doe86 skrev: 90% av Nordmenn er fullstendig hjernevasket av kommunistisk propaganda. "Alle er vi like", "alle blør vi rødt" ,"barn av regnbuen". Evneveike fjols som ikke ser/skjønner hva som vil skje om masseimporten av ikke-Hvite fortsetter. Nordmenn vil bli utradert fra jordens overflate og Norge ender opp som et shithole-country. Og hvor blir det av mangfoldet da? Det var kanskje ikke så viktig likevel med mangfold...eller? Er det ingen her inne som vokste opp i gode, trygge Norge på 70/80 tallet? Jeg husker godt det gamle, trygge og egentlige Norge. Endringene skjer utrolig fort. Skoleverket og media har mye av skylden for at nordmenn har mistet forankringen i eget land, ja selv evnen til å se det åpenbare som skjer rett foran øynene på deg. I dag kan du fint gå på en buss og være eneste nordmann der, eller kanskje se én annen hvit person. Alle andre, inkludert selvfølgelig sjaføren, er innvandrere. Jeg vil minne om den gamle historien om frosken i kokekaret, som ikke merket den gradvise temperaturøkningen, og ble sittende inntil vannet kokte og den døde. Anonymkode: 3ac85...ab3 1
judith52 Skrevet 15. mai 2020 #252 Skrevet 15. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil minne om den gamle historien om frosken i kokekaret, som ikke merket den gradvise temperaturøkningen, og ble sittende inntil vannet kokte og den døde. Bra analogi
Antiviruset Skrevet 15. mai 2020 #253 Skrevet 15. mai 2020 17 timer siden, Love&Hate skrev: Det er 5millioner flyktninger i Tyrkia. Sånn har det vært i 10 år. Tyrkia har brukt mange miliarder dollar på dem. Det er resultatet av at vesten lager krig i midtøsten. Tror dere at vi er så jævla inntressert i å ha millioner med flyktninger i Tyrkia eller? Tyrkia har åpnet grensene sine. Dere lager krig så da kan dere ta imot noen hundre tusener. Synd men sånn er det. Skal dere klage for asylpolitikken så må dere begynne å.presse regjeringen om å slutte å starte krig i andre land. Dere tror kanskje at norge bare sprer glede i verden. Jaja NAMMO og Kongsberg Gruppen deler ut bomber over hele midtøsten. Kunnskapsløst. Tyrkia er med inne i Syria og lager krig. Så vidt meg bekjent er det ikke noen vestlige land som fører krig inne i Syria, noen få angrep mot Assad sine styrker, men det er ikke det folket i Syria har flyktet fra. Så at Tyrkia må ta ansvaret her er klinkende klart, men det landet med absolutt størst ansvar her er Russland som ikke tar imot en dritt, og de har bombet sønder og sammen hele landet sammen med Assad i borgerkrigen som raser i Syria. Selge våpen er noe mange land i verden gjør, men til Syria er det faktisk Russland som selger absolutt mest våpen til regimet, eller rettere sagt gir det vekk til støttespilleren Assad. Så dette kan du veldig lite om ser jeg. De flyktningene som kom over middelhavet fra Libya er en annen ting, de har stort sett sluppet inn i Europa og Norge i stort antall. Nå har den trafikken stanset opp på grunn av korona viruset. Norge er det landet som har tatt i mot mest immigranter av alle land i verden. Så noen dårlig samvittighet burde ikke Norge ha overhodet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #254 Skrevet 15. mai 2020 4 timer siden, Anonym90059005 skrev: https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/artikler-og-publikasjoner/okonomisk-integrering-for-innvandrere-over-tid?fbclid=IwAR07r3cm9Q4yX5zTzyecyRHIism_Hj7-HxJNvvy-ox6lhfJoqvkWSEG2sgs Bare limer inn denne rapporten her som ble publisert av SSB i går om økonomisk integrering av innvandrere over tid, basert på en analyse av inntektene til ulike innvandringsgrupper. Noen av forkjemperne for høy innvandring og som stadig kommer med mantraet "vi trenger arbeidskraften" som vil gjette om det er positiv eller negativ lesning? Når man ser de høye tallene for offentlige overføringer og de lave gjennomsnittlige inntektene som denne rapporten beskriver, er det ikke rart at SSB kommer frem til en gjennomsnittlig livsløpskostnad for hver flyktning som ligger på hele 16,4 millioner kroner per person. Man kan godt være for at vi skal ta inn masse flyktninger, men å tro noe annet enn at det også medfølger enorme kostnader, det er beint fram naivitet og idioti. Veldig rart at man har råd til dette, altså 16 millioner per person, men å gi livsviktige medisiner til folk i Norge, nei, det har man ikke råd til. For et svik. Jeg tror flere kommer til å åpne øyenne. Anonymkode: d172a...990 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #255 Skrevet 15. mai 2020 19 timer siden, AlkoMann skrev: Det er viktig å ikke snakke for høyt om innvandringsmotstand . Det er kun Document, Resett og HRS som er et motstykke til resten av MSN. De fleste nordmenn tror fortsatt på det de ser på NRK og leser i VG . Folk er ikke villige til å diskutere innvandring seriøst . Hvorfor skal ikke jeg, som ung kvinne få snakke om hvordan fremtiden kan komme til å se ut? Hvorfor får man ikke være bekymret uten å bli stemplet som rasist? Jeg vil gjerne at noen skal fortelle hvorfor Norge må endres så drastisk, bare fordi ''forandring er bra'' når det overhodet aldri har gått bra med land som har hat masseinnvandring, se på Brasil. Det er korrupt som faen og høyeste kriminailitet i verden. Er dette som er utopi? Anonymkode: d172a...990 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #256 Skrevet 15. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke jeg, som ung kvinne få snakke om hvordan fremtiden kan komme til å se ut? Hvorfor får man ikke være bekymret uten å bli stemplet som rasist? Jeg vil gjerne at noen skal fortelle hvorfor Norge må endres så drastisk, bare fordi ''forandring er bra'' når det overhodet aldri har gått bra med land som har hat masseinnvandring, se på Brasil. Det er korrupt som faen og høyeste kriminailitet i verden. Er dette som er utopi? Anonymkode: d172a...990 Norge var ett mye koseligere sted før .Blir irritert hver gang jeg er i Oslo og ser hvordan det er blitt. Anonymkode: 9c637...e77 2
AlkoMann Skrevet 15. mai 2020 #257 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke jeg, som ung kvinne få snakke om hvordan fremtiden kan komme til å se ut? Hvorfor får man ikke være bekymret uten å bli stemplet som rasist? Jeg vil gjerne at noen skal fortelle hvorfor Norge må endres så drastisk, bare fordi ''forandring er bra'' når det overhodet aldri har gått bra med land som har hat masseinnvandring, se på Brasil. Det er korrupt som faen og høyeste kriminailitet i verden. Er dette som er utopi? Anonymkode: d172a...990 Jo , men du vil møte motstand. I undersøkelser som er gjort innordner 80 prosent av befolkningen seg et regime. 10 prosent er ideologisk regimetro hvor den siste 10 prosenten er regimekritiske. NRK er statens media kanal . Det de vinkler og ikke vinkler er offisielt statens sensur . Akkurat nå er en populær Arabisk rapper som heter Kaveh blitt tiltalt for å ha slått inn kinnbeina til ironisk nok en NRK journalist. NRK omtaler denne saken som en " norsk rapper" (da tenker jeg med engang på Onkel P) tiltalt for grov vold. Dekningen deres av Israel er også ensidig https://www.document.no/2020/05/14/rapperen-kaveh-tiltalt-for-grov-vold-mot-nrk-journalist/ Endret 15. mai 2020 av AlkoMann
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #258 Skrevet 15. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge var ett mye koseligere sted før .Blir irritert hver gang jeg er i Oslo og ser hvordan det er blitt. Anonymkode: 9c637...e77 Enig ,har ikke vært der på flere år, da jeg var der for noen år siden hørte jeg knapt folk prate norsk en gang. Sikkert ikke mye bedre nå. Anonymkode: d172a...990 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #259 Skrevet 15. mai 2020 Det virker som ifølge venstre siden, Dagbladet, VG, NRK , TV2 osv så er det bare hvite som er rasister. Hvorfor hører vi aldri at en rasist har slått ned en nordmann? Det har jeg pokker meg aldri hørt.. Anonymkode: 9c637...e77 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #260 Skrevet 15. mai 2020 13 minutter siden, AlkoMann skrev: Jo , men du vil møte motstand. I undersøkelser som er gjort innordner 80 prosent av befolkningen seg et regime. 10 prosent er ideologisk regimetro hvor den siste 10 prosenten er regimekritiske. NRK er statens media kanal . Det de vinkler og ikke vinkler er offisielt staten sensur . Akkurat nå er en populær Arabisk rapper som heter Kaveh blitt tiltalt for å ha slått inn kinnbeina til ironisk nok en NRK journalist. NRK omtaler denne saken som en " norsk rapper" (da tenker jeg med engang på Onkel P) tiltalt for grov vold. Dekningen deres av Israel er også ensidig https://www.document.no/2020/05/14/rapperen-kaveh-tiltalt-for-grov-vold-mot-nrk-journalist/ Hva vil det si? At 80% tenker slik som NRK fremstiller verden? Hm. Rappere er vel lite relevant, de er jo artister, Kan vel ikke akkurat kalles for vanlige mennesker. Anonymkode: d172a...990
Anbefalte innlegg