AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 17 minutter siden, Made4u skrev: Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne, Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring. -- Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes. --- Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument. Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land. --- Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede. Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden. Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt. Dummeste jeg har hørt. Her sitter du å fremstiller deg som en engel og alle som ikke er enig med deg når det gjelder innvandring ikke er ikke utdannet, osv,osv. Bare sitt der på din høye hest. Anonymkode: 9c637...e77 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 21 minutter siden, Made4u skrev: Kan ikke svare for den du spurte om det, men at du stemmer på FRP er i alle fall ganske så tydelig. Forenklet tankegang der ja, du er nok blant velgermassen deres. For man må stemme på frp da??? Er det mulig. Anonymkode: 9c637...e77 4
Betasuppe Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Rull inn. Vi trenger jo arbeidskraften!! Nå mer enn noen gang før! Anonymkode: 41067...96d Nei. Det er rekordmange arbeidsledige. Skal de jobbe gratis da? Hele grunnen til at folk er mot innvandring er pga. at de har tilgang til velferdsstaten. Hadde de fått lov til å jobbe til hvilken lønn som var satt uten rett til velferdstjenester og NAV hadde nok folk vært mer positive. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #24 Skrevet 12. mai 2020 Ja, det syns jeg. Det syns jeg før koronaen også. Mange kommer nettopp fordi de ikke vil jobbe. Det må vi få slutt på. Anonymkode: 3a0a6...848 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #25 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, XaoS skrev: Spot on. Det er en snodig utvikling at tidligere sosiale frigjøringsprosjekter som likestilling, antirasisme og fagforeninger vokste fram av desperasjon hos arbeiderklasser, mens det nå er kamper som kjempes ført og fremst hos høyt utdannede med mye kulturell og økonomisk kapital. Jeg vet ikke om rasismen og fremmedfrykten vi ser hos lavt utdannede og/eller uføre er et tegn på mangel på empati og solidaritet, bitterhet på grunn av egen situasjon eller manglende evne til nyansert tenkning. Nå har jeg møtt mange innvandrerfiendllige, både med og uten jobb, argumentet at innvandrere tar jobbene våre og bidrar til lavere lønner for oss er et argument som stadig går igjen, og da spesielt blant de som selv ikke jobber og de som tjener lite. Men altså, vil noen ha jobb så skriker jo arbeidsmarkedet etter arbeidskraft (jeg vet vi er i corona-tider med mange ledige og permiterte, men det er ekstraordinært og ikke normalsituasjonen), Realitetene er at for bedriftene har det vært vanskelig å få tak i nok folk de siste årene, å få seg jobb har altså ikke vært vanskelig for dem som ønsker og gjør noe for å få det.... Like fult kan slike ord falle fra noen som er arbeidsledig og lever på penger fra NAV sin munn, uten at de en gang gjør en god innsats for å få seg jobb, noen er rett og slett bare tilfreds og har nærmest bestemt seg for at de ikke vil få jobb om de prøver, eller at mulighetene de har ikke er gode nok. Men da er det jo dem selv og ikke innvandrere som er det største hinderet for at de får jobb, klart ingen bedrifter kommer og banker på døren deres og at de må legge ned en innsats selv for å bedre egen situasjon. Systemet slik det er i dag er altså en sovepute for mange, de vil høste penger på NAV og er tilfreds med at de kan gjøre det. Og trygdesystemet muliggjør det, for i dagens samfunn er en lett depresjon nær sagt nok til å bli uføretrygdet. Som at det skal hjelpe noen som sliter psykisk å stå uten jobb, heller enn å ha noe meningsfullt å gå til? Det har jeg ingen tro på. Anonymkode: 04549...343 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #26 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eldrebølge kommer, og Norge trenger arbeidskraft for å erstatte de som pensjonerer seg. Men Norge må hente de som er villig til å jobbe og å integrere seg, synes jeg. Anonymkode: 0a8b3...cef Å FF! Tror Japan får problemer mye før enn oss, ''eldrebølge'' er bare skremselpropaganda. Dessuten finnes sikkert mange som ønsker å ta seg av familien sin om dem vil. Anonymkode: d172a...990 3
Boblerone Skrevet 12. mai 2020 #27 Skrevet 12. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det syns jeg. Det syns jeg før koronaen også. Mange kommer nettopp fordi de ikke vil jobbe. Det må vi få slutt på. Anonymkode: 3a0a6...848 Jeg ble veldig nysgjerrig nå. Hvilke flyktninger er det som jobber i hjemlandet og som ikke ønsker å jobbe når de flykter? Du vet at det skal ganske mye til for å få lov å bli flyktning i Norge? Man får ikke opphold med mindre man er i fare for eget liv i hjemlandet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #28 Skrevet 12. mai 2020 40 minutter siden, Made4u skrev: Kan ikke svare for den du spurte om det, men at du stemmer på FRP er i alle fall ganske så tydelig. Forenklet tankegang der ja, du er nok blant velgermassen deres. Hahaha. Herregud alt man skal lese Nå kan du jo gi meg et eksempel på et land der masseinnvandring har funket utmerket. Jeg venter. Anonymkode: d172a...990 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #29 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hahaha. Herregud alt man skal lese Nå kan du jo gi meg et eksempel på et land der masseinnvandring har funket utmerket. Jeg venter. Anonymkode: d172a...990 Han kommer vel med Sverige som eksempel.. Anonymkode: 9c637...e77 8
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #30 Skrevet 12. mai 2020 Jeg 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger! Anonymkode: 9c637...e77 Det er antageligvis en av grunnene til at Sverige ikke har innført Corona tiltak. Man regner med at rundt 100 svenske kommuner er i ferd med å gå konkurs . Kommunene får et ekstra stort tilskudd fra staten for å ta imot flyktninger de første 2 årene . Etter dette må de enten skaffe dem jobb eller betale dem sosialbidrag . Når man da tar imot flyktninger som er analfabeter er de rett og slett ikke kvalifisert for det svenske arbeidsmarkedet . Nå vil faktisk også mange norske kommuner gå i underskudd pga Corona. Om Sverige skulle følge norsk modell ville de nærmest fått et systemkollaps . Norge kommer vel til å fortsette med innvandring som før. Nye begrep som klimaflyktninger er allerede introdusert av Røde Kors, Redd Barna og politikere . Sverige burde for guds skyld stoppe innvandringen i mange å fremover. Sverige sliter. Svensk innvandring vil også få innvirkning for Norge da man som nordisk innbygger kan flytte fritt innenfor Norden . 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #31 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger! Anonymkode: 9c637...e77 Vi har formelt innvandringsstopp her i landet (siden 1975). Et unntak fra dette er familiegjenforening. Den nyeste arbeidsinnvandringen kommer særlig fra de europeiske landene som er blitt medlemmer i EU etter 2004, land som f.eks. Polen og Litauen. Utover dette kommer det asylsøkere og "flyktninger" fra områder med krig og uro. Den siste gruppen kan man godt redusere til et minimum, men de to andre gruppene kan man ikke gjøre mye med. Anonymkode: e3f61...863 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #32 Skrevet 12. mai 2020 Man kan ikke prate om innvandring uten å bli sett ned på av venstresiden. Da er man rasist, ufør, har en dårlig jobb osv. Det venstre siden gjør er å skape hat når de rakker ned på folk sånn. Anonymkode: 9c637...e77 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #33 Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kan du jo gi meg et eksempel på et land der masseinnvandring har funket utmerket. Jeg venter. Anonymkode: d172a...990 USA. Anonymkode: e3f61...863 2
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #34 Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, Boblerone skrev: Jeg ble veldig nysgjerrig nå. Hvilke flyktninger er det som jobber i hjemlandet og som ikke ønsker å jobbe når de flykter? Du vet at det skal ganske mye til for å få lov å bli flyktning i Norge? Man får ikke opphold med mindre man er i fare for eget liv i hjemlandet. Men når du har fått opphold som 50 år gammel flyktning får du 40 års opptjente pensjonspoeng. Den norske stat vil aldri kreve at en flyktning på 50 år skal jobbe da han er Norges offisielle ansvar . 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #35 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: USA. Anonymkode: e3f61...863 Er det en spøk? USA er jo stort sett bygget opp av innvandrere, de har en helt annen historie. Samme med de andre Anglolandene. Vel, la oss ta USA da, de har jo et helt annet liv der , med enormt landmasse. I Europe begynner det allerede å bli ganske fullt, vil jeg si. Anonymkode: d172a...990 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #36 Skrevet 12. mai 2020 48 minutter siden, Made4u skrev: Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne, Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring. Hvem av disse gruppene er det som merker konsekvensene av innvandring? Er det barna til den høyt utdannede som må gå på skoler hvor 90% av klassekameratene snakker arabisk? Er det barna til de høyt utdannede som som må underkaste seg fremmede moralregler på skolen? https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582 Er det barn av eliten som blir groomet og gjengvoldtatt? https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/rochdale-grooming-gang-including-the-16525438 Er det eliten som må spise nudler i 5 år for å spare opp til førerkort, bare for å se at andre får den gratis? https://www.faktisk.no/artikler/12z/noen-kommuner-gir-flyktninger-stotte-til-forerkort Er det egentlig så rart at innvandringsmotstanden er størst blant de som faktisk merker konsekvensen av den? Anonymkode: 49cca...bc9 19
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #37 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke prate om innvandring uten å bli sett ned på av venstresiden. Da er man rasist, ufør, har en dårlig jobb osv. Det venstre siden gjør er å skape hat når de rakker ned på folk sånn. Anonymkode: 9c637...e77 Å være imot innvandring betyr ikke at man hater andre kulturer, men det er alltid slik venstresiden tolker det. De er som en kult egentlig. De tror det er uendelig med resursser på jorda og lever i en rosa sky. Anonymkode: d172a...990 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #38 Skrevet 12. mai 2020 19 minutter siden, Boblerone skrev: Jeg ble veldig nysgjerrig nå. Hvilke flyktninger er det som jobber i hjemlandet og som ikke ønsker å jobbe når de flykter? Du vet at det skal ganske mye til for å få lov å bli flyktning i Norge? Man får ikke opphold med mindre man er i fare for eget liv i hjemlandet. 🤷♀️ merkelig at arbeidsdeltakelsen ikke er høyere da. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: USA. Anonymkode: e3f61...863 Jeg trodde du skulle komme med et vellykket eksempel? USA var vellykket da det bestod av europeere. Nå? Not så much. Anonymkode: 10aee...9f9 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #39 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Asylsøkere og flyktninger får barn som vokser opp her og blir gagns mennesker. Ofte med høyere arbeidsmoral enn det mange nordmenn har, faktisk. Vi trenger arbeidskraft her i landet og vi kan ikke trylle frem barn! Anonymkode: 41067...96d Dette er dessverre et veldig naivt og misvisende syn. Mange av de mest alvorlige problemene dukker opp i 2. generasjon og senere. Anonymkode: 3ac85...ab3 12
AlkoMann Skrevet 12. mai 2020 #40 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre et veldig naivt og misvisende syn. Mange av de mest alvorlige problemene dukker opp i 2. generasjon og senere. Anonymkode: 3ac85...ab3 Norske kvinner vil erstatte den norske kulturen med multikultur. Jeg ser det i Oslo hver dag . Utenfor Oslo er det vel kanskje et håp. Kvinnens frie seksualitet og nasjonens undergang hører sammen . Endret 12. mai 2020 av AlkoMann 2
Anbefalte innlegg