Gå til innhold

Nå som økonomien går dårlig i Norge pga corona syns jeg vi burde stoppe innvandringen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger!

Anonymkode: 9c637...e77

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rull inn. Vi trenger jo arbeidskraften!! Nå mer enn noen gang før!

Anonymkode: 41067...96d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om folk fra Polen feks!!  De jobber og gjør en innsats!

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Se nå her, når vi blir gamle, så er det 2-3 ganger så mange 80-åringer i Norge som det det der i dag. Hvem skal ta seg av deg da?? Vi stryker nok glatt med i en slags korona da og vel:

Jan Johansens blogg: Demografiske utfordringer

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Du mener nå som vi har den høyeste arbeidsledigheten siden krigen?

Asylsøkere og flyktninger er ikke økonomisk lønnsomt. Arbeidsinnvandring, ja det kan vi ha en viss grad av. All den andre innvandringen som ikke drar noe positivt med seg, hverken økonomisk eller annet, det kan vi godt slutte med nå.

Anonymkode: 10aee...9f9

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Så før korona syntes du innvandring var helt flott.

Anonymkode: 4f937...c6e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Innvandringen er stoppet. Norge tar ikke imot fly med flyktninger nå.

Anonymkode: 86365...dbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge har tatt i mot utallige innvandrere i mange år. Tenk hvor mye penger vi har brukt på dette! Ikke bare det... Vi har sendt penger i bistand til korrupte land verden over. Innvandring stopp burde man ha fremover. . Nå syns jeg pengene burde gå til Norges befolkning! Vi har mange bedrifter og folk som sliter her nå pga corona pandemien. De som syns Norge burde sende mer penger ut av landet kan jo sende sine egne penger!

Norge må selvfølgelig bruke noe penger til å utdanne dumme mennesker også. 

Anonymkode: 0a8b3...cef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så før korona syntes du innvandring var helt flott.

Anonymkode: 4f937...c6e

Absolutt ikke! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Du mener nå som vi har den høyeste arbeidsledigheten siden krigen?

Asylsøkere og flyktninger er ikke økonomisk lønnsomt. Arbeidsinnvandring, ja det kan vi ha en viss grad av. All den andre innvandringen som ikke drar noe positivt med seg, hverken økonomisk eller annet, det kan vi godt slutte med nå.

Anonymkode: 10aee...9f9

Asylsøkere og flyktninger får barn som vokser opp her og blir gagns mennesker. Ofte med høyere arbeidsmoral enn det mange nordmenn har, faktisk. Vi trenger arbeidskraft her i landet og vi kan ikke trylle frem barn!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Asylsøkere og flyktninger får barn som vokser opp her og blir gagns mennesker. Ofte med høyere arbeidsmoral enn det mange nordmenn har, faktisk. Vi trenger arbeidskraft her i landet og vi kan ikke trylle frem barn!

La meg gjette... Stemmer du på sv,ap,rødt eller sv? eller kr/venstre?? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er blitt veldig flott på oslo øst de siste 20 årene... NOT

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Eldrebølge kommer, og Norge trenger arbeidskraft for å erstatte de som pensjonerer seg. Men Norge må hente de som er villig til å jobbe og å integrere seg, synes jeg. 

Anonymkode: 0a8b3...cef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for alle de som er permittert og ledige nå fra oljeindustri, service og andre fancy stillinger, skal nå selvfølgelig gjøre de jobbene vanligvis innvandrere gjør. Som vasking, avfallsortering, og andre lekre jobber. Sant? 

Anonymkode: 8533d...d3f

• Liker 2
Gjest Made4u
Skrevet

Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne,

Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring.

--

Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes.

---

Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument.

Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land.

---

Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede.

Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden.

Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil garantert bli innstramninger her. På samme måte som det vil bli innstramninger på et trygdevesen som aksepterer at andelen uføre på 10%, og stadig voksende, ikke er bærekraftig. Velferdsstaten som vi kjenner den er i ferd med å gå i oppløsning. Det betyr kutt over hele linja. 

• Liker 8
Gjest Made4u
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette... Stemmer du på sv,ap,rødt eller sv? eller kr/venstre?? 

Kan ikke svare for den du spurte om det, men at du stemmer på FRP er i alle fall ganske så tydelig.

Forenklet tankegang der ja, du er nok blant velgermassen deres.

AnonymBruker
Skrevet

Jei vet ikke men de ser annerledes ut enn mei så det er sjempeskummelt da. hjelp mamma

Anonymkode: af4c2...cf8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil garantert bli innstramninger her. På samme måte som det vil bli innstramninger på et trygdevesen som aksepterer at andelen uføre på 10%, og stadig voksende, ikke er bærekraftig. Velferdsstaten som vi kjenner den er i ferd med å gå i oppløsning. Det betyr kutt over hele linja. 

Enig i at det er et problem for vellferdstaten at vi har en alt for stor andel trygdede, mange av de som er det kunne gjort noen jobber om det ble lagt bedre til rette for det. Vi har alt for mange uføretrygdede som er i stand til å jobbe, og det regelverket bør opp til revurdering så vi får mange av disse ut i jobb, det er ikke hensiktsmessig at de sitter hjemme og ikke gjør noe.

Men samtidig mangler andre to ben og armer, noen av de som er uføretrygdet har diagnoser som jeg i aller høyeste grad mener kvalifiserer til at man ikke skal forvente at de bidrar. Men vi snakker her om kanskje en av ti trygdede, 90 prosent av dem bør vi kunne forvente mer av og at de bidrar... Selvfølgelig ikke fysisk han som sitter i en rullestol, han kan hjelpes inn i en kontorjobb.

Det er utrolig hva personer selv med funksjonsnedsettelser kan få til, mens andre med nær sagt fult fungerende kropper ikke får til noe... Det er regelverket som er feil her, det er for enkelt å sette mennesker på trygd. Noen ingen mennesker har en ideel situasjon med, snarere tvert imot... Likevel vil jo mange ha trygd.

Anonymkode: 04549...343

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Made4u skrev:

Ironisk nok er det slik at motstanden mot innvandring blir mer massiv dess lavere ned i samfunnsklassene man kommer, mest massiv er den blant de som har falt fullstendig utenfor. Dernest følger arbeidsledige og trygdede, de er også overrepresentert blant innvandringsmotstanderne,

Dess bedre utdanning noen har, jo mindre sjanse er det for at de er innvandrermotstander. Mennesker i gode jobber og med grei økonomi er heller ikke like negativ til innvandring.

--

Ergo er det dem som selv bidrar minst og betaler minst i skatter og avgifter, som er dem som er mest sint for at Norge bruker penger på innvandring og for å bedre forholdene ute i verden. Muligens fordi de kanskje er i svakest posisjon for å se og forstå realitetene, kunnskap er der viktig... Eller er det kanskje fordi de føler seg mest presset av innvandringen, det vil være forståelig at noen i en situasjon der de har svekkede eller dårlige forutsetninger for å klare seg selvstendig, at dem er mer redd for at vellferdsstaten de er så av det hengig av skal måtte starte å prioritere annerledes.

---Innvandring er viktig av flere grunner, at vi trenger arbeidskraften er nevnt og er et riktig og viktig argument.

Samtidig føles det jo ikke riktig at vi skal sitte her i verdens rikeste land, hvor vi har det veldig bra, og være egoistiske og bare tenke på oss selv (når vi faktisk har muligheten til å bidra til å bedre forholdene for mange mennesker). Huske på at vi i den vestlige verden i lange tider har utnyttet og undertrykket folk i land hvor de ikke har det like bra. Klærne vi bruker og artiklene vi handler billig kan være produsert av barn i land hvor arbeidet ikke er underlagt noen arbeidsmiljølov lik vår og HMS er trolig ikke et tema i de landene. Det er vi i den vestlige verden som bidrar til den utnyttelsen, vil hevde den vestlige verden i for liten grad bidrar til å løfte frem mennesker i andre land.

---Så sitter du der og vil ikke løfte en finger for å bidra til en litt bedre verden, snarere tvert imot argumenterer du jo for mer urett og større forskjeller. Jeg betviler i grunn litt at du bidrar så mye her i landet også, da de som pleier å gjøre det ikke er så opptatt av å være innvandringsfiendtlig, da vi har skapt oss et greit liv og har det bra selv om vi har hatt innvandring. Den innvandringen som har vært har i alle fall ikke hindret meg i å ha et meget godt liv, så er ingen grunn til å se for meg at dersom innvandringen skal fortsette så vil det endre mye for meg - det vil det ikke da jeg jobber og betaler min skatt med glede.

Har det sågar såpass bra at jeg gjerne kunne skattet mer også for å bidra til et enda bedre Norge og Verden, jeg ville fortsatt hatt det veldig bra med mindre enn jeg har i dag og det ville sågar vært verdt det da vi alle får igjen for å skape en bedre verden.

Din tankegang handler mest av alt om fremmedfrykt, og det er et negativt utgangspunkt.

Spot on. Det er en snodig utvikling at tidligere sosiale frigjøringsprosjekter som likestilling, antirasisme og fagforeninger vokste fram av desperasjon hos arbeiderklasser, mens det nå er kamper som kjempes ført og fremst hos høyt utdannede med mye kulturell og økonomisk kapital. 

Jeg vet ikke om rasismen og fremmedfrykten vi ser hos lavt utdannede og/eller uføre er et tegn på mangel på empati og solidaritet, bitterhet på grunn av egen situasjon eller manglende evne til nyansert tenkning. 

• Liker 5
  • Opprett ny...