Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #61 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les om kommunene i Sverige som nå snart går konkurs pga de har tatt imot så mange innvandrere. Mens lokal befolkningen flytter ut... Anonymkode: d172a...990 Sverige har en helt annen måte å bosette og jobbe med integrering enn Norge. Så det bør ikke sammenliknes.
Love&Hate Skrevet 12. mai 2020 #62 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger! Anonymkode: 9c637...e77 For å få slutt på den asyl politikken så må vesten slutte å starte krig i andre land. 1
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #63 Skrevet 12. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva har det med hva kvinner stemmer for? Noen vil rett og slett ikke ha barn. Anonymkode: d172a...990 Når mange nok får barn med utenlandske menn viskes den norske kulturen ytterligere ut .Det var 14 prosent barnløshet for 45åringer av begge kjønn i 1990. Nå har man en overvekt på 11 prosent menn . Disse mennene er overflødige . 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #64 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AlkoMann skrev: Når mange nok får barn med utenlandske menn viskes den norske kulturen ytterligere ut .Det var 14 prosent barnløshet for 45åringer av begge kjønn i 1990. Nå har man en overvekt på 11 prosent menn . Disse mennene er overflødige . Tja, hadde ikke vært et problem om nordmenn var 40 millioner slik som mange andre land. Men det er jo altså ikke. Men pga svartedauden som tok ut en stor del av befolkningen, er det vel grunnen til at nordmenn er så få idag sammenlignet med andre befolkninger, og kaldt klima som gjorde at å vokse mat ikke var like enkelt... jeg tror forfedrene til nordmenn levde et hardt liv her, og det er generasjonene nå de siste 40 årene som har fått gevinsten... men den tar folk bare for gitt. Anonymkode: d172a...990
Gjest Made4u Skrevet 12. mai 2020 #65 Skrevet 12. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje vi lavt utdannete nede på gulvet, som har hatt diverse kolleger fra det afrikanske kontinentet, selv har erfart hvor fryktelig late, ignorante og udugelige ALLE jeg har jobbet sammen med, er? De kan feks ikke ta i mot en beskjed fra en kvinne, og er mer opptatt av sine rettigheter enn å faktisk JOBBE når man er på jobb... Jeg er mye rundt på byggeplasser i forbindelse med jobb, jeg har aldri sett en eneste asylsøker med mørk hud der. Og byggefirmaene kan neppe beskyldes for å ikke ville ansette utlendinger! Anonymkode: 9a6fb...1f6 Min erfaring er definitivt ikke den samme som din, har jobbet med flere utlendinger også jeg, selvfølgelig noen flinkere enn andre slik vi Nordmenn også har varierende arbeidsmoral. Som etnisk Nordmann så sier det seg selv at min familie samt de fleste av mine venner og de jeg har møtt i mitt liv, det er andre etniske Nordmenn. Jeg har hatt Nordmenn som studiekamerater, venner, kolleger etc., så jeg vet ett og annet om Nordmenn. Noen av dem som har imponert meg aller mest med sin arbeidsmoral og å få jobben gjort, det er hverken meg selv eller andre Nordmenn (og ja, både jeg selv og mange andre jeg kjenner er flinke)... Men det skal de ha, noen av de utenlandske jeg har jobbet sammen med, jeg har gitt to av dem det kompliment det er at en arbeidsmoral lik den de har det ser jeg ikke igjen i meg selv og i Nordmenn generelt forøvrig - det har vært en helt annen kultur for arbeidsmoral og jeg har bare beundret dem... Kjenner meg ikke igjen i at de bare har fokus på sine rettigheter heller, men har jo møtt slike også både hva gjelder Nordmenn og innvandrere. Så du har kanskje bare vært uheldig med hvem du har møtt... --- Hva gjelder bygg og anlegg så jobber det mange innvandrere der, om du ikke har sett dem så har du trolig ikke vært så mange steder, for det florerer av dem. Muligens det er litt skjevt fordelt hvilken etnesitet dem har, men det har jo mye å gjøre med hvilket land de innvandret fra, altså hvilken kompetanse de har eller eventuelt ikke har. Klart at fra noen land så er de overrepresentert i ett yrke, mens innvandrere fra et annet land i mye større grad jobber i andre yrker. En innvandrer som kommer hit uten kompetanse til å jobbe i byggebransjen vil du jo ikke finne der, men en som kommer hit for å jobbe i nettopp byggebransjen gjør det... Noen innvandrere finner man utelukkende i lavt betalte jobber som ikke har så store krav til kompetanse, de kan av flere årsaker være utelukket fra den bransjen nettopp fordi de mangler kompetansen... Det i seg selv gjør dem ikke ubrukelige, ei heller bekrefter det din forestilling om hvordan det er og som jeg mener at er feil.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #66 Skrevet 12. mai 2020 17 minutter siden, Made4u skrev: Min erfaring er definitivt ikke den samme som din, har jobbet med flere utlendinger også jeg, selvfølgelig noen flinkere enn andre slik vi Nordmenn også har varierende arbeidsmoral. Hva gjelder bygg og anlegg så jobber det mange innvandrere der, om du ikke har sett dem så har du trolig ikke vært så mange steder, for det florerer av dem. Muligens det er litt skjevt fordelt hvilken etnesitet dem har, men det har jo mye å gjøre med hvilket land de innvandret fra, altså hvilken kompetanse de har eller eventuelt ikke har. Klart at fra noen land så er de overrepresentert i ett yrke, mens innvandrere fra et annet land i mye større grad jobber i andre yrker. En innvandrer som kommer hit uten kompetanse til å jobbe i byggebransjen vil du jo ikke finne der, men en som kommer hit for å jobbe i nettopp byggebransjen gjør det... Noen innvandrere finner man utelukkende i lavt betalte jobber som ikke har så store krav til kompetanse, de kan av flere årsaker være utelukket fra den bransjen nettopp fordi de mangler kompetansen... Det i seg selv gjør dem ikke ubrukelige, ei heller bekrefter det din forestilling om hvordan det er og som jeg mener at er feil. Jeg er på forskjellige bygg og anleggsplasser hver dag.... Østeuropeere florerer det av, er det folk som er mørkhudete er de adoptert. Ser afrikansk utseende helst bak rattet på bussene. Å være “ryddegutt” på byggeplass har en startlønn på nærmere 200 kr timen, det betinger at man kan bruke en kost og bære materialer. Men det er vel «negerarbeid» og det er bedre å henge med landsmenn og tygge khat og leve på staten.... Anonymkode: 9a6fb...1f6 3
Gjest Made4u Skrevet 12. mai 2020 #67 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på forskjellige bygg og anleggsplasser hver dag.... Østeuropeere florerer det av, er det folk som er mørkhudete er de adoptert. Ser afrikansk utseende helst bak rattet på bussene. Å være “ryddegutt” på byggeplass har en startlønn på nærmere 200 kr timen, det betinger at man kan bruke en kost og bære materialer. Men det er vel «negerarbeid» og det er bedre å henge med landsmenn og tygge khat og leve på staten.... Anonymkode: 9a6fb...1f6 Der avslører du jo dine forutinntatte meninger, liten hensikt å diskutere dette videre med deg når du ser det såpass snevert og tåpelig nivå som du drar dette ned til nå. Endret 12. mai 2020 av Made4u
Jr.Garcon Skrevet 12. mai 2020 #68 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger! Anonymkode: 9c637...e77 Bistand til utlandet bør selvsagt stoppes helt. Det bør alt av innvandring og asyl også. Med unntak for arbeidsinnvandring - selv om jeg ikke kan forstå hvorfor vi skal importere arbeidskraft når vi har en halv million på arbeidsledighetstrygd. Folk som stemmer på partier med annet innhold får huske på det den dagen deres foreldre går av med pensjon, og det ikke er mer utbetalinger til pensjon igjen. Eller når de selv blir pensjonister, eller arbeidsledige, syke og statskassen er tom. For ikke å snakke om hvordan barna i Norge vil lide når de vokser opp, så her får folk faen meg klare å tenke på egne norske barn som de har satt til verden - før de slenger seg på en blogg-trend og ønsker velkommen til alt av barn verden over som har det fælt. Et helt sjokkerende revidert budsjett - direkte skremmende. Hva f skulle vi gjort uten olja, og uten å ha hatt oljeinntektene de siste tiårene. Hadde MDG styrt landet de siste 20 årene så hadde vi kjørt med hest og kjerre og vært luuuuuuuuuuuuuutfattige nå - greit å tenke på for alle urbane løkka moca-capo-chino ............ som stemmer på det partiet. Foreldre (land) som bruker penger på andre enn sin egen familie (eget lands borgere) så deres egne sulter ihjel/må gå for vann og brød/ med en ræva levestandard, er det kun et ord for! Endret 12. mai 2020 av Jr.Garcon 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #69 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Les om kommunene i Sverige som nå snart går konkurs pga de har tatt imot så mange innvandrere. Mens lokal befolkningen flytter ut... Anonymkode: d172a...990 Du får legge ut link på kilder som sier dette. Anonymkode: fc2c5...c94
Gjest Made4u Skrevet 12. mai 2020 #70 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Bistand til utlandet bør selvsagt stoppes helt. Med hvilken begrunnelse da om jeg tør å spørre? Det bør alt av innvandring og asyl også. Med unntak for arbeidsinnvandring - selv om jeg ikke kan forstå hvorfor vi skal importere arbeidskraft når vi har en halv million på arbeidsledighetstrygd. Nå har vi behov for arbeidskraft, greit nok er vi midt i en koronakrise nå men den er midlertidig og ikke noe som er normalen. Hva gjelder noen som kommer hit som asylsøker så kan de bidra vell så godt som oss som er født her eller noen som har kommet hit for å jobbe, de som søker asyl har faktisk enda bedre begrunnelse for å komme hit enn noen som kommer hit bare for å jobbe vil jeg hevde. Folk som stemmer på partier med annet innhold får huske på det den dagen deres foreldre går av med pensjon, og det ikke er mer utbetalinger til pensjon igjen.Nå har vi et oljefond som setter oss i en helt unik situasjon sammenlignet med hvilket som helst annet land i verden, det er intet som tyder på at du skal være mørkemann men snarere skulle vært optimistisk på Norges vegne. Vi har hatt innvandring nå i mangfoldige år, norge har gått rundt og er ett bra land å leve i fordet, så det har ikke ødelagt vår vellstand tidligere så hvorfor tenker du at alt blir så mye annerledes nå? Det er intet som tilsier at du skal se så mørkt på det og sortmale som du gjør. Eller når de selv blir pensjonister, eller arbeidsledige, syke og statskassen er tom.Det er langt ifra at kassen er tom, vi er og vil forbli i en helt unik situasjon selv om Coronakrisen er her og det vil vi også være om vi ikke stegner grensene helt også. Er bare du som har paranoide vrangforestillinger om at landet går til helvete om vi fortsetter i det sporet vi har gjort og klart oss bra med. For ikke å snakke om hvordan barna i Norge vil lide når de vokser opp, så her får folk faen meg klare å tenke på egne norske barn som de har satt til verden - før de slenger seg på en blogg-trend og ønsker velkommen til alt av barn verden over som har det fælt. Søke hjelp, eller lese deg opp på kunnskapsbaserte fakta, sortmalingen din kom noen med på 1990-tallet også, var ikke måte på hvor ille det ville gå med norge som tok imot for mange innvandrere. Tretti år etter, altså nå, så er Norge i en unik situasjon sammenlignet med enhver land i verden - landet vårt har definitivt gått rundt og tålt innvandringen, og det blir ikke så ødelagt som det du og din generasjon rasister skal ha det til heller. Det ville vært til beste for deg å legge fra deg dette hatet, å se ting optimistisk og rasjonelt, fremfor pessemistisk og urasjonelt som det du gjør. Et helt sjokkerende revidert budsjett - direkte skremmende, og hva f skulle vi gjort uten olja, og uten å ha hatt oljeinntektene de siste ti årene.Norge var et bra land å bo i før vi fant oljen, ser man på historien så har vi alltid vært langt fremme med mye. Arbeideres rettigheter, stemmerett for alle, kjønnskampen etc. Ingen grunn til å tro at vi ville vært et u-land uten oljen, Sverige, Finland, Island og Danmark har ikke vår olje - utgangspunktet vårt før vi fant oljen var omtrent som de landene og de landene er ok å leve i nå selv om de ikke har oljen vi har... Så ja, vi hadde hatt det tilsvarende dem og det ville vært ok å bo her i landet om vi ikke hadde oljen vår også, så det blir helt feil å tenke at vi vil være et u-land uten da det stemmer jo ikke. Er du som er helt på ville veier her, det er jo ikke rasjonellt å tenke som du gjør. Hadde MDG styrt landet de siste 20 årene så hadde vi kjørt med hest og kjærre og vært luuuuuuuuuuuuuutfattige nå Der kom den, men det er helt feil å tro at de kunne styrt landet da slik makt ville de aldri fått den gangen. Nå derimot, er verden på vei mot en mer miljøbevisst styreform om du vil det eller ikke, det får mer og mer fokus men verden går ikke til grunne av den grunn. Vil anse det som mer skremmende om noen med din tankegang skal styre oss inn i fremtiden, det ser jeg ikke mye fremtid i....- greit å tenke på for alle urbane løkka moca-capo-chino ............ som stemmer på det partiet.
Jr.Garcon Skrevet 12. mai 2020 #71 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, Made4u skrev: Det der ble så rotete besvart så det orker jeg rett og slett ikke å lese.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #72 Skrevet 12. mai 2020 Innvandringen skulle vært stoppet for lenge siden, og da mener jeg først og fremst de som kommer hit kun for å snylte på oss. Anonymkode: b33e8...0af 7
Gjest Made4u Skrevet 12. mai 2020 #73 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, Jr.Garcon skrev: Det der ble så rotete besvart så det orker jeg rett og slett ikke å lese. Skjønner at det ikke er så enkelt å forsvare oppgulpet ditt, det ville uansett ikke tatt seg bra ut for deg om du forsøkte så hadde nok stukket av fra noe slik jeg også om jeg hadde hatt like dårlige poenger jeg som det du har.
Jr.Garcon Skrevet 12. mai 2020 #74 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, Made4u skrev: Skjønner at det ikke er så enkelt å forsvare oppgulpet ditt, det ville uansett ikke tatt seg bra ut for deg om du forsøkte så hadde nok stukket av fra noe slik jeg også om jeg hadde hatt like dårlige poenger jeg som det du har. Ikke sant.
Gjest Made4u Skrevet 12. mai 2020 #75 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Innvandringen skulle vært stoppet for lenge siden, og da mener jeg først og fremst de som kommer hit kun for å snylte på oss. Anonymkode: b33e8...0af Du tror kanskje at uten innvandringen så ville du hoppet høyere og løpt raskere... Toppen av naivitet ville være om du tror at ditt liv ville vært så mye bedre enn hva det er nå, dersom vi ikke hadde innvandring. Din livskvalitet er opp til deg selv og bare deg, hvis innvandring setter noen begrensninger for deg av noe slag så er det du som må gjøre noe med det, livet ditt blir altså ikke bedre om Norge stenger grensene fullstendig. Hvordan kan du tro det har så mye å si for deg? I Norge har vi det bra tross innvandringen vi har hatt, forholdene her er altså ikke så ille som du og mange andre innvandrerfiendtlige rasister skal ha det til, dere sortmaler bare situasjonen og det gjorde slike som deg for 30-40 år siden også, men Norge ble ikke det ødelagte landet rasistene spådde. Faktisk er vi blitt verdens beste land å bo i, selv med innvandringen som ville ødelegge alt. Så hvorfor skal alt bli annerledes nå, det gir ikke mening og vil være fullstendig ulogisk. Du tenker for pessimistisk, hva med å lære av feilen gårsdagens rasister begikk? Å hate og å være pessimist er bare så lite konstruktivt som noe kan få blitt, spesielt når det handler om argumenter som i dag er like feilaktige som de som kom den gang for 30-40 år siden, ditt hat er ikke mer riktig og Norge blir heller ikke det du tror. Snarere tvert imot så vil Norge fortsette å være et fantastisk land å bo i, selv med innvandring som er svært ønskelig da vi trenger arbeidskraft. Jeg vil hevde at Norge vil ha det bedre med innvandring enn uten, nettopp fordi vi trenger folk til å besette jobber og opprettholde vår gode økonomi. Du må våkne, å vrangforestille og tenke negativt er det bare du som får det verre med. Altså er din mentalitet det avgjørende her, snu tankegangen til noe mer positivt først som sist. Endret 13. mai 2020 av Made4u
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #76 Skrevet 13. mai 2020 3 timer siden, Made4u skrev: Du tror kanskje at uten innvandringen så ville du hoppet høyere og løpt raskere... Toppen av naivitet ville være om du tror at ditt liv ville vært så mye bedre enn hva det er nå, dersom vi ikke hadde innvandring. Din livskvalitet er opp til deg selv og bare deg, hvis innvandring setter noen begrensninger for deg av noe slag så er det du som må gjøre noe med det, livet ditt blir altså ikke bedre om Norge stenger grensene fullstendig. Hvordan kan du tro det har så mye å si for deg? I Norge har vi det bra tross innvandringen vi har hatt, forholdene her er altså ikke så ille som du og mange andre innvandrerfiendtlige rasister skal ha det til, dere sortmaler bare situasjonen og det gjorde slike som deg for 30-40 år siden også, men Norge ble ikke det ødelagte landet rasistene spådde. Faktisk er vi blitt verdens beste land å bo i, selv med innvandringen som ville ødelegge alt. Så hvorfor skal alt bli annerledes nå, det gir ikke mening og vil være fullstendig ulogisk. Du tenker for pessimistisk, hva med å lære av feilen gårsdagens rasister begikk? Å hate og å være pessimist er bare så lite konstruktivt som noe kan få blitt, spesielt når det handler om argumenter som i dag er like feilaktige som de som kom den gang for 30-40 år siden, ditt hat er ikke mer riktig og Norge blir heller ikke det du tror. Snarere tvert imot så vil Norge fortsette å være et fantastisk land å bo i, selv med innvandring som er svært ønskelig da vi trenger arbeidskraft. Jeg vil hevde at Norge vil ha det bedre med innvandring enn uten, nettopp fordi vi trenger folk til å besette jobber og opprettholde vår gode økonomi. Du må våkne, å vrangforestille og tenke negativt er det bare du som får det verre med. Altså er din mentalitet det avgjørende her, snu tankegangen til noe mer positivt først som sist. Hva har innvandring bidratt med positivt med de siste 30-40 årene? Vi har fått mye mer kriminalitet, statens utgifter til velferd har økt voldsomt, og ikke minst er mye av Oslo på god vei mot å bli en ghetto. Hvilken ansvarlig person ville la sine barn vokse opp der? Sist men ikke minst har vi fått et kulturelt og etnisk fragmentert land der alt egentlig norsk er på vei ut, i alle sammenhenger. Om næringslivet ikke vil betale norske lønninger til norske arbeidstakere, får de bare legge ned da. Anonymkode: 3ac85...ab3 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #77 Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har innvandring bidratt med positivt med de siste 30-40 årene? Vi har fått mye mer kriminalitet, statens utgifter til velferd har økt voldsomt, og ikke minst er mye av Oslo på god vei mot å bli en ghetto. Hvilken ansvarlig person ville la sine barn vokse opp der? Sist men ikke minst har vi fått et kulturelt og etnisk fragmentert land der alt egentlig norsk er på vei ut, i alle sammenhenger. Anonymkode: 3ac85...ab3 Hvis norsk kultur er truet er det vel like mye amerikansk påvirkning som er synderen. Jeg tror familien Kardashian påvirker norsk ungdom enn profeten Muhammed, for å si det sånn Statens utgifter til velferd har økt voldsomt, men mye av denne økningen består i norske pensjonister og uføre/langtidssykemeldte etniske nordmenn som av mer eller mindre velbegrunnede årsaker faller utenfor arbeidslivet. Det finnes kommuner i Norge med en helt vanvittig andel uføretrygdede. Norske. Det er greit for deg, eller? Svartmalingen av Oslo kan du bare gi deg med. Vi som bor her, på østkanten til og med, trives godt og synes det er en fin by. Ikke problemfri, og det er definitivt forskjeller som må tas tak i, men sammenlignet med andre europeiske storbyer har vi det særdeles bra- og det skal vi jobbe for å fortsette med. Titsenvis av barn med ansvarlige foreldre vokser opp her hver eneste dag og nyter godt av et bredt kulturtilbud, god kollektivtrafikk og en variert omgangskrets. Ingen grunn til å bekymre seg på våre vegne! Anonymkode: 29b30...ac1 4
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #78 Skrevet 13. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva har innvandring bidratt med positivt med de siste 30-40 årene? For min del, flere gode venner og mer mangfold bl.a., jeg er blitt servert mange nye matretter og har lært masse jeg ikke ville lært her i Norge uten dem. Jeg har hatt gode kolleger som jeg aldri ville jobbet sammen med om de ikke hadde hatt muligheten til å komme her. Men så er jeg en som er åpen med å bli kjent med nye mennesker selv om de ikke nødvendigvis er Norske, ikke alle er like åpen for det som det jeg er, noen er sågar dømmende og ser i alt for stor grad negativt på utlendinger. Mange av de som kommer hit bidrar til fellesskapet ved at de jobber og betaler sin skatt, jeg ser ikke problemet egentlig. Vi har fått mye mer kriminalitet, Det er en myte heller enn en virkelighet, leser du statistikker og lytter til hva Politiet selv sier så vil du fatte det, det var absolutt ikke slik at vi var forskånet for kriminalitet før vi hadde innvandring heller. Og det går for ett og samme om man blir slått ned av en Nordmann eller en Spanske for å si det slik, samme om man opplever innbrudd. At innvandrere bidrar med så mye mer kriminalitet er en myte fremmedfiendlige som deg er flink til å spre, dessiuten tror dere blindt at alt som skjer av kriminalitet begås av utlendinger, og slik sortmaler dere det mer enn hva realitetene er. På mange parametere er faktisk statistikken også positiv lesing sammenlignet med den gang vi enda ikke hadde opplevd særlig innvandring. I mye overgår også innvandrere oss Nordmenn, ingen er flinkere enn innvandrerelevene og da spesielt innvandrerjentene, de gjør det bra på skolen og får seg utdanning og jobber og det bidrar jo til at de blir respektable borgere som ikke blir kriminelle. Selvfølgelig finnes unntak også, men huske på at også Nordmenn kan falle utenfor og bli en del av kriminalstatistikken. Forsvarer ikke kriminalitet, og jeg mener som deg at kriminelle ikke burde få komme hit og at de lettere kan sendes ut av landet igjen (altså returneres til hvor de kom fra). Sier seg selv at Norge ikke er tjent med kriminelle, uavhengig hvor de kommer fra. Men heller enn å ønske innvandringsstopp og slik også hindre noen som kan bidra positivt fra å komme hit, så burde vi kanskje se på hvordan vi kan hindre de kriminelle i å få opphold her, det er dem vi må lastes kriminaliteten og ikke innvendrere som helhet. statens utgifter til velferd har økt voldsomt Er det hvordan du ser mennesker, som utelukkende en utgiftspost og ikke ressurser? og ikke minst er mye av Oslo på god vei mot å bli en ghetto. Overdramatisering og totalt uriktig, men man kan kanskje få et helt galt inntrykk av Oslo om man leser overskrifter på de mest ekstreme nettstedene som f.eks. document.no hvor mange av dine meningsfeller blir hjernevasket m.m. Sortmalingen som skjer der blir derimot ikke beskrivende for virkeligheten og hvordan det faktisk er og oppleves å bo i Oslo. Oslo er både en trygg by, og barn kan ha en god oppvekst der og vokse opp til å bli selvstendige individer der som andre steder. Hvilken ansvarlig person ville la sine barn vokse opp der? Fornuftige foreldre med et realistisk og riktig verdensbilde, i motsetning til den forvrengte virkelighetsoppfatningen du har. Elever opplever en pedagogisk skolegang hvor de blir ivaretatt også i Oslo, Oslo er ingen Jungel slik du missoppfattet tror. Sist men ikke minst har vi fått et kulturelt og etnisk fragmentert land der alt egentlig norsk er på vei ut, i alle sammenhenger. Tull, Norske tradisjoner lever i beste vellgående og familier ivaretar selvfølgelig disse. Men samfunn forandrer seg jo, den teknologiske verden med TV, Internett og media påvirker og truer det norske mer enn innvandring i seg selv. Amerikanisering opplever nær sagt alle land i verden, TV-serier, ting man ser på nettet etc. bidrar til det, og teknologien har også endret hva unge benytter fritiden sin på (det ville den selv uten innvandring). Fordummende og rasistiske argumenter som at vi ikke lenger skal få feire jul for å ikke støte muslimene du tenker på? De fleste som kommer hit til landet vil ikke ta fra oss våre tradisjoner, og både respekterer og omfavner en del av det Norske, man kan se innvandrere i bunad på 17 mai for eksempel. Det blir naivt å tro at det er så ødelegende for Norsk kultur som det du tror, ja visst finnes ekstreme personer i alle etsiniteter, det gjelder både Nordmenn og innvandrere. Men altså, dem betegner ikke alle som enhet og det blir feil å dømme alle for det. Om næringslivet ikke vil betale norske lønninger til norske arbeidstakere, får de bare legge ned da. Selvfølgelig er næringslivet avhengig av å betale sine arbeidere lønn, gjelder både om de er norske eller innvandrere det. Arbeidsmiljøloven gjelder for samtlige uavhengig av etsinitet, og bedrifter som ikke overholder lover og regler der har ikke livets rett uavhengig av hvor arbeidstakerne deres kommer fra... Anonymkode: 3ac85...ab3
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #79 Skrevet 13. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis norsk kultur er truet er det vel like mye amerikansk påvirkning som er synderen. Jeg tror familien Kardashian påvirker norsk ungdom enn profeten Muhammed, for å si det sånn Anonymkode: 29b30...ac1 Du kom meg i forkjøpet på den det akkurat i det jeg skreiv om det samme, sågar muslimske land Amerikaniseres. Media påvirker samtlige kulturer som aldri tidligere.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #80 Skrevet 13. mai 2020 8 timer siden, Made4u skrev: Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne, Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring. -- Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes. --- Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument. Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land. --- Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede. Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden. Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt. Eller så er det de som er nederst på rangstigen som merker innvandring mest? Som må knive om en jobb på rema med 800 andre søkere, som får kuttet i trygden pga mange flere på trygd, som må bo i sosialt hardt belastede områder og sende ungene sine på skolen der det er masse rekruttering til gjenger og der man må gjennom metalldetektor for å få lov å komme inn på skolen? Synes det blir veldig feil å snakke ned til folk slik du gjør her! Det trenger overhodet ikke være fremmedfrykt som er problemet her, og en diskusjon med argumenter for og imot innvandring må vi vel tåle? Det er ganske arrogant å ta taleretten fra folk fordi de er ufør eller har en jobb «på gulvet», og å samle alle negative innspill i kategorien fremmedfrykt (som i: du er uopplyst og ganske dum»). Det kalles egentlig hersketeknikk. Det er lett for oss som sitter i dyre hus i fine villastrøk å nedgjøre de som har mindre utdanning og lavere jobb. Men vi er vel kanskje dem som vet aller minst om innvandringens påvirkning på mannen i gata, utover det vi leser i avisen eller det vi ser i statistikker fra SSB. Tror nok en fattig ufør på Stovner, som er tvunget til å sende barnet sitt på skolen med 99 % ikke-vestlige, ser litt mer av den faktiske virkeligheten enn det vi andre gjør når poden plutselig er blitt med en gjeng og politiet står på døra pga narkotikasalg eller våpenbeslag eller slåsskamp? Husk at vi bor i et demokrati der alle har lik stemmerett. Nedgjør du en stor del av befolkningen og avskriver dem som dumme, ignorante og fremmedfiendtlige fordi de har en annen mening enn deg får du protestvalg som i USA. Just saying. Det er forresten fullt mulig å skatte ekstra om du ønsker det! Anonymkode: ebbdf...ab6 9
Anbefalte innlegg