AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #41 Skrevet 12. mai 2020 Vel, vestlige land har en moralsk forpliktelse å betale for alt kaoset de har skapt gjennom imperialisme, utvinning av ressurser, og innblanding i kriger. Feks urfolk som lever avskjermet fra den utarmede økonomiske globaliseringen vi har kjørt, bærer byrden i dag. Stammesamfunn i Amazonas eller Afrika lever helt fint uten 5G-nett og overforbruk. Men når vestlige insisterer på å buse inn og forstyrre homeostasen, da har også vestlig land et ansvar for å ta seg av de menneskene de har prakket på denne innblandingen. Det skal være konsekvenser av handling. Anonymkode: 2ef43...3a9 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #42 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, Made4u skrev: Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne, Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring. -- Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes. --- Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument. Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land. --- Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede. Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden. Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt. Eller kanskje vi lavt utdannete nede på gulvet, som har hatt diverse kolleger fra det afrikanske kontinentet, selv har erfart hvor fryktelig late, ignorante og udugelige ALLE jeg har jobbet sammen med, er? De kan feks ikke ta i mot en beskjed fra en kvinne, og er mer opptatt av sine rettigheter enn å faktisk JOBBE når man er på jobb... Jeg er mye rundt på byggeplasser i forbindelse med jobb, jeg har aldri sett en eneste asylsøker med mørk hud der. Og byggefirmaene kan neppe beskyldes for å ikke ville ansette utlendinger! Anonymkode: 9a6fb...1f6 12
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #43 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker ikke om folk fra Polen feks!! De jobber og gjør en innsats! Anonymkode: 9c637...e77 Og de er hvite, mener du? Har du lest om meslingepidemien som herjer i flere afrikanske land akkurat nå? Med den i bakhodet, hvordan kan du forsvare å stanse bistand fordi økonomien i Norge er litt dårligere enn vanlig? Anonymkode: 7402b...ee6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #44 Skrevet 12. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤷♀️ merkelig at arbeidsdeltakelsen ikke er høyere da. Jeg trodde du skulle komme med et vellykket eksempel? USA var vellykket da det bestod av europeere. Nå? Not så much. Anonymkode: 10aee...9f9 Vellykket? Hehe, mener du at et land som var sterkt preget av etterdønningene av mange år med slaveri og med enorme sosiale forskjeller var vellykket? Prøv igjen. Ikke at disse tingene ikke er problematiske fremdeles, men det er likevel ikke like ille som det var. Anonymkode: 7402b...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #45 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AlkoMann skrev: Norske kvinner vil erstatte den norske kulturen med multikultur. Jeg ser det i Oslo hver dag . Utenfor Oslo er det vel kanskje et håp. Kvinnens frie seksualitet og nasjonens undergang hører sammen . Og det vil ikke norske menn? Virker somat mange norske menn som er for åpne grenser. Se til Sverige. Løvfen er en mann er han ikke? Anonymkode: d172a...990 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #46 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Løvfen er en mann er han ikke? Anonymkode: d172a...990 derom strides de lærde Anonymkode: 26dd0...e59 1
Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #47 Skrevet 12. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤷♀️ merkelig at arbeidsdeltakelsen ikke er høyere da. Jeg trodde du skulle komme med et vellykket eksempel? USA var vellykket da det bestod av europeere. Nå? Not så much. Anonymkode: 10aee...9f9 Nei det er ikke egentlig så merkelig. Fordi det tar ikke hensyn til HVORFOR de ikke er ute i jobb enda. Som f.eks at de enda er under utdannelse. men uansett så var ikke det spørsmålet mitt. Jeg lurer på hvilke land de som jobber sånn i hjemlandet kommer fra. For jeg liter veldig på hvorfor dere tror de får opphold i Norge hvis de kommer for å få fri?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #48 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det vil ikke norske menn? Virker somat mange norske menn som er for åpne grenser. Se til Sverige. Løvfen er en mann er han ikke? Anonymkode: d172a...990 Sverige er blitt helt ødelagt..Dessverre.. Anonymkode: 9c637...e77 5
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #49 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det vil ikke norske menn? Virker somat mange norske menn som er for åpne grenser. Se til Sverige. Løvfen er en mann er han ikke? Anonymkode: d172a...990 25 prosent av norske menn mot 14 prosent av norske kvinner på 45 år er barnløse. Det er kvinner som styrer showet her. Jeg ser på Løvfen som en idiot og ikke som et mannlig forbilde. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #50 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sverige er blitt helt ødelagt..Dessverre.. Anonymkode: 9c637...e77 Har du vært der de siste årene? Men ja. Er nok for seint for dem. Men Norge er det ikke enda. Anonymkode: d172a...990 2
Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #51 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 49 minutter siden, AlkoMann skrev: Men når du har fått opphold som 50 år gammel flyktning får du 40 års opptjente pensjonspoeng. Den norske stat vil aldri kreve at en flyktning på 50 år skal jobbe da han er Norges offisielle ansvar . Nei det får de ikke. De har rett og plikt til å følge opplæringsprogram frem til de er 55år. Etter dette får se ikke bare pensjon rett i hendene. Det stemmer at de kan få minstepensjon, men da må de oppfylle alderskravet. Skal de ha mer enn minstepensjon må de har opptjent dette. Endret 12. mai 2020 av Boblerone 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #52 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AlkoMann skrev: 25 prosent av norske menn mot 14 prosent av norske kvinner på 45 år er barnløse. Det er kvinner som styrer showet her. Jeg ser på Løvfen som en idiot og ikke som et mannlig forbilde. Men hva har det med hva kvinner stemmer for? Noen vil rett og slett ikke ha barn. Anonymkode: d172a...990 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #53 Skrevet 12. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, vestlige land har en moralsk forpliktelse å betale for alt kaoset de har skapt gjennom imperialisme, utvinning av ressurser, og innblanding i kriger. Feks urfolk som lever avskjermet fra den utarmede økonomiske globaliseringen vi har kjørt, bærer byrden i dag. Stammesamfunn i Amazonas eller Afrika lever helt fint uten 5G-nett og overforbruk. Men når vestlige insisterer på å buse inn og forstyrre homeostasen, da har også vestlig land et ansvar for å ta seg av de menneskene de har prakket på denne innblandingen. Det skal være konsekvenser av handling. Anonymkode: 2ef43...3a9 Dette er en vanvittig overforenkling. Konfliktene i mye av verden er IKKE Vestens skyld, de har disse landene skapt selv. Anonymkode: 3ac85...ab3 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #54 Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, Boblerone skrev: Nei det er ikke egentlig så merkelig. Fordi det tar ikke hensyn til HVORFOR de ikke er ute i jobb enda. Som f.eks at de enda er under utdannelse. men uansett så var ikke det spørsmålet mitt. Jeg lurer på hvilke land de som jobber sånn i hjemlandet kommer fra. For jeg liter veldig på hvorfor dere tror de får opphold i Norge hvis de kommer for å få fri? Nei, jeg vet ikke jeg. Hvorfor har vi så mange somaliere her i Norge da? Det er jo ikke akkurat som at de kommer hit for å jobbe. Hvorfor de får opphold i Norge? Du, det vet jeg faktisk ikke, for hjemlandet er såpass trygt at de kan reise på ferie dit og sende ungene på koranskoler, men bo der? Nei det kan de ikke. Anonymkode: 10aee...9f9 8
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #55 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, Boblerone skrev: Nei det får de ikke. De har rett og plikt til å følge opplæringsprogram frem til de er 55år. Etter dette får se ikke bare pensjon rett i hendene. Jo de får full pensjon. Alle vet at opplæringsprogram er bare svada. Ta deg en tur til grønnsakmarkedet på Grønland eller Stovner. De vil aldri kjenne Norge og norsk kultur enda de kommer til å dø her. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #56 Skrevet 12. mai 2020 5 minutter siden, Boblerone skrev: Nei det får de ikke. De har rett og plikt til å følge opplæringsprogram frem til de er 55år. Etter dette får se ikke bare pensjon rett i hendene. Flyktninger får automatisk opptjent full pensjon som vi andre må jobbe i 40 år for å få jo. Anonymkode: 10aee...9f9 3
Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #57 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet ikke jeg. Hvorfor har vi så mange somaliere her i Norge da? Det er jo ikke akkurat som at de kommer hit for å jobbe. Hvorfor de får opphold i Norge? Du, det vet jeg faktisk ikke, for hjemlandet er såpass trygt at de kan reise på ferie dit og sende ungene på koranskoler, men bo der? Nei det kan de ikke. Anonymkode: 10aee...9f9 Du kommer ikke med noen svar. Bare nye spørsmål. Altså har du ingen svar på dine egne påstander, bare antakelser.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #58 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet ikke jeg. Hvorfor har vi så mange somaliere her i Norge da? Det er jo ikke akkurat som at de kommer hit for å jobbe. Hvorfor de får opphold i Norge? Du, det vet jeg faktisk ikke, for hjemlandet er såpass trygt at de kan reise på ferie dit og sende ungene på koranskoler, men bo der? Nei det kan de ikke. Anonymkode: 10aee...9f9 Dette er ren snylting på oss nordmenn som jobber. De skulle skammet seg! Kast dem ut. Anonymkode: 3ac85...ab3 5
Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #59 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, AlkoMann skrev: Jo de får full pensjon. Alle vet at opplæringsprogram er bare svada. Ta deg en tur til grønnsakmarkedet på Grønland eller Stovner. De vil aldri kjenne Norge og norsk kultur enda de kommer til å dø her. Nei de får ikke full pensjon. De får minstepensjon eller så må de tjene opp selv. Dette jobber jeg med og vet veldig godt at det du sier er feil. Ja de har rett på minstepensjon, nei de har ikke rett på mer enn det. Med mindre de har opptjent det. Endret 12. mai 2020 av Boblerone 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #60 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet ikke jeg. Hvorfor har vi så mange somaliere her i Norge da? Det er jo ikke akkurat som at de kommer hit for å jobbe. Hvorfor de får opphold i Norge? Du, det vet jeg faktisk ikke, for hjemlandet er såpass trygt at de kan reise på ferie dit og sende ungene på koranskoler, men bo der? Nei det kan de ikke. Anonymkode: 10aee...9f9 Les om kommunene i Sverige som nå snart går konkurs pga de har tatt imot så mange innvandrere. Mens lokal befolkningen flytter ut... Anonymkode: d172a...990 3
Anbefalte innlegg